Permalänk
Medlem

Överhettning!?

Hejsan! Jag sitter just nu på en dator med uppgraderingspaketet I5 2500k Samt nätagget ATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard. Och dom enda fläktarna jag har i datorn är CPU och GPU fläkten, Har ett ganska litet chassi och kan märka att när jag spelar så är nätagget otroligt varmt! Och fläktarna går som ett jetplan, Temperaturerna är OK i datorn enligt Speedfan! Någon som har tips om det behövs en till fläkt och vilken isåfall? MVH Charlie!

EDIT- Har en fråga angående speedfan, Jag kan enbart ändra min GPU fläkt som står på 50% och det står Automatic speed fan över det, Menas det med att datorn ökar RPM vid temperaturökning? MVH CHARLIE!

Permalänk
Medlem

du kan börja med att ta bort speed fan, o köra med riktiga program ist

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Kan du ge mig ett tips på något "Riktigt" program?;)

Permalänk
Medlem

Du borde ha någon chassifläkt...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Det var min idé också, Men jag vet ej vad som är bra att ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chawlele:

Kan du ge mig ett tips på något "Riktigt" program?;)

HWMonitor är ett bra alternativ.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chawlele:

Det var min idé också, Men jag vet ej vad som är bra att ha!

Eftersom du inte talar om vad du har för låda, är det inte lätt att ge förslag...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Jadu, Det är en original låda från Fujitsu siemens om jag minns rätt!

Permalänk
Medlem

Finns det tomma fläktplatser?

Annars får du såga hål på lämpliga ställen...
(Dvs nere/framtill för intag, uppe/baktill för utsläpp)

Har du plats åtminstone en fläkt, Framme eller baktill, så kan man ordna det andra in/utsläppet genom att borra ett antal 13mm hål där plats finns. (Givetvis går det bra med andra borrdimensioner)

Sågmall kan hittas här:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=335705

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av chawlele:

Jadu, Det är en original låda från Fujitsu siemens om jag minns rätt!

Kan tänka mig att den fungerar rätt bra som bastu.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Är det detta du har köpt?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1606587/2012-03-18

Isf så har du en standardkylare till datorn och förmodligen ett nvidiakort där luften dras in i datorn istället för att dra ut den. Detta medför att all varmluft stannar i datorn nästan.

Det bästa är att öppna ett hål i toppen ifall det inte sitter ett nätaggregat där annars i baken vid cpu-kylaren.