Permalänk
Medlem

Windows prestandaklassificering

Hej!

Byggt ihop min första dator och den fungerar fint! (peppar peppar)

Men de är en sak jag har funderat på:

Får 3,2 på windows klassificeringen med min i7 2700k stock, har kikat runt lite och sett att många har över 7 med i7 2700 processorn.
Även ramen ligger lågt mot för andra, 4,2 med Corsair Vengeance 1600MHz LP 2x4gb.

Är det något jag behöver bry mig i? Är nybörjare på sånt här och tycker datorn fungerar bra! Vad kan man göra?

Visa signatur

fujitsu u572

Permalänk
99:e percentilen

Det är definitivt för lågt. Jag ligger på 7,7 på CPUn (2600K stock) och 7,8 på minnena (Corsair 8GB 1600MHz CL9). Har du refreshat klassificeringen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Allt funkar säker som det ska!

Hade en gammal 955a som undervoltad och klockad till 2,5GHz, fick 7,6 så den stämmer inte öht!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

7,6 får jag med min Intel i7 2600 @ 3,4 GHz. Någonting står inte rätt till hos dig!

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Windows prestandaklassificering är att den inte riktigt stämmer alls ibland och känns helt off. För mig visar den ibland helt konstiga värden...

Använda riktiga CPU tester istället så du får fram äkta poängsiffror som du kan jämföra med andra.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Mitt index gick ner från 7.6 med 1 6950 2GB till 6.0 när jag satte in ett till 6950 och aktiverade crossfire...Känns sådär :/

Permalänk
Medlem

Den kan ha kört innan du hade installerat alla drivare och dylikt. Om du konfat klart datorn nu kan du prova refresha klassificeringen. Du borde definitivt ha högre än så.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Sitter och pillar med min gamla burk nu med en i7 950 Bloomfield @ stock 3.06Ghz. Den har 7.4, så ja det är något fel med din klassificering.
Tryck på ''utvärderar'' ner till höger.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla de senaste drivrutinerna?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har det senaste! men har inte hållit på med något sånt här förut så är inte säker!

Kan jag kolla på nå vis?

Visa signatur

fujitsu u572

Permalänk
Medlem

Testa någon annat benchmark för att se att du har den prestandan du ska ha, för den där siffran är under alla omständigheter helt fel. Jag har en netbook med en AMD E-450 som ger 3,4 (har jag för mig?) i WEI, så om din i7 verkligen hade den prestandan så skulle du märka av det.

Permalänk
Medlem

Nu har det ordnat sig! utvärderade och gjorde om den där testen flera ggr och den hoppade upp i 7,6 nu! man får tydligen inte ha så bråttom!

Visa signatur

fujitsu u572