Permalänk
Medlem

H100 fläktar

Tjaba

Har inte hitta något glasklart svar på detta någonstans.

Tänkte skaffa en H100 till ny burken men jag har läst att stock-fläktarna låter som fan på högre settings.
Nu funderar jag på ifall man byter dessa mot t.ex. http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...
så lär det ju garanterat bli tystare men tappar man inte en del kylning då också?

(Eller ska man köra push & pull med stock som push och scythe som pull? Men då blir det väl strul med fläktstyrningen kanske?).

Huvudvärk...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tjaba

Har inte hitta något glasklart svar på detta någonstans.

Tänkte skaffa en H100 till ny burken men jag har läst att stock-fläktarna låter som fan på högre settings.
Nu funderar jag på ifall man byter dessa mot t.ex. http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...
så lär det ju garanterat bli tystare men tappar man inte en del kylning då också?

(Eller ska man köra push & pull med stock som push och scythe som pull? Men då blir det väl strul med fläktstyrningen kanske?).

Huvudvärk...

Räcker med att byta ut stock-fläktarna med GT fläktarna, behöver inte mera. Fläktarna kommer du förmodligen bara behöva köra på lägsta inställningen ändå för det kommer inte bli för varmt med H100an.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Jag köpte till https://www.inet.se/produkt/5321240/scythe-120mm-gentle-typho... för mitt H100, ingen aning hur bra köp det är för jag ej fått delarna ännu, men det blir att ses!

Jag tänkte bara byta ut stock fläktarna och inte köra p&p, och 1850rpm lär låta mycket på max också ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Räcker med att byta ut stock-fläktarna med GT fläktarna, behöver inte mera. Fläktarna kommer du förmodligen bara behöva köra på lägsta inställningen ändå för det kommer inte bli för varmt med H100an.

Allright, kör jag nog på det om ingen har någon annan idé!
Tack

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Allright, kör jag nog på det om ingen har någon annan idé!
Tack

Gör så Du ska nog se att tempen håller sig väldigt lågt. Skulle du vara missnöjd är det bara öka fläkthastigheten på H100an och känna efter som ljudnivån är som du vill att den ska vara

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Gör så Du ska nog se att tempen håller sig väldigt lågt. Skulle du vara missnöjd är det bara öka fläkthastigheten på H100an och känna efter som ljudnivån är som du vill att den ska vara

Tack, dator beställd... se sign. :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag kör med 4st Fractal Design Silent Series 120mm 1000Rpm i taket på min ena ARC, det låter inget speciellt högt, pumpens kontroll står på mellanläge.
I min andra Arc ska jag ha 4st Noctua NF-P12 120mm 1300Rpm, dubbelt så dyra, men är dom bättre?
Har haft flera Scythe SlipStream 120mm som har brunnit i vågrät läge, så jag vat inte om GT klarar detta bättre.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Om Ivy Bridge är så varm som alla säger så kanske det skulle va bättre om du körde med 4 fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Om Ivy Bridge är så varm som alla säger så kanske det skulle va bättre om du körde med 4 fläktar?

Bättre, ja. Nödvändigt, tror inte det.
H100an kyler på rätt bra med ett par GT fläktar. Man kan ju alltid köpa den snabbare varianten om man tvekar.

Permalänk

Har hört att folk köpt olika Noctua fläktar då Noctua enligt rykte har tysta grejer!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Bättre, ja. Nödvändigt, tror inte det.
H100an kyler på rätt bra med ett par GT fläktar. Man kan ju alltid köpa den snabbare varianten om man tvekar.

Beror ju på om han ska klocka eller inte, men man köper ju inte en K model om man inte ska det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Beror ju på om han ska klocka eller inte, men man köper ju inte en K model om man inte ska det.

Klart jag ska klocka! Blir kul att testa och se hur högt jag kan få den med grejerna jag köpt :). Det lär ju hur som helst inte skilja mer än några få grader oberoende av fläktkonfiguration. Jag vill ha det så svalt som möjligt men även relativt tyst...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Testa först med stockfläktarna på lägsta kurvan. Det låter inte speciellt mycket i en bra låda men kyler fortfarande fantastiskt bra. Jag kör på det med hög Vcore (=varmt).

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Testa först med stockfläktarna på lägsta kurvan. Det låter inte speciellt mycket i en bra låda men kyler fortfarande fantastiskt bra. Jag kör på det med hög Vcore (=varmt).

Håller med, kör min H80 med stockfläktar på lägsta och de hörs inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Testa först med stockfläktarna på lägsta kurvan. Det låter inte speciellt mycket i en bra låda men kyler fortfarande fantastiskt bra. Jag kör på det med hög Vcore (=varmt).

Har ju (snart) 2 stock + 2 Scythe GT, så jag kan ju testa runt om jag vill

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Har ju (snart) 2 stock + 2 Scythe GT, så jag kan ju testa runt om jag vill

Det hade varit intressant att höra din bedömning inkl. Temperaturer.

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Avstängd

fattar faktiskt inte det här med att folk går på GT fläktarna.. Det finns bättre fläktar med grymt mycket bättre flöde till bättre pris dessutom :S.. funderar själv på om jag ska köra på dessa Eller om jag ska köra på PWM fläktar.

PWM

Citat:

En fördel med PWM-styrda lösningar är att fläktarnas varvtal automatiskt och med många steg justeras beroende på temperatur. Vid vila eller låg belastning innebär det möjlighet till tyst system, även om prestandan kan plockas fram vid behov.

MOTSÅND

Citat:

Samtliga testets kylare levereras med någon form av fläktstyrning, och glädjande nog handlar det om automatisk PWM-kontroll för över hälften av modellerna. Övriga kylare erbjuder fasta eller ställbara motstånd för olika fläktnivåer, något som fungerar bra men samtidigt inte är optimalt. Skruva upp datorn för att justera fläkthastighet anser nog de flesta vara ganska omständigt.

LÄNK

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMikaelEricsson:

Det hade varit intressant att höra din bedömning inkl. Temperaturer.

Nåt sorts testresultat måste jag ju slänga upp sen

Skrivet av xZistence:

fattar faktiskt inte det här med att folk går på GT fläktarna.. Det finns bättre fläktar med grymt mycket bättre flöde till bättre pris dessutom :S.. funderar själv på om jag ska köra på dessa Eller om jag ska köra på PWM fläktar.

Kanske för att folk inte hört talas om dem? Jag hade ingen aning om dem, när jag sökte på fläktar till H100 så kom mest Scythe GT och ett annat märke upp, endast Scythe GT fanns hos Inet. Hade jag vetat om de du länkar till före jag köpte så hade de kanske blivit dem istället...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Nåt sorts testresultat måste jag ju slänga upp sen

Kanske för att folk inte hört talas om dem? Jag hade ingen aning om dem, när jag sökte på fläktar till H100 så kom mest Scythe GT och ett annat märke upp, endast Scythe GT fanns hos Inet. Hade jag vetat om de du länkar till före jag köpte så hade de kanske blivit dem istället...

Inte hört talas om be quiet? Tvivlar jag på

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Inte hört talas om be quiet? Tvivlar jag på

Klart jag har, men inte att deras fläktar skulle vara bland de bästa...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tjena. Tänkte låna den här tråden lite om det är lungt... om det inte är lungt så får ni skicka ett argt pm

Jag är bara lite nyfiken på skillnaden mellan H60,H80,H100 systemen. Jag la en order på ett system med en H60 igår(ska kyla en ivy i5) och nu idag på jobbet har jag gått o funderat på om man var dumsnål.
Hur stor skillnad är det? är det värt 300:- extra?

Kan ju lägga till att jag inte är någon hardcore klockare, inte äns en softcore... än. Planen är väl inte att jag ska klocka jättemycket men kommer nog skruva upp i5 till 4-4,5ghz nånstans iaf. Men sedan vet man ju inte heller vad framtiden har i sitt sköte

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tjaba

Har inte hitta något glasklart svar på detta någonstans.

Tänkte skaffa en H100 till ny burken men jag har läst att stock-fläktarna låter som fan på högre settings.
Nu funderar jag på ifall man byter dessa mot t.ex. http://www.inet.se/produkt/5321445/scythe-120mm-gentle-typhoo...
så lär det ju garanterat bli tystare men tappar man inte en del kylning då också?

(Eller ska man köra push & pull med stock som push och scythe som pull? Men då blir det väl strul med fläktstyrningen kanske?).

Huvudvärk...

Kör på exakt dom fläktarna i push & pull och låter inte nämnvärt mycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Tjena. Tänkte låna den här tråden lite om det är lungt... om det inte är lungt så får ni skicka ett argt pm

Jag är bara lite nyfiken på skillnaden mellan H60,H80,H100 systemen. Jag la en order på ett system med en H60 igår(ska kyla en ivy i5) och nu idag på jobbet har jag gått o funderat på om man var dumsnål.
Hur stor skillnad är det? är det värt 300:- extra?

Kan ju lägga till att jag inte är någon hardcore klockare, inte äns en softcore... än. Planen är väl inte att jag ska klocka jättemycket men kommer nog skruva upp i5 till 4-4,5ghz nånstans iaf. Men sedan vet man ju inte heller vad framtiden har i sitt sköte

H60: 1 fläkt, tunn 120mm radiator.
H80: 2 fläktar, kraftig 120mm radiator. fläktstyrning i pumpen för 2 fläktar.
H100: 2 fläktar 240mm radiator, fläktstyrning i pumpen för upp till 4 fläktar.
H60 duger bra, Antec Kühler ett bra billigare alternativ. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638849
Vissa Corsair med tillägget CORE är utan fläkt, men inte billigare, men orginalfläktarna suger.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

har sex stycken Gt 1850 rpm fläktar. Tycker inte dem låter extremt mycket. Har dock fläktkontroller. Och ska köpa flera så fort jag har betalat av min motorcykel. För då lägger jag pengarna på vattenkylning

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

H60: 1 fläkt, tunn 120mm radiator.
H80: 2 fläktar, kraftig 120mm radiator. fläktstyrning i pumpen för 2 fläktar.
H100: 2 fläktar 240mm radiator, fläktstyrning i pumpen för upp till 4 fläktar.
H60 duger bra, Antec Kühler ett bra billigare alternativ. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638849
Vissa Corsair med tillägget CORE är utan fläkt, men inte billigare, men orginalfläktarna suger.

Okej tack! då nöjer jag mig med H60!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Kör på exakt dom fläktarna i push & pull och låter inte nämnvärt mycket

Nice. Hur funkar det med fläktstyrningen då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

fattar faktiskt inte det här med att folk går på GT fläktarna.. Det finns bättre fläktar med grymt mycket bättre flöde till bättre pris dessutom :S.. funderar själv på om jag ska köra på dessa Eller om jag ska köra på PWM fläktar.

"Grymt mycket bättre flöde" håller jag inte med om, men visst finns det lite bättre fläktar beroende på vad man är ute efter, just BeQuiet är väl lite bättre, om man ser på statiskt tryck. Kollar man på pris och CFM/rpm så verkar de ju vara rätt likvärdiga.

Om man jämför deras 1500rpm mot GT 1450rpm så ligger bägge på ca 50CFM, ungefär samma pris, 140-150kr, det som är bättre på BeQuiet om siffrorna stämmer är trycket på 1,63mm vattenpelare mot GTs ca 1,29mm.
Eftersom de ska vara till radiatorer, så beror ju den faktiska CFM'en på hur hårt de kan trycka luft genom flänsar.

Det verkar som om BeQuiet har lite högre tryck på liknande rpm, så jag håller med om att de är ett lite bättre alternativ på just den rpm'en.

Går man upp till den du länkade på 2200rpm och jämför med GT 2150rpm, så blir det dock omvänt. Då har GT tryck på 2,87mm H2O mot BeQuiets 2,7mm H2O.

Personligen tyckte jag inte det var värt extra-ljudet och priset att skaffa en H100 när dubbeltornkylarna är tystare och kyler nästan lika bra utan att man behöver byta ut orignalfläktarna. De snurrar ju ofta runt 1300rpm i max, vilket är låg-fart för H100 i original och då kyler den inte bättre än dem.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blackeagle:

"Grymt mycket bättre flöde" håller jag inte med om, men visst finns det lite bättre fläktar beroende på vad man är ute efter, just BeQuiet är väl lite bättre, om man ser på statiskt tryck. Kollar man på pris och CFM/rpm så verkar de ju vara rätt likvärdiga.

Om man jämför deras 1500rpm mot GT 1450rpm så ligger bägge på ca 50CFM, ungefär samma pris, 140-150kr, det som är bättre på BeQuiet om siffrorna stämmer är trycket på 1,63mm vattenpelare mot GTs ca 1,29mm.
Eftersom de ska vara till radiatorer, så beror ju den faktiska CFM'en på hur hårt de kan trycka luft genom flänsar.

Det verkar som om BeQuiet har lite högre tryck på liknande rpm, så jag håller med om att de är ett lite bättre alternativ på just den rpm'en.

Går man upp till den du länkade på 2200rpm och jämför med GT 2150rpm, så blir det dock omvänt. Då har GT tryck på 2,87mm H2O mot BeQuiets 2,7mm H2O.

Personligen tyckte jag inte det var värt extra-ljudet och priset att skaffa en H100 när dubbeltornkylarna är tystare och kyler nästan lika bra utan att man behöver byta ut orignalfläktarna. De snurrar ju ofta runt 1300rpm i max, vilket är låg-fart för H100 i original och då kyler den inte bättre än dem.

vart kan man kolla sånt då?.. Så flödet är inte lika viktigt när det gäller radiatorer?
Sen undrar jag en sak, fläktarna med koncentrerat flöde då?.. De måste väl ändå vara bäst när det gäller sånt?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Nice. Hur funkar det med fläktstyrningen då?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör dem på lägsta läget via H100:an. Funkar toppen och aldrig över 45 grader

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deba:

Kör dem på lägsta läget via H100:an. Funkar toppen och aldrig över 45 grader

Låter nice

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]