Video: Nvidias lansering av Geforce GTX 690

Permalänk
Medlem

Finns en del likheter när han visar upp grafikkortet...

http://youtu.be/vX07j9SDFcc?t=3m5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Tycker ni borde gå över till HTML5, vi är ju ändå på ett hårdvaruforum och folk här borde ju förstå bättre själva än att sitta med utdaterade webbläsare?

Menar du att Firefox 12 är en utdaterad webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

När vet man exakt vilka inställningar som fungerar perfekt i ett spel man aldrig spelat? Ta Metro 2033 te.x, skulle gladeligen ta emot automatiska inställningar för att få det att flyta perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Metro 2033 är lika optimerat som en gräsklippare på sten, ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Menar du att Firefox 12 är en utdaterad webbläsare?

Ja, den klarar tydligen inte ett format som är ganska standard 2012 enligt mig (och många andra).

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Ja, den klarar tydligen inte ett format som är ganska standard 2012 enligt mig (och många andra).

Firefox har väl WebM sen version 4 eller något?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Firefox har väl WebM sen version 4 eller något?

Men den kan inte spela H.264?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

haha äré bara jag som tänker på hur rik geometrin är när jag spelar datorspel?! ;O

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

haha äré bara jag som tänker på hur rik geometrin är när jag spelar datorspel?! ;O

Tja, vem vet vad som är möjligt på en P5a

Permalänk

Med avseenden på längden på filmklippet, mängden rekvisita på scenen och kvantiteten marketing-svammel ger jag nVidia och presentationen av detta kort en stark 9 på marknadsförnings-avdelningen-gonwild skalan. För ett högre betyg måste fler menlösa ord och begrepp som synergi och moln användas mer tillsammans med fler personer på scenen och an kraftigare rökmaskin.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Ja, den klarar tydligen inte ett format som är ganska standard 2012 enligt mig (och många andra).

Hade du tänkt betala Mozillas licensavgifter?

Iförsig ska det väl vara gratis ett antal år till, men man vill ju inte fastna hos något som man måste bli av med senare.

Permalänk
Medlem

Är inte alls bara Google Chrome som klarar att spela videon. Jag har inga som helst problem att köra videon med Firefox version 12.0 utan några tilläggs codecs. Så antagligen sitter ni på Firefox 3.0 eller något o får skylla er själva.

Permalänk
Medlem

Har Firefox 11 och det är inga som helst problem att spela upp filmen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jobbig film kan inte spola! kör chrome.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mp5sd:

Har Firefox 11 och det är inga som helst problem att spela upp filmen...

Skrivet av Rid3R:

Är inte alls bara Google Chrome som klarar att spela videon. Jag har inga som helst problem att köra videon med Firefox version 12.0 utan några tilläggs codecs. Så antagligen sitter ni på Firefox 3.0 eller något o får skylla er själva.

Sweclockers tryckte in den i en flashspelare, innan gick det inte för att Firefox inte stödjer H.264 eftersom det är en stängd standard med massa patent och krångliga lincenser som kostar massa pengar. Det går emot Mozillas filosofi för de jobbar för ett öppet internet.

Skrivet av Gardart:

Ja, den klarar tydligen inte ett format som är ganska standard 2012 enligt mig (och många andra).

Bra, då betalar du licenspengarna då. Frågan är snarare varför H.264 ska vara standard på internet när det finns fullgoda öppna alternativ.

Har för övrigt hört att Chrome ska ta bort sitt stöd för H.264. Om de nu inte ångrat sig igen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜

Härliga tider.. när vi har en HTML5-spelare klagar vissa, och när vi byter till en Flash-spelare klagar andra. Det går alltid att reta någon, hehe.

On topic: Nvidia kan verkligen det här med utdragna event. Jag kan hälsa att deras Tegra-presentationer brukar vara ungefär samma skrot och korn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Gardart:

Tycker ni borde gå över till HTML5, vi är ju ändå på ett hårdvaruforum och folk här borde ju förstå bättre själva än att sitta med utdaterade webbläsare?

Fast HTML5 har fortfarande problemet med att det inte finns någon standard för videoformat i det. Alla webbläsare som stödjer HTML5 har varsitt videostöd, haha. Men det löser väl sig snart, hoppas jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Om inte allt flyter på med maxade inställningar så har man snålat in på hårdvaran någonstans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Om inte allt flyter på med maxade inställningar så har man snålat in på hårdvaran någonstans...

Det flyter på rätt bra, men allt är en definition på vilken upplösning du vill köra samt hur många fps som är "flyter bra". Men köper du denna och du tycker nä det duger inte så kan du alltid köpa ett till

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Fast Metro 2033 är lika optimerat som en gräsklippare på sten, ungefär.

Haha! Men du hängde säkert med på vad jag menade. Ta spelen som Sweclockers tar med i sina prestanda test - skönt att ha ett litet program som automatisk ställer in spelet för optimal upplevelse, det kan man väl inte säga nej till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

20min långa videon? Snarare 46min ju

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

HAHAHAHAH när han skrek har ni hört om crysis så var alla helt tysta hahahaha så underbart roligt.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte Crysis 3 såg riktigt rörigt ut, när jag såg dom 2 första sec på vattnet tänkte jag woow!

Men sen såg det bara "rörigt o smetigt" ut när striderna kom igång! En massa "Helikoptersystemsikte/hjälmmonterat sikte" med en massa grafer o stablar! Svårt att förklara riktigt vad jag menar men hoppas ni fattar..

citat
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

När ska nVidia lansera grafikkort i 600 serien som köps av mer än 2% av kundmassan?

Permalänk

Riktigt skojigt att kolla Medryckande om man säger så.

Spelade för övrigt utan problem på mitt firefox 12 :-s

Permalänk
Skrivet av Santa-san:

Riktigt skojigt att kolla Medryckande om man säger så.

Spelade för övrigt utan problem på mitt firefox 12 :-s

Chrome 18.0 slår allt!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan höra ett skit i videon? Sitter på en latop och hör bara viskningar med volymen skruvad till max. (Chrome)

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Entusiast

Najs med ett 690, iaf om man har ont om pci-e portar. Dock kändes släppet lite halvoplanerat, blev ganska segt att titta på.
Och entusiasmen när dom skulle dela ut grafikkortet på slutet kan närmas liknas med denna scenen: (ponyvarning) http://youtu.be/xczDd2_X0DI?t=18s

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig (Firefox 12.0)

Dock så är ljudet väldigt lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Härliga tider.. när vi har en HTML5-spelare klagar vissa, och när vi byter till en Flash-spelare klagar andra. Det går alltid att reta någon, hehe.

On topic: Nvidia kan verkligen det här med utdragna event. Jag kan hälsa att deras Tegra-presentationer brukar vara ungefär samma skrot och korn.

Men det är ju därför Sweclockers finns till. Så vi andra inte behöver sitta och kolla på en lång utdragen presentation.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64