Gigabyte gör Geforce GTX 680 Windforce 5X med fem 40 mm-fläktar

Permalänk
Medlem

Perfekt, kortet för mig!!

De håller på att kapa ny kantsten på gatan utanför, och jag blir liksom lite irriterad att jag inte kan överrösta dom.

Men inte nu längre, nu har Gigabyte räddat mig!!
/tummen upp

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Fan vad nice! Bara att ta bort chassiväggen, lägga datorn på sidan, så har jag en 3way SLI Hovercraft!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Riktigt fult.. Kommer antagligen låta som en gammal windows 95 dator med..

Vad är en Windows 95 dator? Var alla datorer som körde Windows 95 identiska och lät precis likadant? Gör operativsystemet att datorer oberoende av chassi/fläkt konfigurationer, hårddiskar, optiska enheter mm låter identiskt.. suck...
Kommer att tänka på hur folk i det vilda fungerar när man frågar dem vad dem ahr för dator när dem ber om hjälp, svaret blir i stil med "uhhh XP eller ööh vista" ,ja tack säger mig mycket.

Men till spåret igen, nej till 40mm fläktar inget jag ger många ören för.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vad är en Windows 95 dator? Var alla datorer som körde Windows 95 identiska och lät precis likadant? Gör operativsystemet att datorer oberoende av chassi/fläkt konfigurationer, hårddiskar, optiska enheter mm låter identiskt.. suck...
Kommer att tänka på hur folk i det vilda fungerar när man frågar dem vad dem ahr för dator när dem ber om hjälp, svaret blir i stil med "uhhh XP eller ööh vista" ,ja tack säger mig mycket.

Men till spåret igen, nej till 40mm fläktar inget jag ger många ören för.

Majoriteten av alla äldre burkar, exempelvis en dator med förinstallerat windows 95, använde sig av kylning, i form av fläktar i 80mm storlek och nedåt.
Vilket i sin tur skapar endel oljud för att kunna flytta måttlig luft,

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Majoriteten av alla äldre burkar, exempelvis en dator med förinstallerat windows 95, använde sig av kylning, i form av fläktar i 80mm storlek och nedåt.
Vilket i sin tur skapar endel oljud för att kunna flytta måttlig luft,

Syftar du på processorkylningen eller chassi kylningen? Då jag skruvat i många burkar med 486/P1 processorer och har inte en enda gång sett en som har en mastodont kylare med 80mm fläkt utan oftast en 40mm som rullar i 5v samt många har enbart en 60-80mm fläkt i nätdelen, så om fläktarna inte är slitna så har dem en annan frekvens av ljud än man är van vid idag, men valfritt "modernt" chassi med någolunda dator i låter bra mycket mer än en äldre Pentium dator. Sprang nyss till förrådet och drog fram en OEM pentium maskin med 1x 40mm på processor kylaren samt en 60mm fläkt i nätdelen och det var allt den hade, blev dock sugen på att leka lite med den bara jag kan hitta PS2 adapter

Lite speciellt ljud men inte hög ljudnivå, det som låter mest lär vara när de äldre hårddiskana knastrar på och jobbar.
Men jag tycker inte precis dem låter så fasligt mycket, inte mycket luft som behöver flyttas i dem burkarna så inte många fläktar i dem.

Men syftar du på hur ljudet låter förstår jag dig, dock inte att dem låter mycket då en stor del av grafikkortskylare samt stock processor kylare från den här sidan millenium låter mycket mycket mer vid belastning och ofta mer i idle, äldre maskiner har enbart 1 fläktläge så dem låter verken mer eller mindre under "load" eller i "idle".

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått nytt om detta kort??

Visa signatur