Permalänk

Originalfäste för kylare, AM3

Jag köpte ett begagnat AsRock-moderkort och en AMD Phenom II för 300 kronor förra veckan. Det ska sägas att jag inte byggt en dator sedan 2003-2004 och är således inte helt hemma på området. Jag märkte alltså aldrig att originalfästet för CPU-kylaren saknades utan antog att alla kylare skulle monteras i hålen på moderkortet.

Nu sitter jag här och har köpt ett slutet vattenkylningssystem från Corsair och kan inte montera skiten. Var kan man få tag på nya originalfästen? Har hittat på Amazon.com men väljer gärna ett närmare alternativ.

Permalänk
Medlem

om du har köpt en eftermarknadskylare så ingår oftast fästen till denna.. och om det nu är en sluten vattenkylare så ingår garanterat fästen för mobo

Permalänk
Skrivet av k-tuning:

om du har köpt en eftermarknadskylare så ingår oftast fästen till denna.. och om det nu är en sluten vattenkylare så ingår garanterat fästen för mobo

Problemet är att så inte är fallet. Corsair H60 ska tydligen fästas i originalgrejerna. Jag bannar mig själv för att jag inte kollade upp det innan, men nu är det beställt, uthämtat och förpackningen bruten.

Permalänk
Medlem

jag har en drös fästen hemma.. vart bor du någonstans?

(skicka ett PM om du inte vill avslöja för alla!! haha)

Permalänk
Skrivet av k-tuning:

jag har en drös fästen hemma.. vart bor du någonstans?

(skicka ett PM om du inte vill avslöja för alla!! haha)

Sundsvall. Jag vet att handel är föredraget på marknadsfliken så jag skickar ett PM.

Permalänk

Jag vill bara meddela att problemet är löst och att den gode k-tuning skickade mig ett fäste postledes som kom fram tidigare idag. Nu står systemet och tuffar på här bredvid. Det är såna här gånger man bara älskar diskussionsforum som Sweclockers.