Permalänk

Bästa moderkort för 2700K?

Hej,

Jag hade turen att få tag på en 2700K när cdon hade sin rea, nu undrar jag vilket som är det bästa moderkortet som går att få tag på för ungefär 1500 kronor.

Tackar så mycket på förhand, Johan.

Permalänk
Inaktiv

Det är ingen skillnad i "prestandan" med olika moderkort, så det är bara att kolla på några z77 moderkort!

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx

Skulle jag rekommendera. Nya moderna Z77 och en rad trevliga funktioner. Moderkort i den här prisklassen är dock ganska lika, och man ska upp högre i prisklasserna för att de ska skilja sig mer mellan moderkorten. I stort sett vilken bräda som helst med Z77 och ATX-storlek tror jag att du skulle bli nöjd med, om du inte har några speciella behov.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

http://www.inet.se/produkt/1902224/asrock-z77-extreme4-atx

Skulle jag rekommendera. Nya moderna Z77 och en rad trevliga funktioner. Moderkort i den här prisklassen är dock ganska lika, och man ska upp högre i prisklasserna för att de ska skilja sig mer mellan moderkorten. I stort sett vilken bräda som helst med Z77 och ATX-storlek tror jag att du skulle bli nöjd med, om du inte har några speciella behov.

När jag läste detta kom jag på att jag glömde påpeka att jag tänker överklocka processor (,kanske minnen) och grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

När jag läste detta kom jag på att jag glömde påpeka att jag tänker överklocka processor (,kanske minnen) och grafikkort.

Det är inget problem med det kortet jag länkade. (Sålänge du endast tänker överklocka ett grafikkort, och inte någon SLI/Crossfire-konfiguration. Då bör du köpa ett lite dyrare moderkort med extra strömförsörjning)

Skippa minnena dock. Massor av extra värme och problem för omätbar prestandaökning.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Det är inget problem med det kortet jag länkade. (Sålänge du endast tänker överklocka ett grafikkort, och inte någon SLI/Crossfire-konfiguration. Då bör du köpa ett lite dyrare moderkort med extra strömförsörjning)

Skippa minnena dock. Massor av extra värme och problem för omätbar prestandaökning.

Kommer inte köra SLI eller crossfire, så det låter bra. Kommer nog skippa minne ja:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Kommer inte köra SLI eller crossfire, så det låter bra. Kommer nog skippa minne ja:)

Då är det bra att tuta och köra!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag röstar också på ASRock Z77 Extreme4

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Då är det bra att tuta och köra!

Skulle du även rekommendera detta kort till en 2500K eller 3570K processor?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Skulle du även rekommendera detta kort till en 2500K eller 3570K processor?

Det är den nya styrkretsen, så det fungerar likabra till vilken som.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av anon188021:
Skrivet av Leifson:
Skrivet av bjajjull:

Tackar för alla snabba svar:)

Permalänk
Medlem

Ett väldigt bra moderkort måste jag säga efter att ha hunnit leka runt med det sen igår.

Permalänk

Jag beställde just asus sabertooth z77 och 2700k, enligt mig det mest prisvärda, tog z77 bara för det integrerade videon eftersom jag ska vänta lite med grafikkort. Har du krafikkort? Isåfall kör du på p67.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiffMeister:

Jag beställde just asus sabertooth z77 och 2700k, enligt mig det mest prisvärda, tog z77 bara för det integrerade videon eftersom jag ska vänta lite med grafikkort. Har du krafikkort? Isåfall kör du på p67.

Är väl en ganska dålig rekommendation.

Z68 är bättre än P68 men då kostar fortfarande Z77 moderkort lika mycket som Z68 så då är det lika bra att ta ett Z77 som är modernare

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett ASUS P8Z77-V Deluxe till min 2700K och det var galet lätt att överklocka, den automatiska överklockningen tog den upp till 4944Mhz visserligen så låg den på ~92 på min mediokra lyft kylning så jag gick ner till 47x100 med 1.325 i vcore.

*edit*
fixade vcore

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

OT: 3,25 i vcore på luft ?! (i smell BS or missclick?)

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

OT: 3,25 i vcore på luft ?! (i smell BS or missclick?)

haha menade självklart 1.325

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Jag köpte ett ASUS P8Z77-V Deluxe till min 2700K och det var galet lätt att överklocka, den automatiska överklockningen tog den upp till 4944Mhz visserligen så låg den på ~92 på min mediokra lyft kylning så jag gick ner till 47x100 med 3.25 i vcore.

Låter trevligt:)