Sony lanserar Vaio T13 och T11 Ultrabook

Permalänk

Själv så undrar jag när de lanserar en model med Thunderbolt och förmågan att koppla in ett externt grafik-kort, för än så länge så känns det inte värt att köpa en ultrabook om man inte kan höja grafikprestandan.

Permalänk
Inaktiv

håller med Jazip och Royael.... Vem fan jobbar där igentligen? till och med vi här på forumet hade gjort ett bättre jobb ^^

Permalänk
Medlem

Ang 1366x768 så fattar jag inte problemet. På tretton tum måste jag ändå anse det som helt OK. Men det ska reflekteras i priset också, förstås.

Skrivet av ChuckStar:

Själv så undrar jag när de lanserar en model med Thunderbolt och förmågan att koppla in ett externt grafik-kort, för än så länge så känns det inte värt att köpa en ultrabook om man inte kan höja grafikprestandan.

Senaste Vaio Z har ju just den funktionen du efterfrågar medan den storleksmässigt måste ligga nära nog ultrabook.

Skrivet av Zotamedu:

Ivy Bridge finns inte alls för Ultrabooks än. De släpps först om en månad eller två. Sony kan tyvärr inte resa i tiden.

Dessa laptopar släpps ju inte heller förrän först en månad eller två...

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Verkar som jag är ensam om att tycka att det här var ett trevligt bidrag till ultrabooksen, trevligt att någon tänker lite utanför den så kallade boxen och kör på en i3 t.ex. Som jag ser det har den flera fördelar gentemot många andra ultrabooks. Den är snyggare än många (personlig åsikt men ändå, borstad metall är snyggare än plast!), har en om siffrorna stämmer överlägsen batteritid gentemot många av de andra. Visst skärmen kan man klaga lite på, men om det är en trevlig IPS eller motsvarande kan det definitivt vara värt det! Också trevligt att de använder smart response och inte bara använder den begränsade ssd:n för att cacha en snabbstart, utan låter den snabba upp hela systemet (visst ssd är trevligare, men det brukar vara en pris och utrymmesfråga).

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Man måste ha vild fantasi om man inte ser likheten mellan denna och en MacBook Air gällande tangentbord/pekplatta.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ingen tri-core gpu eller värstingprocessor?

Hujeda mig, att en ultrabook inte har sånt än....

Nu är jag dock sarkastisk och förstår inte varför alla förväntar sig topprestanda av en ultrabook.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Tycker nog att de kopierat apple precis som alla andra... Jag menar, den har ju både en skärm, tangentbord och hårdvara. Sony brukar dessutom ta kraftigt betalt för tveksam hårdvara, precis som Apple. Dags att stämma!

Vilken tycker du Sony Vaio T13 liknar mest?

Commodore

IBM

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Man måste ha vild fantasi om man inte ser likheten mellan denna och en MacBook Air gällande tangentbord/pekplatta.

Hoppas du trollar för snart får dom fan inte använda skärm, batteri eller sladd längre utan att vara copycat

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Jag är inte värsta apple-fantasten men ja faktiskt så liknar den väldigt mycket en iMac

Du insåg inte hans sarkasm?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Man måste ha vild fantasi om man inte ser likheten mellan denna och en MacBook Air gällande tangentbord/pekplatta.

Förväntade mig den här sortens resonemanc från en nyreggad som bara är ute efter attention. Finns inget som är likt skulle jag säga, men vem vet, snart har dom väl patent på att använda tangengbord i en Mac Air. Man kan
för fan inte patentera en hel dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av mitrix:

Verkar som jag är ensam om att tycka att det här var ett trevligt bidrag till ultrabooksen, trevligt att någon tänker lite utanför den så kallade boxen och kör på en i3 t.ex. Som jag ser det har den flera fördelar gentemot många andra ultrabooks. Den är snyggare än många (personlig åsikt men ändå, borstad metall är snyggare än plast!), har en om siffrorna stämmer överlägsen batteritid gentemot många av de andra. Visst skärmen kan man klaga lite på, men om det är en trevlig IPS eller motsvarande kan det definitivt vara värt det! Också trevligt att de använder smart response och inte bara använder den begränsade ssd:n för att cacha en snabbstart, utan låter den snabba upp hela systemet (visst ssd är trevligare, men det brukar vara en pris och utrymmesfråga).

Skulle faktiskt inte kalla det innovativt att slänga in sämre komponenter än vanligt i en ultrabook.

Sitter och väntar på en ny speldator med 258MB grafik, pentium 4 CPU och 512MB RAM, det är vad jag kallar innovation!

Anledningen till att man stoppar i sämre komponenter är inte nytänkande, utan en bugdetfråga, och om denna släppts till ett lågt pris så skulle den kunna bli ett bra alternativ för de som inte har så mycket pengar att spendera, men ändå vill ha en ultrabook.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JAZIP:

Håller med! Väldigt konstigt att släppa en dator som redan är gammal. Om den nu inte är sjukt billig...

Och varför ingen riktig SSD?

För att somliga faktiskt vill ha mer än 120 GB i en laptop?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

ingen upphetsande dator det där inte

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Denna dator (T13) har dykt upp på Webhallen, och den har ju inte alls SB utan Ivy Bridge (med HD4000)
http://www.webhallen.com/hardvara/153529-sony_vaio_svt1311v2e...
Vikten anges även vara 1.5kg istället för 1.6kg, dock står det "endast" 7h angivet under Batteritimmar (istället för 9h).

Nästa leverans beräknas till 2012-05-20.

Video på T13 - http://www.youtube.com/watch?v=GqOdmsOCa40

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Hoppas du trollar för snart får dom fan inte använda skärm, batteri eller sladd längre utan att vara copycat

Jag nämnde dock bara tangentbord och musplatta. Kolla på bilderna igen och jämför med en Macbook Air och återkom. De är väldigt lika. Resterande åsikter får stå för dig.

Skrivet av Batman:

Förväntade mig den här sortens resonemanc från en nyreggad som bara är ute efter attention. Finns inget som är likt skulle jag säga, men vem vet, snart har dom väl patent på att använda tangengbord i en Mac Air. Man kan
för fan inte patentera en hel dator.

Jag har dock varit med på sidan sen starten samt registrerad i forumet i 10 år om du tittar, men jag förväntar mig inget vettigt svar från de flesta nyregistrerade

Hela Ultrabook-konceptet _är_ ett svar på Macbook Air, det är fakta. Artikelförfattare påstod att det inte finns någon likhet med en Macbook Air i detta fallet men jag håller inte med gällande tangentbordet och musplattan, något annat har jag inte nämnt.

Det verkar vara svårt för många att hålla isär åsikter och värderingar. Min subjektiva åsikt är att de är väldigt lika till utseendet när det kommer till tangentbord/musplatta, det är sagt utan värdering.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux