Permalänk
Medlem

Hosta en wow server.

Tjenare mina kära vänner jag skulle vilja få hjälp av och hosta en wow server pga min dator är allmänt för dålig och mitt nät är alldeles för klent
jag söker en trevlig prick som skulle ställa upp och vara min högra hand var det gäller och ta hand om denna server.

Jag har byggt en World of Warcraft 3.3.5 Private server som är till för både Pve och pvp, det har tagit mig veckor att just göra klart den.
Allting funkar finns inga bugg vad jag vet just nu på servern.

Skulle tänka mig en person som satt men tillräckligt bra lina och dator för att kunna hosta den när det är 500+ spelare

det finns alltid pengar och tjäna med i en sådan här idé.

Om någon är intresserad / har några frågar av min idè så skicka gärna ett email till mig på Mathias_c93@hotmail.com.

Permalänk
Medlem

Och varför i hela friden skulle man vilja spela på en privat server ?
Allt du gör kan ju försvinna när som hellst och det finns inga garantier alls att du får se servern igen.
Och att någon skulle betala för det är ju fullständigt befängt.
Så det återstår bara en anledning och det är att stjäla information i syfte att hacka dom och/eller sälja infon vidare.

Permalänk
Medlem

För att slippa betala 360 kr /2 månader. Och jag är verkligen inte ute efter att "ta account". Vet inte ens hur du kan få den idén. allt som skriv på servern vad det gäller account information mm görs i koder så inte ens jag som är server admin kan läsa dem.
att items försvinner är väl en risk man är villig att ta för och spela gratis men detta problem har jag inte varit med om på min server.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på hur du får ihop logiken med "det finns alltid pengar och tjäna med i en sådan här idé" och "spela gratis".

För övrigt håller jag med Svensktiger, varför skulle man vilja spela på en privat server? Hellre betala en försvinnande liten summa för en tjänst man kan lita än att lägga ner tid på någonting någon snott ihop på sin fritid och man har ingen aning om driftsäkerheten. Särskilt med hänsyn till "min dator är allmänt för dålig och mitt nät är alldeles för klent".

Dessutom är en privat server ett brott mot Blizzards EULA.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och varför i hela friden skulle man vilja spela på en privat server ?
Allt du gör kan ju försvinna när som hellst och det finns inga garantier alls att du får se servern igen.
Och att någon skulle betala för det är ju fullständigt befängt.
Så det återstår bara en anledning och det är att stjäla information i syfte att hacka dom och/eller sälja infon vidare.

1. Finns många anledningar. Vissa servrar har högre exp-rate än vanliga WoW. Andra har högre loot-rate. Och sen som nämnt tidigare så slipper man betala 125kr i månaden.
2. Visst. Och ifall WoW läggs ner händer samma sak där. Att ett spel/server/service online läggs ner är en risk i alla projekt. Ser inte problemet.
3. Kan jag däremot hålla med dig om. Håller fullständigt med om att det är befängt. Men trots våra åsikter så finns det folk som gör det för att få bättre gear, högre levels, etc.
4. Vad dillar du om? En privat WoW-server har ingenting med riktiga WoW att göra. Användarna kan använda vilka konto-uppgifter dom än vill när dom skapar ett konto på servern. Personligen hade jag använt ett namn och lösenord jag inte använder någon annanstans.

Personligen ser jag inte varför du ska komma och döma ut varför han INTE ska få hosta en egen WoW-server. Är väl helt och hållet upp till honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av msson:

Jag har byggt en World of Warcraft 3.3.5 Private server som är till för både Pve och pvp, det har tagit mig veckor att just göra klart den.
Allting funkar finns inga bugg vad jag vet just nu på servern.

En privatserver som är buggfri? Alla publika emluatorer gör så gott de kan för att emulera wow - ingen har dock lyckats perfekt - fast du har?

Permalänk
Medlem

LÄS.

Skrivet av jagge_:

En privatserver som är buggfri? Alla publika emluatorer gör så gott de kan för att emulera wow - ingen har dock lyckats perfekt - fast du har?

"vad jag vet just nu på servern"

Permalänk
Medlem

Bara en liten fråga. Vad för internet krävs, samt dator för att faktiskt kunna driva runt 500+ folk på en Wow server? Är det inte ganska massiva saker vi snackar om här?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Att få en populär private server är iprincip omöjligt.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Nu har jag inte testat lira privat själv, men hade en sniken polare som gjorde det i mitten av wotlk och då "fungerade" det men alla scriptade grejer var avstängda så allt var bara tank & spank så att säga. Gäller detta fortfarande så kan jag verkligen inte förstå poängen med pve på en privat server. PvP fungerar säkert lika bra dock och är nästan mer balanserat om alla har samma gear.

Permalänk
Medlem

Jag spelade på en privatserver efter ett långt WoW retail uppehåll när Lich King expansionen och Ulduar patchen var releasad.

Privatservern innehöll enbart original WoW och jag kan bannemig säga att privatserver känslan slog att istället lira retail WotLK på långa vägar.

40 killar och tjejer som satt och spelade tillsammans genom gamla dungeons och raids som inte alls var "facerollande". Den goda gamla nostalgin tillbaka, o herre.

Att delta i egna-gjorda events och turneringar som innehöll från PVP till Roleplaying var otroligt roligt. Allt skapades från scratch (dvs all scripts och coding).

Rivaliteten mellan guildsen var enorm. Visst kunde det gå ända ner till sandlådenivå men t.o.m den rivaliteten fanns inte i WoW retail (kanske för att kommunen var för stor?). Man visste hur encountersen skulle utspela sig, det handlade enbart om dom som hade de klokaste spelarna och strategierna.

Så ja, om man har en bra community och bra developers så kan en privatserver vara otroligt rolig att spela.

Kan också säga att det bästa som jag har upplevt i ett MMORPG var just i en Lineage 2 private server (Dragon 15X).

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Bara en liten fråga. Vad för internet krävs, samt dator för att faktiskt kunna driva runt 500+ folk på en Wow server? Är det inte ganska massiva saker vi snackar om här?

När jag höll på med detta för ett par år sedan så krävdes det en upload på ca 200Mbt/s för att driva en server med ca 500 spelare online.
Jag var väldigt intresserad i ämnet just då och om inte mycket ändrats så kan jag säga att du måste ha en enorm kraft och lina för att driva en större server (300+ spelare). Samt att säkerheten är en stor punkt i det hela, du måste ha backups som du måste kunna lägga någonstans. Du måste kunna säkra databasen mot intrång osvosv..
Det är svårare än man tror. Jag höll själv på att snickra på en server i månader och den kom knappt nånstans alls. (Högst ca 50 pers inne)

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och varför i hela friden skulle man vilja spela på en privat server ?
Allt du gör kan ju försvinna när som hellst och det finns inga garantier alls att du får se servern igen.
Och att någon skulle betala för det är ju fullständigt befängt.
Så det återstår bara en anledning och det är att stjäla information i syfte att hacka dom och/eller sälja infon vidare.

Jag spelade på en privatserver under några månader Finns många som vill det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt är detta emot Blizzards EULA, och om du vill driva en server med 500+ spelare sen tjäna pengar på det kan du hamna djupt i skiten.
Du kan ju läsa lite mer om det här.

Kan lägga till lite, om du tycker din server fungerar buggfrit 'så vitt du vet' då kan du inte ha mycket erfarenhet av retail.
Sen när det kommer till 'jag kan inte komma åt account info', så är det ju självklart att du kan, om du nu kan hantera en databas.
Och dedär med att 'folk vill inte att betala 120kr/mån', så istället för att betala en liten avgift för det riktiga spelet, så köper de sk. 'donator items' till sin temporära karaktär som inte är garanterad att vara kvar i ett år eller mer.

Har spelat WoW i ca 7 år och lekt en hel del med att hosta private servrar för mig och irls att trolla runt på, så jag vet vad jag pratar om.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Avstängd

Vi diskuterar inte privata WoW-servrar på detta forumet då det strider mot deras EULA/ToS.

Se även §7 i våra regler (Vi räknar det som piratkopiering då företaget inte tillåter privata servrar).

*tråd låst*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB