Permalänk
Medlem

Ishockey-tråden

Diskussioner kring allt som har med ishockey att göra!

Såg att det fanns en Formel 1-tråd så varför inte en ishockeytråd? Några ishockeyfans måste det ju finnas här på SweClockers.

VM på hemmaplan (delvis) är det snart dags för och just nu är det ju slutspel i NHL, och sista finalmatchen i KHL spelas nu på onsdag.
Nivån i VM ser ju ut att bli rätt så hög med tanke på att flertalet stjärnrika lag har åkt ur redan i NHL, många kanadensare och även ryssar som är tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Kollar just nu på Philadelphia - New Jersey via viaplay, men man kan kolla på orginal källan ifrån Viaplay, dvs amerikanska kanalen(NHL GameCenter LIVE). Ingen laggande puck, som jag har stört mig på i evigheter när det gäller Viaplay. Det fungerar bättre att kolla på viaplay via iPad än datorn för att den buffrar. Men på datorn så buffrar den inte, utan streamar direkt. Vilket jag antar är en del av problemet till laggandet.

Ska även bli intressant att följa New York Rangers vs Washington Capitals Hoppas Rangers går långt i år, håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kollar just nu på Philadelphia - New Jersey via viaplay, men man kan kolla på orginal källan ifrån Viaplay, dvs amerikanska kanalen(NHL GameCenter LIVE). Ingen laggande puck, som jag har stört mig på i evigheter när det gäller Viaplay. Det fungerar bättre att kolla på viaplay via iPad än datorn för att den buffrar. Men på datorn så buffrar den inte, utan streamar direkt. Vilket jag antar är en del av problemet till laggandet.

Ska även bli intressant att följa New York Rangers vs Washington Capitals Hoppas Rangers går långt i år, håller tummarna

Ja NHL Gamecenter Live är guld värt, lätt värt 100 kronor i månaden. (Delar med en polare, kostar ju egentligen 199:- kronor.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Ja NHL Gamecenter Live är guld värt, lätt värt 100 kronor i månaden. (Delar med en polare, kostar ju egentligen 199:- kronor.)

Har Viaplay pga Formel 1, men man har ju varit hockey nöt sen man var en liten grabb så man kan ju inte låta bli att se på hockey

Permalänk
Medlem

Det vore gött om Finland kunde försvara sitt guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaso:

Det vore gött om Finland kunde försvara sitt guld.

Glöm och dröm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaso:

Det vore gött om Finland kunde försvara sitt guld.

Va?

den kommentaren hör hemma på finclockers.fi eller något, här hädar man inte med sådana kommentarer

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jaha dags för tv4 att ta sönder hockey vm.

Så tråkigt. Då får man titta på matcherna med väldigt lågt ljud. Vilket jag alltid gör när tv4 sänder något.

Varför inte låta det vara kvar i Viasat regi tv3/tv6/tv10 istället för att ge det till patetiska tv4. Eftersom det tydligen måste vara i en kanal där man kan mata in ett ton med reklam.

Sverige känns än så länge dåliga i matcherna som man har sett. Hoppas det går bättre i turneringen.

Vad är det här för pucko fasoner. Kanada och USA går i den nya tv4 sport som kostar extra.

Permalänk
Medlem

Jepp det mesta av VM går i tv4 sport extra som är en ny kanal. Det blir samma med fotbolls-em som jag fattat det.

Tre Kronor är riktigt jävla usla just nu. 6 raka förluster. Tveksamt om de kommer rå på Norge i första vm-matchen.

Permalänk
Medlem

Nej tack för att betala för en kanal som heter tv4 sport extra. När tv4 inte ens kan sända något seriöst. Idag var det nära. Vi får väl se vad som händer under turneringen. Det är 2 grupper som spelas och vi har Tjeckien, Ryssland och Tyskland som svåra kandidater i gruppen.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Kollar just nu på Philadelphia - New Jersey via viaplay, men man kan kolla på orginal källan ifrån Viaplay, dvs amerikanska kanalen(NHL GameCenter LIVE). Ingen laggande puck, som jag har stört mig på i evigheter när det gäller Viaplay. Det fungerar bättre att kolla på viaplay via iPad än datorn för att den buffrar. Men på datorn så buffrar den inte, utan streamar direkt. Vilket jag antar är en del av problemet till laggandet.

Ska även bli intressant att följa New York Rangers vs Washington Capitals Hoppas Rangers går långt i år, håller tummarna

Problemet med GCL är att sändningen är i typ 25 fps så det blir verkligen inget flyt när man ser på det. Annars har det ju väldigt bra funktioner och bra kvalitet.

Angående själva hockeyn så är jag grymt imponerad av Kings som jag tror kan gå hela vägen. Quick har växt sjukt mycket nu på slutet av säsongen och 2-0 i matcher mot ett fortfarande bra spelande Blues är starkt. Min spåkula säger Caps - Kings i final, men Coyotes kan säkert också överraska.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Problemet med GCL är att sändningen är i typ 25 fps så det blir verkligen inget flyt när man ser på det. Annars har det ju väldigt bra funktioner och bra kvalitet.

Angående själva hockeyn så är jag grymt imponerad av Kings som jag tror kan gå hela vägen. Quick har växt sjukt mycket nu på slutet av säsongen och 2-0 i matcher mot ett fortfarande bra spelande Blues är starkt. Min spåkula säger Caps - Kings i final, men Coyotes kan säkert också överraska.

25 fps? Tycker mitt GCL flyter på bättre än så, inget att klaga på där.

Sverige har verkligen inte imponerat de senaste matcherna, får hoppas att de får en nytändning nu när spelare som Alfredsson ansluter till truppen, han är ju en ledare. Svagpunkterna i laget hittills har ju annars varit försvaret och delvis målvakterna, Erik Karlsson kommer bli en ordentlig uppgradering i försvaret. Målvakterna går det inte att göra så mycket åt, Enroth har ju varit bra i NHL så förhoppningsvis kommer han igång lagom till de viktiga matcherna i VM.

"Kul" grej angående NHL-slutspelet, Alexander Radulov och Andrej Kostitsyn har blivit avstängda inför match 3 i matchserien mellan Predators och Coyotes. Oklart vad som är orsaken till avstängningen men Radulov säger till pressen att han "inte kom hem så sent", kan det handla om att de varit ute på stan lite för sent kanske? Haha.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=630287&navid=DL|NHL|home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Problemet med GCL är att sändningen är i typ 25 fps så det blir verkligen inget flyt när man ser på det. Annars har det ju väldigt bra funktioner och bra kvalitet.

Angående själva hockeyn så är jag grymt imponerad av Kings som jag tror kan gå hela vägen. Quick har växt sjukt mycket nu på slutet av säsongen och 2-0 i matcher mot ett fortfarande bra spelande Blues är starkt. Min spåkula säger Caps - Kings i final, men Coyotes kan säkert också överraska.

Okej, för mig så flyter allt på bra.. Ingenting laggar eller så. Fungerar perfekt på 40 tum TV för min del. Viaplays lösning är inte okej med dator för att den inte buffrar. Viaplay fungerar dock riktigt bra på iPad för att den buffrar : /

Permalänk
Medlem

Du vet väl att 25fps är vad TV sänder i ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

"Kul" grej angående NHL-slutspelet, Alexander Radulov och Andrej Kostitsyn har blivit avstängda inför match 3 i matchserien mellan Predators och Coyotes. Oklart vad som är orsaken till avstängningen men Radulov säger till pressen att han "inte kom hem så sent", kan det handla om att de varit ute på stan lite för sent kanske? Haha.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=630287&navid=DL|NHL|home

Det gick ju bra för dem i 3:e matchen utan dem. Eftersom det fungderade, så lär de inte få komma tillbaks till nästa match. Jag tror att Nashville kommer kicka Radulov, men förlåta Kostitsyn och låta han komma tillbaks snart.

Inatt blir det upp till bevis för St Louis. Om de förlorar igen är de nästan körda, då krävs det ett mirakel för att de ska kunna vända.

Permalänk
Medlem

Karl Alzner (Washington Caps) twittrade en bild på sina hundar efter att han kom hem från den långa övertidsförlustmatchen.
http://twitter.com/#!/karlalzner/status/197927867512918016

"Dogs not happy about loss either"

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jaha dags för tv4 att ta sönder hockey vm.

Så tråkigt. Då får man titta på matcherna med väldigt lågt ljud. Vilket jag alltid gör när tv4 sänder något.

Varför inte låta det vara kvar i Viasat regi tv3/tv6/tv10 istället för att ge det till patetiska tv4. Eftersom det tydligen måste vara i en kanal där man kan mata in ett ton med reklam.

Sverige känns än så länge dåliga i matcherna som man har sett. Hoppas det går bättre i turneringen.

Vad är det här för pucko fasoner. Kanada och USA går i den nya tv4 sport som kostar extra.

det var inte så mycket bättre på viasat kanalerna för vi som har canal digital har inte tillgång till dom.
det bästa skulle vara om det var på svt så sliper man reklamen.

Permalänk
Medlem

Har inte folk lärt sig att viasat > canal digital Speciellt när det gäller sport! F1, DTM, F3, Speedway, TTA, NHL, NFL, KHL och massa annat.

Permalänk
Medlem

Hockey VM sålde sin själ när Viasat tog över det hela. Så klart gillar jag inte heller Viasat däremot gör dem det flera gånger bättre än tv4. Jag såg lite av matchen igår på tv4. Fy fan jag höll nästan på att spy galla över hur jäkla dåligt tv4 gör det. Jag fattar inte varför SVT inte kan sända det hela. Sverige spelar på hemmaplan för första gången på väldigt länge och så ger man all tv sändning till en kanal som borde skämmas. Tyckte om en kommentar igår. Den lät ungefär så här. En av spelarna har en brytning i handen, jag tror han är skadad. Nähe jag själv tror man är frisk om man bryter ett ben i kroppen.

Försökte titta på en annan match igår. Tyvärr gick det inte. Jag orkade inte med tv4.

SVT är bäst på att sända sport och nu i sommar kommer jag titta på OS så att ögonen blöder. Kanske sista gången man får se OS på ett vettigt sätt.

Permalänk
Medlem

Jao, SVT och Viasat är dem som kan göra sport. JAg fattar inte vad tv4 tror egentligen, oh vi köper Grankvist från radion och vinner ? Nej det gör ni inte... Låt kanaler som kan sända sport sända sport snälla!

Permalänk
Medlem

svt är ju på väg att förlora jvm också till viasat

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

svt är ju på väg att förlora jvm också till viasat

Pengar, pengar, pengar. Det är allt det handlar om nuförtiden. Inte att ge en sänding som når som många som möjligt eller har så bra kvalite som möjligt. Som F1-fan har man varit med om det länge (mer giriga sportproducenter/bossar får man leta efter). Nu sist så har ju även anrika BBC drabbats av samma grej, då de tvingats ge upp halva sändningarna till Sky Sports. Det i motorsportens hemland.

Håller med föregående, TV4-sändningarna är sämre än både Viasat och SVT.

Permalänk
Medlem

Ja men tänk då om Tv4 fortfarande hade haft F1 ? Tänk dig peter jihde prata F1! FY FAN SÄGER JAG BARA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Ja men tänk då om Tv4 fortfarande hade haft F1 ? Tänk dig peter jihde prata F1! FY FAN SÄGER JAG BARA!

Heh

Fast Eje Elgh är väl inte direkt någon höjdare, men han verkar hänga med F1-sändningarna trots alla kanalbyten.

Permalänk
Medlem

Varför kommenterar inte Wikegård? Han är ju faktiskt helt okej när det väl är Sverige som spelar.

Permalänk
Medlem

För wikegård vill vara program ledare, det var därför han inte stannade på svt för han inte fick leda hockeykväll, så nu är han och jidhe ett radar par

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Varför kommenterar inte Wikegård? Han är ju faktiskt helt okej när det väl är Sverige som spelar.

Kommentatorn som är nu är ju helt värdelös. Någon mer som lagt märke till att han inte kan säga "mål"?
Det är hela tiden "kassen". I matchen igår löd även en mening "Han försöker skjuta kasse på kassen"..

Låter som en sommarpraktikant eller något, jag står knappt ut med herrn.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Wikegård är en jävla nolla. Den dagen man slipper se honom på tv kommer vara en underbar dag.

Permalänk
Medlem

Alltså när ni säger kommentatorer vilka menar ni? Det är 4st, på sveriges matcher är de boork och grankvist, och grankvist gör ju sig bäst på radio måste jag säga, därär han ju ehn legend.

Permalänk
Medlem

Grankvist har gått i fällan. Det verkar som att han måste följa tv4 manus. Känslan är att han har inte lika fria tyglar hos tv4 som han brukar ha i radion. Det roliga är att det är enbart det paret när dem sänder Sverige medan om du tittar på andra matcher är det ett rent skämt.

Duon som sitter i studion är det största skämtet som finns i tv rutan.

Jag brukar sänka ljudet. Sedan kan man titta på matchen. Det är så jag gör när tv4 sänder något som heter sport.

Jag har sett båda Sverige matcher. Än så länge tycker jag laget är lite för dåliga i vissa situationer. Inte förrän Sverige möter Ryssland och Tyskland kommer man få se hur bra Sverige håller.