Permalänk
Medlem

I7-2700k för 2190kr på CDON

Som rubriken lyder så har CDON grym pris på denna cpu. Kap??

http://cdon.se/hemelektronik/intel_core_i7_2700k_3%2c5ghz_soc...

Permalänk
Medlem

Funnits ett litet tag, är ett väldigt bra kap om man är ute efter ny CPU!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Permalänk

Även fast den är några hundralappar billigare så skulle jag inte köpa från CDON, alltid haft problem dära, Föredrar proshop, inet eller komplett även fast jag får betala lite mer.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Avstängd

Jeg bestilte en 2700k på fredag på cdon.no og iflg. pakkesporing så ligger den akkurat nå hos posten i Oslo i kveld og jeg tror pakka vil være klar til henting ved 12 tida i morgen. Ellers går det fram av pakkesporing at pakka tydeligvis kom til postterminalen i Oslo tidlig i dag, mandag kl 06:15.

Permalänk
Medlem

Jag åkte dit på den. Har aldrig handlat datorprylar från CDon förr men när jag hade problem med mobilen fixade ärendet riktigt snabbt och smidigt.
Kändes som en bra deal. Chansade på MSI-moderkortet också. Landade på 949 efter Sweclockers-rabatten. Får se hur bra det kortet är. Verkar helt OK av det jag läst på nätet. Med min normala otur kring elektronik så kommer det väl packar med självförstörande timer a'la mission impossible.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Entusiast

2080kr och en processor som skriker "framtidssäker"=ett instant-köp

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kom igen grabbar(och tjejer) det finns redan en tråd om det här.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

ok dom ej hade varit slut 2700k finns ej på lager

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Entusiast

Hmmmm, jag beställde det igår då det inte var slut och just nu så står det "varorna packas" sen igår kväll, jag kommer väl inte behöva vänta på ett nytt lager för jag beställde ju innan det stod "tillfälligt slut"?-.-

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Hmmmm, jag beställde det igår då det inte var slut och just nu så står det "varorna packas" sen igår kväll, jag kommer väl inte behöva vänta på ett nytt lager för jag beställde ju innan det stod "tillfälligt slut"?-.-

Nej, beställde du när de fanns i lager så är det lugnt.
Det är lite roligt att beställa från CDON - det står "varorna packas" och rätt vad det är dyker sms-aviseringen upp, trots att varorna fortfarande packas... Vad gör man inte för lite spänning i vardagen? Jag är supernöjd med alla mina köp från CDON.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stillanatt:

Även fast den är några hundralappar billigare så skulle jag inte köpa från CDON, alltid haft problem dära, Föredrar proshop, inet eller komplett även fast jag får betala lite mer.

Löjligt, om man baserar på min egen erfarenhet..

Permalänk
Avstängd

Hehe "Midlertidig utsolgt" hos cdon.no

Permalänk
Medlem

Har köpt en hel del grejer från CDON och det har ladrig varit några problem snabb leverans och bra priser.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av daolo:

Nej, beställde du när de fanns i lager så är det lugnt.
Det är lite roligt att beställa från CDON - det står "varorna packas" och rätt vad det är dyker sms-aviseringen upp, trots att varorna fortfarande packas... Vad gör man inte för lite spänning i vardagen? Jag är supernöjd med alla mina köp från CDON.

Haha, ok! Har bara beställt 1 sak från dom förut och det kom på 3 dagar=glad kund
Kommer däremot ihåg att jag samtidigt hade beställt saker från Inet som kom på 1 dag och Cdons paket var inte framme på den 3:je dagen ungefär kl 16:00 så jag skrev och frågade var paketet var och rätt som det var så kom ett SMS, haha xD
Företag ska kunna hålla löften eller inte ge dom över huvud taget tycker jag annars blir jag en sad panda

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

CDON har varit bra , snabba när jag köpt från dom.

Permalänk
Skrivet av daolo:

Nej, beställde du när de fanns i lager så är det lugnt.
Det är lite roligt att beställa från CDON - det står "varorna packas" och rätt vad det är dyker sms-aviseringen upp, trots att varorna fortfarande packas... Vad gör man inte för lite spänning i vardagen? Jag är supernöjd med alla mina köp från CDON.

Haha så har det varit för mig också, varorna packas status ändras inte utan det är bara att vänta på SMS. Har gjort flera köp från CDON hemelektronik och det har gått supersmidigt alla gånger, tror inte det har varit mer än två dagars leveranstid, och allt har kommit fram väl emballerat och i oskadat skick. Gjorde även ett återköp som sköttes väldigt bra!

Nu hade inte detta inlägg så mycket med topic att göra kanske, men jag tycker CDON hemelektronik får oförtjänt mycket kritik. Kan man bara bortse från att statusen inte ändras på ordern på deras hemsida så sköter dem sig grymt bra tycker jag!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Hjälpte mig kompis att slänga ihop delar till en ny dator igår, och tog ju självklart chansen att tipsa henne om detta klipp på CDON, har själv gått och varit sugen på att slå till, även fast jag har en nästan likvärdig processor redan xD

Får hoppas att hon får den då, för man har ju hört talas om att folk beställt saker som funnit i lager, för att sedan få ett meddelande om att varan är slut. Får väl hoppas att CDON inte håller på med sånt, för har trotts allt ganska höga tankar om dem, i mitt huvud ligger de i topp bland internetbutiker, tillsammans med Komplett

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Hjälpte mig kompis att slänga ihop delar till en ny dator igår, och tog ju självklart chansen att tipsa henne om detta klipp på CDON, har själv gått och varit sugen på att slå till, även fast jag har en nästan likvärdig processor redan xD

Får hoppas att hon får den då, för man har ju hört talas om att folk beställt saker som funnit i lager, för att sedan få ett meddelande om att varan är slut. Får väl hoppas att CDON inte håller på med sånt, för har trotts allt ganska höga tankar om dem, i mitt huvud ligger de i topp bland internetbutiker, tillsammans med Komplett

Du glömde Inet

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hur länge tror ni dom har 15% på 2700K? Kan det kanske vara hela maj ut?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Hur länge tror ni dom har 15% på 2700K? Kan det kanske vara hela maj ut?

I och med att det är lagerrensning och att den nu är slut (vilket var tråkigt så jag tänkte beställa idag..) så tror jag inte att det kommer fler till det priset, är det någon som vet/tror något annat?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk

Jag köpte min för 2890kr...
CDon har jag bara bra erfarenhet utav. Har iofs aldrig behövt reklamera ngt heller.
Detta är ett bra klipp.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Citruz:

I och med att det är lagerrensning och att den nu är slut (vilket var tråkigt så jag tänkte beställa idag..) så tror jag inte att det kommer fler till det priset, är det någon som vet/tror något annat?

Jag lider med dig...tänkte också beställa idag men köpte den igår ändå och fan vad tur jag hade

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

tror komplett kör fina erbjudanden idag så bara att kolla in från 16.00 till 22

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Löjligt, om man baserar på min egen erfarenhet..

Självklart! men man bor i norrbotten, då kan det ta lite extra länge, men det har bara varit trubbel med dom.

fast alla upplever ju det olika!

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jag lider med dig...tänkte också beställa idag men köpte den igår ändå och fan vad tur jag hade

Haha, satt igårkväll med kundvagnen klar och behövde bara skriva in kortnumret. Så låg plånboken på nedervåningen, och jag orkade inte gå och hämta den så jag tänkte att jag beställer imorgon bitti istället.. Well, that didn't go as I had planned!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Du glömde Inet

Nej

CDON gillar jag för att de brukar ha toklåga priser på specifika varor, och är billiga över lag, Komplett gillar jag för att de är väldigt bra på att skriva detaljerade specifikationer till sina varor, och dessutom ofta håller ett av de lägsta priserna också, inet är inget bra på något av det

De skriver sällan ens vilka hastigheter det är på deras moderkorts PCI-E slots, så vida de inte kostar över 2000:-

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Synd, jag köpte min i7 2700k men såg inte denna rabatt.
Vilket i-lands problem, jag stött på.
Grymt nöjd med den än så länge.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Synd, jag köpte min i7 2700k men såg inte denna rabatt.
Vilket i-lands problem, jag stött på.
Grymt nöjd med den än så länge.

Jag tog bara kontakt med deras kundsupport, så fixade de rabatten i efterhand.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Jag tog bara kontakt med deras kundsupport, så fixade de rabatten i efterhand.

//Lasse

Vilken rabatt?
Sweclockersrabatten eller?