Kommer det här grafikkortet funka på min dator?

Permalänk
Medlem

Kommer det här grafikkortet funka på min dator?

Tja. Kommer det här moderkortet http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=2627#ov paja om jag sätter in det här grafikkortet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=657647 .. Skulle bli jätte tacksam för svar! Väldigt dålig på datorer hart ett nätagg på 400w . Behöver jag byta ut det för Det står på förpackningen att minimum wat ska va 450??. Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Ska inte vara något problem då ditt moderkort har pci-e plats. angående nätagget så rekomenderar jag att du kör 550W eller 600W

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Pci-e plats? ok tack skönt att höra! Hade en annan dator som fick en jätte konstig effekt av att jag satte in det här grafikkortet.. Blev knastrigt ljud och set gick efter.. Okej har du något tips på något bra för 500 lappen ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

Tja. Kommer det här moderkortet http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=2627#ov paja om jag sätter in det här grafikkortet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=657647 .. Skulle bli jätte tacksam för svar! Väldigt dålig på datorer hart ett nätagg på 400w . Behöver jag byta ut det för Det står på förpackningen att minimum wat ska va 450??. Tack i förhand!

Det kommer fungera galant. DS3-an är ett väldigt fint kort, och många jag känner sitter fortfarande på det.

Kör på agget som anv. över mig rekommenderade så kommer det går väldigt bra.

Har du bytt komponenter i datorn förut?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Så du menar alltså att jag måste byta nätagg sen är det helt safe att köra med grafikkortet? Angående moderkortet, är det så pass bra att jag kan uppgradera den utan att skiten brakar? tack för svaren btw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det kommer fungera galant. DS3-an är ett väldigt fint kort, och många jag känner sitter fortfarande på det.

Kör på agget som anv. över mig rekommenderade så kommer det går väldigt bra.

Har du bytt komponenter i datorn förut?

OT: +1 på din sign. längtar efter att de ska hända mig...

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Nej det har jag inte! Köpte datorn igår av en kille så vet i te mycket om datorn! Vadå så agget funkar eller va!? är så sugen på att prova kortet men vågar inte stoppa in den haha

Permalänk
Skrivet av Lewins:

Nej det har jag inte! Köpte datorn igår av en kille så vet i te mycket om datorn! Vadå så agget funkar eller va!? är så sugen på att prova kortet men vågar inte stoppa in den haha

Vad är det för nätagg? Så länge det inte är ett ace eller nåt (:P) så ska det funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

Ser bra ut! Så du menar alltså att jag måste byta nätagg sen är det helt safe att köra med grafikkortet? Angående moderkortet, är det så pass bra att jag kan uppgradera den utan att skiten brakar? tack för svaren btw!

Ja, och Ja Moderkortets plats för grafikkort är av PCIe-standard, och därför kommer det fungera galant. Nätaggsbyte uppmuntras för att ditt nuvarande med största sannolikhet inte är "80+"-certifierat, och därför kan kvalitén vara sisådär. Rent effektmässigt bör det klara av ett GTX460, men det är alltid bäst att vara på den säkra sidan.

Om du uppgraderar agget kommer det vara helt safe, ja

Skrivet av Ative00:

OT: +1 på din sign. längtar efter att de ska hända mig...

Haha, jo, iallafall om man har stake nog att genomföra det. Är något att minnas för både dig och kontrollanten ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp det! Vad händer om grafikkortet drar 450 och jag har 400 nätagg?

Permalänk
Medlem

Det är bara att köpa grafikkortet, är nog inga problem att driva graffet om du inte ska överklocka. Vad har du för cpu och är den klockad?

1. Kolla vad du har för agg

Jag klockade min Q6600 hårt och lika med mitt graffe 8800GTS och då peakade systemet på 400W+ men oklockat är det inga problem alls bara det inte är ett riktigt skitagg.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Står ju ingenstans vad det är för nätagg!! Titta i den och såg en liten guld cirkel där det stod YL fan d12sm-12 m-gp1 dc 12v 0.30a.. Säger mig inget haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

Står ju ingenstans vad det är för nätagg!! Titta i den och såg en liten guld cirkel där det stod YL fan d12sm-12 m-gp1 dc 12v 0.30a.. Säger mig inget haha

Omärkta agg gör mig misstänksam

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

den är silvrig runt om alltså! Brukar ju stå från sidan i vanliga fall! Han sa att det va nytt iaf haha

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/nataggrega... någon som är bra på nätagg? Kan lägga Max 600 och måste ha runt 500w! Finns många sånna men vem är den bästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/nataggrega... någon som är bra på nätagg? Kan lägga Max 600 och måste ha runt 500w! Finns många sånna men vem är den bästa?

Jag har redan länkat dig ett bra nätagg. lite högre upp. köp de så är de bara att koppla in allt. trycka i graffet på sin plats. koppla kablarna. trycka på knappen.

Njut

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Oj sorry ! Det verkar bra! Passar det mitt moderkort bra? Tack för all hjälp ska beställa ett till webbhallen nu!

Permalänk
Medlem

Bet nu vad det är för aggregat! Model fsp400-60apn funkar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

Bet nu vad det är för aggregat! Model fsp400-60apn funkar den?

FSP är bra nätaggregat, du behöver absolut inte byta ut det.
Köp GTX460 kortet och stoppa in det, sen är det bara att köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

FSP är bra nätaggregat, du behöver absolut inte byta ut det.
Köp GTX460 kortet och stoppa in det, sen är det bara att köra.

är du helt säker? har kortet brevid mig nu och vågar inte stoppa in det haha! är du 100 på de?

Permalänk
Medlem

vill verkligen få det bekräftat ! ingen lust att pajja datorn

Permalänk
Medlem

Det är 100%. Du kommer inte komma i närheten av 400W. Gissar på att du kommer upp i 283W Peak när jag höftar till lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewins:

Ska kolla upp det! Vad händer om grafikkortet drar 450 och jag har 400 nätagg?

grafikkortet dra inga 450w... Det står fördmodligen att ett 450w nätagg rekommenderas, för att vara på den säkra sidan. 400w fungerar dock utan problem för hela systemet med ett GTX 460.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

grafikkortet dra inga 450w... Det står fördmodligen att ett 450w nätagg rekommenderas, för att vara på den säkra sidan. 400w fungerar dock utan problem för hela systemet med ett GTX 460.

nu är det såhär va att jag provade och stoppa in grafik kortet och allt stämde osv! MEN... det grafikortet jag har nu behöver bara en "svart fyrkantig" kontakt sak medans det nya behöver två sånna.. riktig flopp! Jag har sånna som skarvar två "vita avlånga" kontakter men problemet är att jag har bara en "vit avlång" kontakt och jag behöver en till för att kunna skarva så ja får två! HUR GÖR JAG!? nu kommer den riktiga frågan. måste jag köpa nytt nätagg för att det fattas EN YNKA "vit avlång" kontakt för att kunna få två "svarta fyrkantiga" eller finns det någon som skarvar en "vit avlång" kontakt till en "svart fyrkantig? vilket dilemma!

Permalänk
Medlem

PCI Express 6-pin

det är den jag menar som det bara finns en av i min dator. Behöver 2 sånna för att mitt grafikkort ska funka! som sagt så har jag en som skarvar två vita till en sån svart men har bara en vit ledig så hur gör jag nu!?

Permalänk

Kolla vad resten av delarna drar för Watt men det ska gå utan problem sitter själv på 600 utan problem med dom mer "vassa"grejerna

Permalänk
Medlem

Vänta köpte du inte ett nytt nättagg???

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Vänta köpte du inte ett nytt nättagg???

nej. en sa att det räckte med det jag har! jag spar gärna 600 om jag kan.. Snälla finns det ingen lösning på detta?

Permalänk
Medlem

tror inte detta. den "långa vita" kallas molex btw (om jag nu inte minns helt fel) även om man har sådana är det alltid bättre med 2st 6-pins dom är gjorda för sånt. du får helt enkelt köpa ett nytt agg ändå :/

Visa signatur

Citera för svar!