Permalänk
Medlem

Bästa cpukylaren?

Hejsan, jag undrar vilken av dessa cpu kylare som är bäst och mest prisvärd. Finns det någon annan cpu kylare som är bättre än de som jag har nämnt i jämförelsen på länken så är det bara att berätta. Ska använda det på en 1155 sockel. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=733925,516316,822033

Mvh azz0n^

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Jag vet inget om de tre, men en Xigmatek Gaia lär vara sjukt prisvärd för ca 200 kr

Permalänk

Noctua NH-D14 är väl ansedd som en ganska bra kylare!
Du har inte funderat på Antec KÜHLER H2O eller Corsair Cooling Hydro, slutna vattenkylnings-system!
De kyler riktigt bra, har själv en modifierad Corsair Cooling Hydro H60, håller en klockad i7 på runt 30 grader i idle!

Permalänk
Medlem

Noctuas fläktar är riktigt kvalitativa och effektiva. Dock låter de ganska mycket vid full hastighet men Noctua skickar med adaptrar som saktar ned hastigeten. Fast Be Quiets kylare är riktigt snygg samt tyst :). Är du ute efter en tyst kylare , Be Quiet , men skiter du i ljudnivån så är NH D14 att rekommendera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är fortfarande sjuukt imponerad utav denna kylare, och med inets pris på 200kr är ju bara en barnlek. http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...

Piskar min kylare jag har i sign, med flera grader i idle/load och kostar 800kr mindre.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke420:

Noctuas fläktar är riktigt kvalitativa och effektiva. Dock låter de ganska mycket vid full hastighet men Noctua skickar med adaptrar som saktar ned hastigeten. Fast Be Quiets kylare är riktigt snygg samt tyst :). Är du ute efter en tyst kylare , Be Quiet , men skiter du i ljudnivån så är NH D14 att rekommendera

noctuas låter ju inget, hade själv en noctua cpu kylare och de låter inte alls mycket :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Tror det bli Noctuas eller Thermalright.

Är det någon som vet hur bra vattenkylning kyler?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Jag kör vatten kyllning corsair h60 låter inget om man har kvalites fläktar sen kan du alltid köra push/pull för att få bättre kylning på radioatorn kör de på min i5 2500k @ 3.3 och den idlar på 27-30 och på load är den uppe i 53-60

Visa signatur

Mobo: ASUS P8Z68-V CPU: INTEL i5 2500k@3.3Ghz kyld av en Corsair H60 GPU: Asus GTX 680 DC2O MINNE: CORSAIR XMS3 8gb@1600Mhz CHASSI: ANTEC DF-35 PSU: CORSAIR TX V2 650W HDD: SAMSUNG F3 1TB SSD: OZC Agility 3 SATA 3 60GB

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Silver Arrow, kanonkylare och tyst som attan, men fick montera om mina minnen då de var i vägen höjdmässigt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azz0n^:

Tack för alla tips. Tror det bli Noctuas eller Thermalright.

Är det någon som vet hur bra vattenkylning kyler?

http://www.sweclockers.com/recension/14330-corsair-hydro-h80-...

http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

på ett ungefär så vet du nu iallafall.. Olika processorer dock med 2 helt olika temps :/ Men sökte bara lite snabbt

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

noctuas låter ju inget, hade själv en noctua cpu kylare och de låter inte alls mycket :S

Enligt min erfarenhet så är ju Noctuas fläktar relativt tysta i jämmförelse med många andra. Men Be Quiets Silent Wings fläktar är speciellt inriktade på låg ljudnivå

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke420:

Enligt min erfarenhet så är ju Noctuas fläktar relativt tysta i jämmförelse med många andra. Men Be Quiets Silent Wings fläktar är speciellt inriktade på låg ljudnivå

jo det är klart.. Det finns ju en anledning till att de kallas "be Quiet"? :P.. Haha

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

jo det är klart.. Det finns ju en anledning till att de kallas "be Quiet"? :P.. Haha

Det är väl inte så mycket att gå efter?

Det är ju en uppmaning att de ska vara tysta. För att det ska behövas en sådan uppmaning så måste de väl vara rätt högljudda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

jo det är klart.. Det finns ju en anledning till att de kallas "be Quiet"? :P.. Haha

Då kanske du inte borde frågat för att det är rätt logiskt , Besserwisser

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henke420:

Då kanske du inte borde frågat för att det är rätt logiskt , Besserwisser

buhuu -.- :D.. Haha

Nää med helt ärligt nu..

Ska man följa tester enlight SWEC så är det Silver arrow som gäller Luftkylning.. Dock så är inte noctuas dålig heller.. Angående Be Quiets vet jag inte då jag inte sett så mycket om den.. Men den verkar riktigt nice

Ska du köra på vattenkylning så rekommenderar jag H100, om du inte har plats för radiatorn så gå på ett H80 eller Antec 920 för Push-n-Pull

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR