Permalänk

Stress testa GPU

Hej, jag kör vattenkylt och överklockad CPU och jag vill testa hur tempsen blir med både CPU och GPU:er i full load men furmark kan inte stressa båda GPU:erna i windows mode så kan inte hålla koll på tempsen för allt då. stressar CPU:n med prime95.
Finns det nå bra program som liknar typ prime95 fast för grafikkort?
skulle gärna vilja veta tempsen för hela systemet när allt är i full load.

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem

Du kan ju startar msi afterburner i bakgrunden så står ju där maxtemp som grafikkorten uppnåt när du kört furmark.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid köra något program som spelar in över en period!

T.ex Everest, asus gpu tweak osv osv

Eller varför inte OCCT: http://www.ocbase.com/

Permalänk

Bazze: Mjo skulle jag kunna göra men då ser jag väl inte hur grafikkorten påverkar värmen på CPU:n?

Shoppey: Skulle kunna funka

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Bazze: Mjo skulle jag kunna göra men då ser jag väl inte hur grafikkorten påverkar värmen på CPU:n?

Shoppey: Skulle kunna funka

OCCT ger dig graf med timestamps som du kan följa både på gpu och cpu

Jag personligen kör everest med win7 gadgeten aktiverad och får det direkt på skrivbordet och bara precis tabbar fram den ovanpå fullscreens.

Finns också "always on-top" i de flesta program såsom Asus Gpu Tweak, dock bara för gpuer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenPotatis:

Bazze: Mjo skulle jag kunna göra men då ser jag väl inte hur grafikkorten påverkar värmen på CPU:n?

Shoppey: Skulle kunna funka

Börja med att ladda ner installera afterburner

Först kör du ENDAST prime95 ett tag och kollar temperaturerna med HW monitor ser vad du får för max temperatur.
Efter det startar du om hwmonitor startar upp msi afterburner drar igång prime95 och furmark kör igenom där och när du e klar kommer du kunna see max temp som e uppnådd av msi afterburner och max temp som e uppnådd på respektive kärna i hw monitor.

Sen efter det kollar du vad tempsen var när du körde hwmonitor och prime95 utan att pressa grafikkorten och sen kollar du vad det blev nä du pressa grafikkort och cpu.
Tänk på att starta om hwmonitor mellan du gör detta så att temperaturerna inte sparas.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|