Nvidia: Mobila plattformar går om Xbox 360 i grafikprestanda inom 1–2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Om konsollerna fortsätter att stanna upp vid samma hårdvara i 6 år möjligtvis, men de lär väl också få sig en fin hårdvaruuppdatering snart?

Kommer Xbox 360 få sig "en fin uppdatering" i hårdvaran?

Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Kommer Xbox 360 få sig "en fin uppdatering" i hårdvaran?

Hur tänkte du nu?

Han menar att nästa generations konsoller kommer vara en fin uppdatering hårdvarumässigt mot nuvarande.

Permalänk
Medlem

Nästa generations konsoler lär väl inte dyka upp förrän tidigast i slutet av nästa år (2013)? Kanske t.o.m. efter det. Samtidigt kommer ju mobilernas grafikkretsar att krympas ännu mer vilket betyder mer beräkningskraft till samma eller lägre förbrukning.

Det här är väl Nvidia's sätt att säga till konsoltillverkarna att de har väntat för länge. Underförstått att de borde ha beställt kretsar redan nu... förslagsvis från Nvidia.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du vill inte sitta bänkad vid vägguttag, till skillnad från när du sitter vid konsol då, menar du?

Hehe, mer att jag inte ser varför man ska spela på sin mobil istället för spelkonsoll:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SideWinder86:

För spelutvecklarna glömde bort PC...och hade enbart konsoler i tankarna

Det där stämmer inte

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Hehe, mer att jag inte ser varför man ska spela på sin mobil istället för spelkonsoll:)

Nej, är nog ingen som gör, mer än att ha något att göra på bussen, eller ligga i sängen och slöspela, är nog mer en pik till konsoltillverkarna, som uppenbarligen börjar söla lite väl nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S 9 med Asus DCII kylare FTW (stativ medföljer) hehe

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Ja då är det väl bara att räkna med att Mobilerna kommer ha en ingång för spelkontroller snart så kan man använda nallen som huvudenhet för TV spel. Tv out finns ju redan och möjligheten att ladda ner spel över sajter, typ Steam och Orgin finns det med.

Jag säger bara....why not? Problemet blir väl bara att det kanske ringer i luren när man sitter o siktar som sniper in sig i Batttlefield 3 Mobile version och man får lämna spelet bara för att svara

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Nvidia måste vara sämst på att göra diagram! För det första så är prestandaskalan logaritmisk. Det innebär att för ögat så kan ett kort som ligger i de övre nivåerna vara flera hundra procent snabbare än ett som ser ut att ligga precis intill. Som vanligt så är Nvidias diagram mycket missvisande. Sist var det klippta staplar för att förvilla. För det andra så tolkar jag diagrammet så att de hela linjerna är faktisk prestande och de streckade är projicerade förväntningar av utvecklingen. Slutade man tillverka grafikkort till PC 2010??? Nä Dessutom har man redan hoppat fram till 2014 när det gäller färdiga produkter till mobiler?

Nä, skärpning Nvidia!

De skriver:

Citat:

I ett diagram som publicerats av Anandtech påvisar Nvidia den snabba utvecklingen inom området och uppskattar att mobila plattformar kan leverera högre grafikprestanda än Xbox 360 redan i inom 1–2 år.

Det kan mycket väl vara ett internt dokument som de lagt mycket lite tid på att utforma, eller inte ens är klara med och så har det läckt ut ändå. Jag vet inte. Det står väl iaf inte att det är något officiellt som Nvidia går ut med och säger, så då bör inte diagrammet vara gjort för gemene man att se heller.

Men jag håller med dig, det är ett dåligt diagram, hela upplägget kan förbättras.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Nvidia måste vara sämst på att göra diagram! För det första så är prestandaskalan logaritmisk. Det innebär att för ögat så kan ett kort som ligger i de övre nivåerna vara flera hundra procent snabbare än ett som ser ut att ligga precis intill. Som vanligt så är Nvidias diagram mycket missvisande. Sist var det klippta staplar för att förvilla. För det andra så tolkar jag diagrammet så att de hela linjerna är faktisk prestande och de streckade är projicerade förväntningar av utvecklingen. Slutade man tillverka grafikkort till PC 2010??? Nä Dessutom har man redan hoppat fram till 2014 när det gäller färdiga produkter till mobiler?

Nä, skärpning Nvidia!

Håller med dig i det mesta, men just i det här fallet spelar det ingen roll. Diagrammet är till för att visa utveklingen och att Mobilgrafik och Xboxgrafiken kommer vara likvärdig år 2013. Det spelar ingen roll alls vad skalan är.
Sen vet vi ju alla (utom då Nvidia) att ett företag som presenterar diagram som inte börjar på 0 och där man inte förklarar vad siffrorna står för, tappar all trovärdighet som ett seriöst företag. Att förvanska ett diagram på det sätter är, precis som du skriver, ett sätt att förvilla kunderna till att tro att produkterna är bättre än vad de är. Ren lögn alltså.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

är väll ingen nyhet har väll alltid varit så

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

2016 går väckarklockorna om miniräknarna i beräkningskraft.
totalt ointressant nvidia
Suck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Hur den teoretiska beräkningskraften såg ut då vet jag inte, men när ps3 och xbox360 kom ut såg spelen bättre ut på konsol än på datorn ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? 360 kom 2005 och då fanns spel som F.E.A.R och BF2 och Splintercell 3, tycker lätt de ser bättre ut maxade än 2005 års 360 spel. Sen kom ju TES4 Oblivion och R6 Vegas 2006, tycker du att Resistance och Gears of war såg bättre ut? Sen har vi ju HL2 EP1 skitanyggt. Plus att du har ordentlig AA och AF samt moddingstöd för bättre grafik i många pc-spel. Så kan inte riktigt hålla med dig. Fan bara Far Cry och Doom 3 från 2004 ser bättre ut än de flesta tidiga 360 spel... Sen kom Crysis 2007 och då var leken slut för länge sen...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)