Diablo III Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Edit: Måste bara tillägga att det finns en del bra nyheter i D3 också men då en del måste höja spelet till gudabenådad status så blirdet lätt att man hakar upp sig på det dåliga sakerna för att försöka normalisera saker och ting.

Säkerligen finns det bra saker. Men just nu så märker jag inte av dem... Kommer ändå köpa spelet när jag ser det billigt dock...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

massor av text

Jag tänker inte angripa din beskrivning av D3 för det är din egen sanning och jag är glad för din skull att du kan få dig själv att tycka om det.

Däremot så lurar du dig själv om du tror att ett begränsat char development system utan frihet minskar min maxing tänket. Det kommer fortfarande poppa upp websidor med förståsigpåare som som påstår att de har den ultimata builden när det gäller vilka skills du bör slotta för att vara "anställningsbar" eller "inte gimpad" i D3. Folk kommer fortfarande följa detta som om det vore en naturlag. Det enda sättet du kan undvika detta är att alla är exakt likadana. Som exempel, alla spelar quake och alla börjar med raketgeväret utan möjligheter till andra vapen.

Ett bredare och mer frihetligare char development system med skillträd och stat points möjliggör laborerande mellan olika builds för att hitta en som funkar bäst för dig själv och hur du vill spela. Det gör också så att spelet får mycket mer replayability och därmed längre livslängd så som D2 har haft tack vare detta. Jag tror inte killen som postade tidigare hade spelat 5 barbarer i D2 om D2 haft D3s simplifierade system (mer diplomatiskt ord för fördummat). Den väg blizzard valt nu med D3 kommer innebära att så snart du kört igenom spelet med alla karaktärer så finns det liten mening att fortsätta spela utan att de lägger till mer content, samma problem många MMOs har då en stor del av spelar populationen lämnar spelet efter de tömt möjligheterna i spelets progression tree eftersom att de tär omöjligt att lägga till content i den fart folk konsumerar det. Enda sättet att behålla folk under tiden man arbetar fram mer content är om man har gameplay som är så rolig och så varierande med replayability som gör det attraktivt att spela samma content om igen i väntan på det nya. D2 hade detta. Titan Quest har detta. Tyvärr inte D3.

Exempel på ett bra skill tree/char development system återfinns i Titan Quest och till viss del i Path of Exiles.

Developers är inte dumma. Varför görs detta då? En tänkbar teori är Eftersom att Battlenet är en free to play tjänst. Du betalar endast med ditt köp av spelet. Därför vinstmaximerar Publishern genom att göra spelet attraktivt till så stor massa som möjligt för så mycket initial sales som möjligt. Då måste det vara så simplifierat att till och med en lobotomerad apa kan köpa det. När du väl har köpt spelet så är det inte lika viktigt att du är kvar och spelar det en längre tid då den bandbredd du tar upp på battlenet kostar dem pengar vilket inte ersätts av den DLC de kommer släppa. Men DLCn kommer förpackas så pass att du ändå skall köpa den och återkomma senare men inte heller då stanna speciellt länge.

Vill du veta mer om de exakta detaljerna bakom de misstag som görs i D3 nu och vad man kan göra istället så kan jag tipsa om bloggen Game Design the wrong way.

http://www.design.wrong.net/

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Saknar RPG-elementen från ettan och tvåan, att kunna lägga ut attribut och/eller skills. Känns inte riktigt som Diablo...

Jag har länkat till dessa videos förut. Men det är en förklaring till varför ett attribut system som t.ex. Diablo 2 har är värdelöst.

Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk

Diablo 3 - Why Skill Points Were Removed - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Jag har länkat till dessa videos förut. Men det är en förklaring till varför ett attribut system som t.ex. Diablo 2 har är värdelöst.

Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk

Diablo 3 - Why Skill Points Were Removed - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU

Tänker man det som ett MMO är det väl jättebra anledningar. Jag har spelat de föregående spelen singleplayer eller med vänner, och utan att googla taktiker eller räkna på det osv. Jag har svårt att se hur spelet kommer vara lika roligt när man inte får bygga upp sin karaktär, men jag är väl inte ute efter samma saker som de andra som spelar. (angående skills så gillade jag hur spells funkade i ettan)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Jag har länkat till dessa videos förut. Men det är en förklaring till varför ett attribut system som t.ex. Diablo 2 har är värdelöst.

Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk

Diablo 3 - Why Skill Points Were Removed - Jay Wilson Interview
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU

Jag tror kommentarerna till de där filmerna visar hur väl emottaget beskedet var. Om D2 systemet var dåligt så kan man bygga alternativ, som andra redan nämnda spel har gjort med framgång. Att helt automatisera allt, så att spelet spelar sig själv in a sense, är fel väg att gå och omyndigförklarar spelaren.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sunnis:

Finns inga runor i D2 heller för den delen. Utan det var något som kom i expansionen, det kommer att komma en expansion till D3. D2 var också extremt fattigt och simpelt från början och mycket kom till i efterhand. D3 lär inte vara något undantag.

Helt korrekt men gems fanns i D2 orginal. Har svårt att se hur de skulle kunna införa tex rune words i D3, inte nog med att det skulle bli förvirring eftersom runor nu mer är kopplade till skills. Men även ur balans synvinkel känns det svårt att få till ett system som liknar D2 när det gäller runor. Betänk att nu mer så gör en magiker mer skada med sina spells när han håller ett tvåhandssvärd vs kniv och delayen ändras på spellsen beroende på weapon speed. Kanske kan gå vem vet...

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man kan göra så man kan sälja items direkt i inventory/bryta ner saker till material. Man ska väl kunna göra det så man slipper att åka tillbaka till staden för att sälja varje kvart?!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Fuck, nu går det inte att spela. Kan logga in men får error när jag klickar på start game, kan inte joina andra heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av tompa1122:

Någon mer än jag som inte kan installera skiten? :/

Kraschade när nästan allting var nedladdat och nu kommer det bara upp en ruta med ; ''Updating Setup Files'' som står och tuggar men det verkar inte hända något ... ASRGH!

Hej Tom. Du måste ladda ner det igen!

Mvh.

Permalänk
Skrivet av PapuPapu:

Nån som vet hur man kan göra så man kan sälja items direkt i inventory/bryta ner saker till material. Man ska väl kunna göra det så man slipper att åka tillbaka till staden för att sälja varje kvart?!

Vad jag vet så kan man inte sälja utan att vara vid en vendor, eller bryta ner utan att vara hos crafting trainer. Hade varit fint annars.

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k @ 4.5Ghz | 16GB MB Corsair Vengeance | XFX Radeon HD6990 Antilles 4GB + ARCTIC Accelero Twin Turbo | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair H100 + Corsair Link | 3x500GB 1x200GB 1x74GB 2x120GB SSD| Samsung SyncMaster SA550 27" | Lian Li A71FB | Corsair HX1000W | Corsair SP2500 | Mx510 + Mx3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Helt korrekt men gems fanns i D2 orginal. Har svårt att se hur de skulle kunna införa tex rune words i D3, inte nog med att det skulle bli förvirring eftersom runor nu mer är kopplade till skills. Men även ur balans synvinkel känns det svårt att få till ett system som liknar D2 när det gäller runor. Betänk att nu mer så gör en magiker mer skada med sina spells när han håller ett tvåhandssvärd vs kniv och delayen ändras på spellsen beroende på weapon speed. Kanske kan gå vem vet...

Mjo visst är det lite mobbat men items som orbs o wands lär ju har bonusar som du antagligen hellre kommer vilja ha än ren skada. Sen kan ju inte Magikers ha tvåhandssvärd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacar:

Mjo visst är det lite mobbat men items som orbs o wands lär ju har bonusar som du antagligen hellre kommer vilja ha än ren skada. Sen kan ju inte Magikers ha tvåhandssvärd.

Var lite osäker när du skrev så där men nu när jag har provat är jag helt säker, Magiker kan visst använda 2h svärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

kan folk sluta gnälla över hastigheten ni laddar ner i ? Det är flera miljoner som ska in och testa, förvänta inte er snabb hastighet.

hahaha jag kännde mig bara tvungen att tilläga att jag kom upp i 10-11mb/sec som medel när jag tankade de som closed beta, då var det inte en kotte som störde nät trafiken

Permalänk

Och där stängdes battlenet! :(((

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Var lite osäker när du skrev så där men nu när jag har provat är jag helt säker, Magiker kan visst använda 2h svärd.

Ok då hade jag fel

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag moddade D2 ganska kraftigt, bland annat gjorde jag början av akt 1 betydligt svårare så undrar jag nu hur det blir med moddandet till D3? Kommer det äns att vara möjligt?

Permalänk
Skrivet av Mods:

Alltså vad menar du med fördumma? Vem fan vill sätta ut t.ex statspoints i ett spel 2012? Sitta och fundera "ååh, ska jag sätta lite mer på strength så att jag ska kunna använda denna tunga yxan". Det blizzard gör är att ta bort att man får sätta ut egna stats (som lägger till ett helt onödigt och tråkigt element i spelet) sen får vi ALLA skills på level 60. Det innebär att vi kommer ha tillgång till alla skills och få använda dom precis hur vi vill, man kan exprimentera och pröva sig fram i oändligt många kombinationer tills man hittar något som passar sitt eget spelsätt. I d2 finns det en build till varje klass som över överlägsen alla andra, alla spelar precis likadant. Nu försöker man få många olika builds som är "värda" att använda.

Spelet blir mindre casual, en spelare som blir bra på spelet blir det för att han kan använda sina skills på rätt sätt, inte för att han har satt ut alla skills och stats på rätt sätt. En casual gamer, en tönt och nördarna vill sitta och pilla med stats i flera timmar. Vi andra hardcore-spelare vill spela, vi vill bli bättre på spelet, kunna exprimentera utan att bli straffade och förlora massa tid.

Håller med dig fullt ut!

I Diablo II fanns det några enstaka builds som var ultimata. Antigen kunde man sätta ut sina skills på ett slumpmässigt vis, och i slutändan få en dålig karaktär, eller så kunde man följa guider på internet och därav lyckas med en av dessa få buildsen som tillhör de som faktiskt är bra.

Jag gillar definitivt detta nya systemet i Diablo III!

Permalänk
Medlem

Så är det slut på betatestandet nu? Blir det inget mer fram tills den 15e maj?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Så är det slut på betatestandet nu? Blir det inget mer fram tills den 15e maj?

Den öppna betan/stresstestet ska sluta kl 10 am PDT idag vilket är kl 19.00 ikväll för oss tror jag.

Ordinarie betatestning stängs den 1 maj.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Osäker på D3. Gillar känslan i spelet men det förtas av det nya skill systemet.
Det är inte hack&slash rpg längre, bara hack&slash. Får se om det blir något köp, just nu känns det inte så.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Spelet känns hjänrdött för enkelt.. ingen utmaning alls..

Permalänk
Skrivet av Blaze84:

Spelet känns hjänrdött för enkelt.. ingen utmaning alls..

Kanske för att det är normal man har spelat i, än så länge, och att det dessutom bara är i början. Vad förväntade du dig egentligen?

[highlight]Diablo III - You Will Die. We Promise.[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk&hd=1

Hör av dig när du har klarat Diablo III på svårighetsgraden "Inferno". Det här argumentet med att spelet är "hjärndött" är bara korkat. Du tycker att det är bättre att det finns några enstaka bra builds man kan göra, som i Diablo II, och om man speccar fel så får man en ganska värdelös karaktär i jämförelse med dessa enstaka OP-buildsen?

Allt som det ledde till var att folk satt och tabbade mellan webbläsaren och Diablo II så fort de hade nya skillpoints att lägga, så att de kunde följa den build-guiden som de hade hittat efter några google-sökningar.

[highlight]Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk&hd=1

[highlight]Diablo 3 - Why Skill Points Were Removed[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU&hd=1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

Men skill-trädet i D2 är ett skämt, 80% av det som finns används inte och om man skulle använda det så kommer man antagligen inte ens klara Hell. Man måste tänka på att när Blizzard gör D3 försöker man också göra det balanserat, allla klasser ska ha samma chans och alls spells/skills ska användas genom hela spelet. I D2 är det en sån otrolig obalans att jag inte ens viljat testa assasin och druid och vissa spells/skills har jag inte använt för att man vet på förnhand att dom är värdelösa.

Jag kan tillägga att jag är en spelare som alltid tävlar i spelen jag spelar. När jag lirar D2 vet jag redan exkat hur min karaktär kommer byggas eftersom jag kollat upp det på nätet redan. Jag gör det eftersom bygger du den "fel" så är det bara att ta delete och börja om, vem orkar det? Men i D3 blir man inte straffad om man vill pröva något nytt, jag kan hålla med om att man blir mer begränsad på ett sätt eftersom statspoints inte finns kvar, dock så tillför inte statspoint något mer än att få en dålig karaktär eller en bra, finns inga gråzoner där. Att ta bort det elementet var det bästa Blizzard kunde göra. Nu kan vi istället pröva olika skill-kombinationer i det oändliga, olika runer på det. Hitta det man gillar själv utan att det ska ta en evighet. Sen tröttnar man är det bara att skilla om istället för att spela upp en ny karaktär för att pröva något som ändå bara var skit.

Nej, D3 handlar om gameplay, att få spela, och inte att sitta och fundera på vilka stats du ska sätta ut, ibland bara för att kunnda bära viss utrustning.

Jag hoppas iaf att både gamla och nya Diablospelare hittar något man gillar, för jag vet att detta kommer bli så jävla kul!

Skapade detta konto nyss bara för att kommentera ditt dumma inlägg.

När du skriver att 90% av skillsen hos en karaktär inte används i spelet så har du så grovt fel att du inte kan hacka grövre.
Jag har spelat diablo 2 i x antal år och anledningen till att jag fortfarande spelar det är för PVP;ns skull. Spelare utvecklar spelet nu förtiden och kommer på nya builds. Alla klasser som spelet har kan använda alla skill-trees och t.o.m mixa dem i pvp.

Sorc: Fire, Lightning, Cold. Alla används i pvp beroende på hur du vill bygga henne.

Barbarian; Warcries används på ALLA. både PVE och PVP. Masteries används både PVE/PVP och combat speccar du efter vad du vill köra. Frenzy, Whirlwind etc.

Paladin: Auras används på alla builds PVE/PVP. Även defensive i vissa fall. Hammerdins, Smithers, Chargers, FoH specc. m.m

Assasins: Trapsin = Pvp/Pve. (Lightning enbart.) Har stött på en del som speccar fire traps, men du behöver vara riktigt skillad för att komma någon vart där. Kick assasin används t.ex. för folk som gillar att leka i UT och en del i PVP. resterande skills används hela tiden. Mimic, mindblast, fayde osv osv...

Druids: Alla elemental druids pvp använder sig av summons för att ha en stor "sköld" som tar all incoming damage. Helt underbart. Ett fåtal gillar att köra Warewolf / warebear men har du bra gear så dominerar du med din overpowered poisondamage.

Amazon: Javazon / Bowazon är fulländade och grymt roliga både pvp/pve. Powerstrike används i många fall. Passive skillsen är mycket viktiga.

Necromancer: Som druiden, så finns det folk som kör summon necro i pvp. Stor sköld som blockar all skada som kommer in. Oftast kör man caster specc och dominerar pvp groundsen med hög fcr + enigma. Har även själv kört TvT Curse necro.

En kunnig spelare inom diablo2 kan lägga till 100 saker till det jag har skrivit för det finns så mycket mer att tillägga. Barbarians med Widowmaker i pvp (bow)... Sorcar med Botd (Breath of the dying) i pvp och enchant..

Sluta skriv dumma inlägg som kritiserar ett sånt bra spel.

Permalänk

De blir så GÖTT att slippa se alla whiners som skippar D3 för att det är så hemskt fördummat till den grad att det borde klassas som brott mot mänskligheten! Detta dessutom baserat på en timmes betatest!

Ha de så trevligt i era cyniska bubblor och hatiska forumtrådar så härjar jag och många andra på med ett högst troligt fenomenalt spel!

Tack till bland annat Subdubwise som visar att det ändå finns lite folk därute som prioriterar skoj framför alt-tabbande skillpointångest!

Woopdawoop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Kanske för att det är normal man har spelat i, än så länge, och att det dessutom bara är i början. Vad förväntade du dig egentligen?

[highlight]Diablo III - You Will Die. We Promise.[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=U0F2wPZWdYk&hd=1

Hör av dig när du har klarat Diablo III på svårighetsgraden "Inferno". Det här argumentet med att spelet är "hjärndött" är bara korkat. Du tycker att det är bättre att det finns några enstaka bra builds man kan göra, som i Diablo II, och om man speccar fel så får man en ganska värdelös karaktär i jämförelse med dessa enstaka OP-buildsen?

Allt som det ledde till var att folk satt och tabbade mellan webbläsaren och Diablo II så fort de hade nya skillpoints att lägga, så att de kunde följa den build-guiden som de hade hittat efter några google-sökningar.

[highlight]Diablo 3 - Why We Can't Pick Attribute Points[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=WuKvxab1kBk&hd=1

[highlight]Diablo 3 - Why Skill Points Were Removed[/highlight]
http://www.youtube.com/watch?v=NVTVMqtmxPU&hd=1

Sen finns det ju en hel del som uppskattar Diablo2. Har du väl lärt dig spelet och hur du ska specca är det inga problem. Varför göra ett spel så lätt? Diablo2 var ju krävande av spelaren vilket jag tycker borde vara standard på ett spel.

Jag älskar Diablo 3 också! Helt underbart, men jag tänker aldrig kritisera diablo2, aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

De blir så GÖTT att slippa se alla whiners som skippar D3 för att det är så hemskt fördummat till den grad att det borde klassas som brott mot mänskligheten! Detta dessutom baserat på en timmes betatest!

Ha de så trevligt i era cyniska bubblor och hatiska forumtrådar så härjar jag och många andra på med ett högst troligt fenomenalt spel!

Tack till bland annat Subdubwise som visar att det ändå finns lite folk därute som prioriterar skoj framför alt-tabbande skillpointångest!

Woopdawoop!

Tycker dessa inlägg alltid är så tråkiga. Måste alla tycka precis som du? Om jag inte gillar samma spel som du, lever jag i en "cynisk bubbla" då?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MarcusW:

Tycker dessa inlägg alltid är så tråkiga. Måste alla tycka precis som du? Om jag inte gillar samma spel som du, lever jag i en "cynisk bubbla" då?

Absolut inte, det är ett inlägg som motpol till alla dessa haters som anser att allt ska vara som de vill, men det kom nog kanske inte igenom.
Men det är ändå ett j*vla gnäll på saker folk inte ens vet nåt om. Om det var för enkelt på lättaste svårighetsnivån i en timmes beta så blir det litervis av galla med proffstyckare som anser att allt är fördummat. Och forumen verkligen svämmar över av allt detta märkligt missriktade hat...

Ni får tycka precis vad ni vill, och jag säger mest bara att jag är glad att jag och många fler kommer ha sinnesgalet kul med detta spel åratal framöver; och det kommer bli gött att slippa detta gnäll då "alla" ska bojkotta spelet. Mindre kö för mig!

Folk tar verkligen saker o ting på tok för allvarligt, men det är väl ett tecken på en curlad livsbana antar jag

Hur många som anser detta är för lätt har kört på Inferno/Hardcore genom alla akter?
Ingen?
Nä precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Absolut inte, det är ett inlägg som motpol till alla dessa haters som anser att allt ska vara som de vill, men det kom nog kanske inte igenom.
Men det är ändå ett j*vla gnäll på saker folk inte ens vet nåt om. Om det var för enkelt på lättaste svårighetsnivån i en timmes beta så blir det litervis av galla med proffstyckare som anser att allt är fördummat. Och forumen verkligen svämmar över av allt detta märkligt missriktade hat...

Ni får tycka precis vad ni vill, och jag säger mest bara att jag är glad att jag och många fler kommer ha sinnesgalet kul med detta spel åratal framöver; och det kommer bli gött att slippa detta gnäll då "alla" ska bojkotta spelet. Mindre kö för mig!

Folk tar verkligen saker o ting på tok för allvarligt, men det är väl ett tecken på en curlad livsbana antar jag

Hur många som anser detta är för lätt har kört på Inferno/Hardcore genom alla akter?
Ingen?
Nä precis.

En motpol mot folk som gnäller på spelet borde vara ett inlägg som pratar om hur spelet är bra, inte ett inlägg som gnäller på människorna som gnäller. Det tycker jag iaf.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MarcusW:

En motpol mot folk som gnäller på spelet borde vara ett inlägg som pratar om hur spelet är bra, inte ett inlägg som gnäller på människorna som gnäller. Det tycker jag iaf.

Fair enough! Point taken som man säger.

Jag är riktigt glad att slippa alttabba och läsa elitistjerks guider till att min/maxa sitt skill tree och nöta rotationer för att kunna vara effektiv i sitt spelande.
Jag är fantastiskt glad över att de fokuserar på att få det mer strömlinjeformat till själva spelande och låta strategi och spelstil stå mer i bräschen för hur man tar sig fram genom horderna istället för att läsa guider för hur man når en effektiv dps etc.

I Diablo 3 känns det och verkar det som att de vill att man ska spela det på det vis man känner för och vill. Jag är riktigt nöjd över att man mitt mellan två strider kan byta från att vara nuking till mer CC; att från ena stunden vara en crippler till att faktiskt kötta loss.

Jag är glad över att de fått ett så rappt, responsivt spelsätt. Är glad över tyngden och styrkan i känslan hos karaktärerna jag testat.

Älskar verkligen atmosfären och ser mycket fram emot att få ösa loss med min munk för att stunden senare glida runt med en hysterisk uzi-bärsärk till demon hunter som åtminstone i betan hade nailat känslan jag längtat efter sen D2.

Diablo 2 och wow etc med sina skilltrees har absolut sin charm det med, men jag personligen och många av mina vänner är oändligt tacksamma att slippa sitta och läsa guider över var man ska placera sina poäng för att de inte ska bli helt värdelösa. Vi vill gejma och ha skoj och fokusera på strategi i spelandet och umgänget för att maximera speltiden. Och vi gillar vad vi ser och vi gillar vad vi har att vänta.

Chilla lugnt

Permalänk
Medlem

Jag kan bara se det framför mig. Diablo 4, du behöver inte använda musknapparna, det är inte optimalt, spelet trycker åt dig när du måste attackera för att dina attacker skall vara optimala. Diablo 5, du behöver inte använda musen alls, spelet går åt dig så att du alltid får en optimal placering. PVP slutar alltid med oavgjort, men det är ju det optimala slutet för alla inblandade.

Det finns säkert de som skulle vilja spela fotboll i skor som springer av sig själv också, men jag tror inte att resten av fotbollsvärlden skulle ha speciellt höga tankar om deras färdigheter som fotbollsspelare.

Sedan kommer alla spelare att tvingas ha självspringande skor, för klubben måste ju vinna för att dra in pengarna. Jag tror inte att publiken skulle anse att det är ett framsteg för sporten när varje match därefter spelas på samma sätt när alla springer runt i sina självspringande skor.

Skulle de orka spela i åratal när varje match spelas på samma sätt dag ut och dag in i deras självspringande skor? De skulle nog tycka det är ganska trist efter de vunnit ett mästerskap eller två, tror ni inte det?

Be careful what you wish for.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon