Asus visar upp flaggskeppet P8Z77-V Premium

Permalänk
Melding Plague

Asus visar upp flaggskeppet P8Z77-V Premium

Asus visar upp ett nytt flaggskepp för Ivy Bridge med mängder av finesser, däribland 4-vägs SLI/Crossfire samt inbyggd stöd för Intel Thunderbolt.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Grymt! Men tycker de kunnat välja ett annat färgtema på deras flaggskepp

Permalänk

4 USB portar?, lite för lite för min smak..

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Väcker stort vill ha begär

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

4 USB portar?, lite för lite för min smak..

Om du tittar på övriga bilder så finns det kontakter för "expansionskort" för USB.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

4 USB portar?, lite för lite för min smak..

Hittade denna bild på Asus webbplats som visar betydligt fler än fyra USB-portar

Källa: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DEL...

EDIT: Var visst Deluxe och inte premium varianten men de 4 portarna längst upp borde även finnas på premium. Där man annars brukar finna PS2-kontakter för att förtydliga ytterligare.

Permalänk

Inbyggd ssd?`Är inte de jävligt fräsht!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Om du tittar på övriga bilder så finns det kontakter för "expansionskort" för USB.

mjo, men det är väl lite konstigt ändå att välja att bara köra 4 portar.. 6 hade väl varit mer förståeligt

EDIT: Såg rSons bild, så fler än 4 verkar det definitivt vara

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Om du tittar på övriga bilder så finns det kontakter för "expansionskort" för USB.

Men tänk om du kör kanske 3 SLI eller 3 CF och täcker upp alla dessa platser. vad gör man då?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Och den lilla genialiska mSata prten med plats til en pytte 120 gb SSD... Oh pjur love and greatness.... my presciusss will be mine only mineee my prescioussss

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Adammcintosh:

Men tänk om du kör kanske 3 SLI eller 3 CF och täcker upp alla dessa platser. vad gör man då?

3 kort täcker inte expansionskorts platserna det är bara 4 kort som gör det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av rSon:

Hittade denna bild på Asus webbplats som visar betydligt fler än fyra USB-portar

http://www.asus.com/websites/Global/products/OVCFmLeMZdeMER8x...

Källa: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_DEL...

EDIT: Var visst Deluxe och inte premium varianten men de 4 portarna längst upp borde även finnas på premium. Där man annars brukar finna PS2-kontakter för att förtydliga ytterligare.

Man kan alltid hoppas på att det är fler

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Inaktiv

Undra om det åter igen bara är 2 Intel SATA3, eller om Marvell's skit tar upp en massa plats...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av hain3:

Grymt! Men tycker de kunnat välja ett annat färgtema på deras flaggskepp

Detta är det färgschema som våran "standard-lineup" har, detta är flaggskeppet i den serien. Om ni håller ut till Computex kommer ni att få se på flaggskepp, när ROG får inte mindre än två helt nya tillskott

Permalänk

snålt att det bara klarar 16gb ram .. odugligt till allt annat än spel mao
96 borde va default, särskilt nu när ram-minnen är nästan gratis.

Permalänk
Medlem

Ingen intern USB3? :/

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av riktigninja:

snålt att det bara klarar 16gb ram .. odugligt till allt annat än spel mao

Det klarar 32GB med 4x8GB. Mer än så tillåter tyvärr inte Z77.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av biorrith:

Ingen intern USB3? :/

Det finns, jämte 24-pin.

Permalänk
Skrivet av kinc:

Det klarar 32GB med 4x8GB. Mer än så tillåter tyvärr inte Z77.

ah .. läste för fort, och blandande ihop det med länkarna under artikeln

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Segas:

Undra om det åter igen bara är 2 Intel SATA3, eller om Marvell's skit tar upp en massa plats...

Skickades från m.sweclockers.com

Intel har fortfarande bara 2 SATA3 i sin kontroller så de andra två måste köras på en extern kontroller. Risken är alltså överhängande att det är mer skit från Marvel. Har iof hört något löst rykte om att de ska släppa en ny så lite hopp kanske det finns om bättring.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Intressant vore ju att veta hur stor ssdn är? Och hur mycket kommer de påverka priset, ssd är ju inte direkt billigt.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Intel har fortfarande bara 2 SATA3 i sin kontroller så de andra två måste köras på en extern kontroller. Risken är alltså överhängande att det är mer skit från Marvel. Har iof hört något löst rykte om att de ska släppa en ny så lite hopp kanske det finns om bättring.

Får bli ett kontrollerkort i så fall, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen PS2-kontakt för mitt tangentbord. Synd...

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av nivv:

Ingen PS2-kontakt för mitt tangentbord. Synd...

Hittar ingen FDD- eller PATA-anslutning heller (...)

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Ingen PS2-kontakt för mitt tangentbord. Synd...

Skrivet av blomqvist:

Hittar ingen FDD- eller PATA-anslutning heller (...)

Dax att lämna 90 talet.. PS2 och PATA är rätt dött i dags läget.. Och skulle ta upp onödigt utrymme på moderkortet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Ingen PS2-kontakt för mitt tangentbord. Synd...

Jo, en PS2 kontakt hade varit trevligt istället för 4 extra USB portar.
Vem satan har användning för 10st+ USB portar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Får bli ett kontrollerkort i så fall, ja.

Skickades från m.sweclockers.com

(Externt kontrollerkort är inte så bra...)
Borde väl framgå om SATA 6.0 är av Intelfabrikat eller inte..?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Dax att lämna 90 talet.. PS2 och PATA är rätt dött i dags läget.. Och skulle ta upp onödigt utrymme på moderkortet.

Jag använder PS/2 till mitt tangentbord.

Trodde inte det skulle bli någon skillnad. Men det blev det.

Fråga mig inte vad. Känns rappare på något sätt. Speciellt i SC2 där jag hade en vansinning input lag på tangentbordet i menyerna med USB, bytte till PS/2 och problemet är i "princip" löst. Så något är det definitivt.

Permalänk
Medlem

Såg på facebook! Riktigt fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Jag använder PS/2 till mitt tangentbord.

Trodde inte det skulle bli någon skillnad. Men det blev det.

Fråga mig inte vad. Känns rappare på något sätt. Speciellt i SC2 där jag hade en vansinning input lag på tangentbordet i menyerna med USB, bytte till PS/2 och problemet är i "princip" löst. Så något är det definitivt.

Låter mer som problem med drivrutinerna.. upplever ingen som helst input lag på USB keyboard...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro