Permalänk

När kan man få tag på en ivy bridge?

Har inte sett några datum någonstans och hittar de inte ens som "icke tillgängliga" på de vanliga siterna.

Någon som har några ideer/fakta eller spekulationer?

Permalänk
Medlem

Söndag kväll ska det gå att beställa och på måndag skickas dem. Vet ej om posten har öppet på tisdagen dock.

http://www.dustinhome.se/product/5010622178/intel-core-i7-377...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixelpojken:

Jag snackade med webbis om det, bokade också en, den är kvar i i min order (och förmodligen alla bokade) och processorerna kommer upp på sidan på söndag igen Bara andas ut.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Jag har redan fått min från Webhallen, är bara att hämta ut på posten.

Dock har jag inget moderkort och håller tummarna att det kommer idag..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jollemj:

Jag har redan fått min från Webhallen, är bara att hämta ut på posten.

Dock har jag inget moderkort och håller tummarna att det kommer idag..

Skickade de ut processorer från förbokningen som de fick ta ner igen? Eller är det bara en Troll-hättebo på gång?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skickade de ut processorer från förbokningen som de fick ta ner igen? Eller är det bara en Troll-hättebo på gång?

Hahahaha, nejdå

Japp, jag antar det då jag fått kolliid och allt från bokningen och nu fick jag smset för ca en timma sedan

EDIT: Anledningen till att jag inte hämtar paketet är för att moderkortet ska komma med UPS och vi alla vet hur de är..

EDIT2: Visserligen så beställde jag lite annat med 3770k men känns ju inte allt för sannolikt att de delat upp ordern när lanseringen är så nära

Permalänk

Hittar inte ens processorn på webhallen, är jag blind eller?

Helst skulle jag vilja att inet eller något ställe som kan bygga åt mig får in dem, är ju lat och skall ändå köpa en "komplett" maskin.

Permalänk
Medlem

Webhallen tog bort den rätt fort efter att de lagt upp den.

Är bara att vänta tills på Söndag så lär du få den servicen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skickade de ut processorer från förbokningen som de fick ta ner igen? Eller är det bara en Troll-hättebo på gång?

inte alls jag har en 3770K Ivy med från webhallen då man kunde förboka en o det gjorde jag och sen nån dag efter tog dom bort alla ivy ur lager ! fick min idag den 27/4

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Du kan nu beställa från en del sidor.

T ex:
http://www.webhallen.com/hardvara/151012-intel_core_i7-3770k-...
http://www.inet.se/produkt/5310022/intel-core-i7-3770k-3-5ghz

Det finns dock bara 8 st kvar i lager på Webhallen, men det kanske beror på att dom sålde alla för tidigt av misstag. För inet har över 50 st i lager.

Permalänk
Medlem

skumt, prisjakt listar 3570K för 1899 kr på webhallen men sen när man väl kommer dit så står det 2049 kr ... aja får väl vänta lite och se om det justerar sig!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

skumt, prisjakt listar 3570K för 1899 kr på webhallen men sen när man väl kommer dit så står det 2049 kr ... aja får väl vänta lite och se om det justerar sig!

Webhallen höjde priset samtidigt som jag var inne på deras sida och bläddrade, så det är prisjakt som laggar efter.

Någon som har en lista med vilka modeller som är lanserade och ska gå att köpa?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Webhallen har ändrat priset på 3570k från 1899kr till 2049kr. Wut?

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

jo såklart att 1899 var för billigt ... tusan att man missade det!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hoppsan...jag såg att Webhallen lagt ut alla IB strax efter tolvslaget och jag slängde snabbt en "hämta i butik"-beställning på 3570K. Fick den då för 1899kr, phew

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Hoppsan...jag såg att Webhallen lagt ut alla IB strax efter tolvslaget och jag slängde snabbt en "hämta i butik"-beställning på 3570K. Fick den då för 1899kr, phew

Bara att gratulera! Jag kollade också i natt men såg inget ... fan! Konstigt dock att bara 2 återförsäljare fått upp den tycker jag! Jag ska vänta några timmar till, hoppas dom inte tar slut!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

Själv beställde jag en i7-3770k från Webhallen nu.

Permalänk

Men ååh, nu blir jag arg, varför ska de höja priset de snikna ******?!!?

Permalänk
Medlem

Finns även att boka på cdon, men för 2299kr

Permalänk
Skrivet av Vandahl:

Finns även att boka på cdon, men för 2299kr

Nej nej nej, vad säger du! CDON är dem som jag litade på att de skulle sätta ett riktigt pris. Nu får jag väl vänta två veckor då, jag är för snål för att betala 400kr för mycket.

Permalänk

Jag valde att inte handla hos CDON nu. Detta pga att 3770k var 350 (!) kr dyrare hos CDON än hos Webhallen.

Permalänk
Avstängd

Inget nytt ang Dustin o 3770k?

Stog tidigare i tråden att den skulle komma ikväll, men hur säkert är det?

Är nästan bunden till att handla den hos Dustin o vill ju inte få höra att dom inte får in den på flera veckor och sen så tar den slut hos alla andra handlare, som typ gtx 680 gjorde.

Permalänk
Medlem

Ligger uppe på Webhallen nu för de som undrar.

Permalänk
Medlem

Komplett kommer lägga uop dom imorgon, få se vad dom har för pris. Tråkigt med prishöjningar nu.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

Tyvärr så dyker väl inte paketen med CPU:erna upp förän på onsdag, då det är röd dag på tis.

Permalänk

Inet har sänkt sina 3570k till 1990kr nu, då passar jag på att lägga in en order där, med gratis frakt för SweClockers-medlemmar.

Edit: Så får jag kanske godis också, oj det ser jag verkligen fram emot!

Permalänk
Medlem

Finns också här http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=BX80637I737... men inte listat på prisjakt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Nä, fick bli en 3570K från Inet för 1990 (fri frakt) ... bra pris och så köper jag från det bästa företaget som finns på nätet! Kanonsnabba leveranser och mycket, mycket bra kundservice ... till skillnad från vissa rent ut sagt skitföretag (ja, jag menar er CDON)!!!!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av alexbriss:

Edit: Så får jag kanske godis också, oj det ser jag verkligen fram emot!

Haha, så jävla rätt, kommer ihåg första gången jag beställde från Inet och fick en sån där stång i paketet, blev glatt överraskad:)

Ps: CDON har matchat Inet i pris nu, för er som har 5 % rabatten kvar.

Permalänk

Webbhallen har sänkt priserna på i7-3770K från 2949:- i morse, till 2890 några timmar senare. (Självklart beställde man i morse, ivrig som man var.)