Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget [BBB] vs. Com Hem

Fick igår ett riktigt attraktivt erbjudande från Com Hem om att skaffa "triple", dvs. TV, bredband och Telefoni. Sitter idag med med exakt samma uppsättning från Bredbandsbolaget, Med Visasts Guldpaket. Även fast jag inte använder telefonin så kostar den mig inte nåt heller. Det jag undrar nu är helt enkelt hur pass pålitliga och driftsäkra Com Hem är? Är det mycket störningar, avbrott? Får man utlovad hastighet och? Är generellt sett nöjd med BBB, förutom det faktum att dom tvingade på mig en Thomson TG-789n (finns en del trådar om den beryktade routern från helvetet här inne), men hastigheten och driftsäkerheten har jag överlag vart otroligt nöjd med. Anledningen att jag frestas lite är det faktum att jag först och främst kan få både Bredband 100 & 200 gentemot det snabbaste som BBB kan erbjuda mig i dagsläget, vilket är 40/60. Samt att min totala månadskostnad skulle bli bli avsevärt billigare med ett smalare tv-utbud. Kollar ändå inte så mycket på många av kanalerna.
Har helt enkelt inte brytt mig om att kolla på andra alternativ då det har fungerat smärtfritt (förutom Thomson skiten då).
Betalar i dagsläget 789:- i månaden för detta. Vad tycker ni? Är det värt att tänka över?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej

Min egna erfarenhet av Comhem är att det är världens skräp, alltid problem.
Driftstörningar, värdelös kundtjänst som ej är sammarbetsvillig. det är bara katastrof helt enkelt. Sitter med Fiber från BBB idag och är hur nöjd som helst. kör deras paket Viasat Silver + 100/10 för ynka 329 kr/mån

Visst du får väll värdesätta hastigheten av bredbandet du kan få av ComHem, men då får du även räkna med att du står med
0 mbit ganska ofta och en tv som allmänt strular.

Detta är min erfarenhet av ComHem och jag skulle aldrig i livet välja dem som leverantör igen, skulle hellre sitta med mobilt bredband om det inte fanns några andra alternativ. vill inte bidra med en krona in i ComHems kassa.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Finns 2 sidor av den saken. Har haft Comhem i flera år, inte 1 enda avbrott på flera år. Modemet reboota sig på natten nångång för några veckor sedan, men hoppade igång som vanligt direkt efter. Inte startat om det själv på väldigt länge så det kan ju ha varit någon automatisk restart för någon uppdatering. Har 10/10Mbit tjänsten av Comhem.

Tror det beror mycket på vart man bor, verkar som om att tätorterna har mycket mer problem. Jag är en väldigt nöjd Comhem kund än så länge.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Fick igår ett riktigt attraktivt erbjudande från Com Hem om att skaffa "triple", dvs. TV, bredband och Telefoni. Sitter idag med med exakt samma uppsättning från Bredbandsbolaget, Med Visasts Guldpaket. Även fast jag inte använder telefonin så kostar den mig inte nåt heller. Det jag undrar nu är helt enkelt hur pass pålitliga och driftsäkra Com Hem är? Är det mycket störningar, avbrott? Får man utlovad hastighet och? Är generellt sett nöjd med BBB, förutom det faktum att dom tvingade på mig en Thomson TG-789n (finns en del trådar om den beryktade routern från helvetet här inne), men hastigheten och driftsäkerheten har jag överlag vart otroligt nöjd med. Anledningen att jag frestas lite är det faktum att jag först och främst kan få både Bredband 100 & 200 gentemot det snabbaste som BBB kan erbjuda mig i dagsläget, vilket är 40/60. Samt att min totala månadskostnad skulle bli bli avsevärt billigare med ett smalare tv-utbud. Kollar ändå inte så mycket på många av kanalerna.
Har helt enkelt inte brytt mig om att kolla på andra alternativ då det har fungerat smärtfritt (förutom Thomson skiten då).
Betalar i dagsläget 789:- i månaden för detta. Vad tycker ni? Är det värt att tänka över?

Var bor du? Något sånär geografiskt och om i tätbebyggt område eller inte.
Hur levereras de olika alternativen? Via stadsnätsfiber, kabeltvnät eller annat?
Vad har du för latency idag?
Vad får du för övriga värden på bredbandskollen.se idag?

Permalänk
Avstängd

Jag själv har bytt från BBB via adsl 60/40 till Tele2 via kabeltv 250/50. Den stora skillnaden är att jag nu faktiskt får vad jag betalar för, dvs 250Mb/s ner och 50Mb/s upp uppmätt, dessutom har min latency sjunkit från 30ms till <5ms. Första halvåret med Tele2 var det precis som de flesta upplever med ComHem, det fungerade inte som det skulle låga ojämna hastigheter, Tele2 skyllde ifrån sig och först efter min femte rapport och tredje på platsen besöket av tekniker erkände de fel i egen utrustning. Det visade sig att alla mina grannar haft samma problem utan att förstå att det var ett problem.

Detta är problemet med ComHem och Tele2, de har inte tillräckligt kompetent personal för att felsöka sin egen utrustning utan skyller reflexmässigt på kundens utrustning för att skjuta problemet framför sig. Dessutom är det oftast kundens fel då få kan felsöka sin egen utrustning, än mindre operatörens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Jag själv har bytt från BBB via adsl 60/40 till Tele2 via kabeltv 250/50. Den stora skillnaden är att jag nu faktiskt får vad jag betalar för, dvs 250Mb/s ner och 50Mb/s upp uppmätt, dessutom har min latency sjunkit från 30ms till <5ms. Första halvåret med Tele2 var det precis som de flesta upplever med ComHem, det fungerade inte som det skulle låga ojämna hastigheter, Tele2 skyllde ifrån sig och först efter min femte rapport och tredje på platsen besöket av tekniker erkände de fel i egen utrustning. Det visade sig att alla mina grannar haft samma problem utan att förstå att det var ett problem.

Detta är problemet med ComHem och Tele2, de har inte tillräckligt kompetent personal för att felsöka sin egen utrustning utan skyller reflexmässigt på kundens utrustning för att skjuta problemet framför sig. Dessutom är det oftast kundens fel då få kan felsöka sin egen utrustning, än mindre operatörens.

Inte konstigt att då får lägre latency etc när du byter upp dig på det viset Både det och att du "får vad du betalar för" har nog mer att göra med mediet än med leverantören. ADSL är inget vidare på att nå de teoretiska gränserna.

Precis som en annan nämnt ovan så finns det olika sidor av det. Min upplevelse av Tele2s support är att de (iaf den tekniker jag fick) var väldigt kompetent och jag fick problemet åtgärdat på några timmar. BBB däremot fick jag bara det vanliga "har du satt i strömmen till datorn?" frågorna av efter att jag berättat att deras DNS inte fungerade. ComHem hade jag bara ett kort tag och hade personligen inget problem med dem. Byte dock snabbt eftersom de chockhöjde priserna helt plötsligt så att det adsl som fanns i lägenheten när jag flyttade in blev dyrare än fiber som också fanns indraget.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vad tycker ni? Är det värt att tänka över?

Tänka över visst. Byta? En helt annan sak.

Det jag hade gjort, nu hittade jag det inte riktigt i beskrivningen här om du bor i hus eller lägenhet men låter som lägenhet, det spelar egentligen ingen roll vilket. Fråga någon av grannarna som har Comhem hur de upplever det, om det är tillförlitligt och stabilt. Om man får vad man betalar för, hur kundservice osv fungerar är generellt för hela landet, hur bra det funkar kan skilja sig en hel del från Kiruna till Ystad beroende på områden.

Har grannarna bra och lång erfarenhet så skulle jag nog överväga byte, om grannarna enhälligt säger att det funkar som en påse nötter, då skulle jag känna efter ännu en gång om det är värt att chansa.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Har Comhem, deras TV del är helt värdelös enligt mig. Kundsupporten är det sämsta jag har varit med om... Dom säger att dom kan leverera alla kanaler till området där jag bor, men det kan dom inte, ca 75% kan dom leverera... Sen är det störningar ibland... Men ibland funkar det hur bra som helst...
Jag skulle inte byta.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kör med Com Hem på både BB, TV och Telefoni.
Hade ej störning varken i min gamla eller min nya bostad och får ut 98/100mbit, helt klart godkänt.

Har haft Com Hem som leverantör på BB sen 2008 ungefär då jag körde med 24mbit och även då hade jag inga problem. TV skaffade jag nu i slutet av förra året och har ej heller där haft problem.

Dock är det så som resten skriver att det är stora skillnader i landet så kolla med omgivningen hurvida dom märker störningar eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag kör internet via BBB och TV via ComHem i ca tre år. Säljare från båda bolagen har tjatat på mig under dessa år att jag skall köra alla tjänster hos en aktör istället för lite här och lite där. Bor i ett ComHem hus men har även BBB fibersocket (fiber och fiber, det är 100/10 och inte 100/100).

I varje fall så tänkte jag testa TV via bredbandet men efter att ha läst om det på SweC så lät det som att folk mest hade problem med det (dock var priset attraktivt men inte kanalutbudet). Sen fanns frågan om att köra ComHems internet men då var det dyrare och Thomson routern har verkligen inget gott rykte (även om den fungerar hyfsat hos mina päron även om det förekommer störningar).

BBB har bara svikit mig en gång och det var när vi hade strömavbrott i hela området. Då tror jag några swichar råkade grillas och vi var 20 pers som berördes. Allt som allt tog det 5 dagar att reparera vilket är lite häftigt men men. Pingen är bra och jag får hastigheten som utlovas (om jag kopplar bort routern som tyvärr verkar slöa ned bandbredden en smula). Sen har jag ett bra pris på BBB.

Telefon har jag aldrig brytt mig om då jag ringer via mobilen och ringer såpass lite att det inte är någon idé att också ha fast telefon.

För att sammanfatta anser jag att BBB har bra internet och ComHem har bäst kanalpaket (HD paketet är grymt, finns ingen annan som har samma paket). Priset är godkänt även om jag egentligen inte tittar så mkt på TV och skulle kunna ha ett mindre paket. Tror det är ca 630kr totalt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Mitt Comhem bredband krånglade när jag fick det, kundtjänsten är helt värdelös. Nu skulle jag säga upp det på grund av flytt och mer uppkäftig person från kundtjänst får man leta efter, vägrade inse att jag ville säga upp utan erbjöd mig massa skitavtal för att lura mig. Blev förbannad och lovade mig själv att aldrig använda Comhem igen, örk.

Permalänk
Medlem

Bor i centrala Örebro, nån som kan ge feedback på pålitligheten här ute?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flakkz:

Mitt Comhem bredband krånglade när jag fick det, kundtjänsten är helt värdelös. Nu skulle jag säga upp det på grund av flytt och mer uppkäftig person från kundtjänst får man leta efter, vägrade inse att jag ville säga upp utan erbjöd mig massa skitavtal för att lura mig. Blev förbannad och lovade mig själv att aldrig använda Comhem igen, örk.

Det hör till deras (och många andra operatörers) sätt att "churn;a" en kund. När du säger upp avtalet tar alltid en speciell grupp över ärendet och försöker vända en uppsägning. (Telenor har en egen avdelning för just detta t.ex.)

Men jag håller med, hade 200mbit tåt i väggen här och det funkade crap. Snurrar nu på mobilt bredband medan jag väntar på ADSL istället.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Bor i centrala Örebro, nån som kan ge feedback på pålitligheten här ute?

Inga större problem med ComHem under den korta tiden jag hade dem (centralt norr). Har du tillgång till citynätet? Finns väll en hemsida med lite recensioner för det har jag för mig.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Fick igår ett riktigt attraktivt erbjudande från Com Hem om att skaffa "triple", dvs. TV, bredband och Telefoni. Sitter idag med med exakt samma uppsättning från Bredbandsbolaget, Med Visasts Guldpaket. Även fast jag inte använder telefonin så kostar den mig inte nåt heller. Det jag undrar nu är helt enkelt hur pass pålitliga och driftsäkra Com Hem är? Är det mycket störningar, avbrott? Får man utlovad hastighet och? Är generellt sett nöjd med BBB, förutom det faktum att dom tvingade på mig en Thomson TG-789n (finns en del trådar om den beryktade routern från helvetet här inne), men hastigheten och driftsäkerheten har jag överlag vart otroligt nöjd med. Anledningen att jag frestas lite är det faktum att jag först och främst kan få både Bredband 100 & 200 gentemot det snabbaste som BBB kan erbjuda mig i dagsläget, vilket är 40/60. Samt att min totala månadskostnad skulle bli bli avsevärt billigare med ett smalare tv-utbud. Kollar ändå inte så mycket på många av kanalerna.
Har helt enkelt inte brytt mig om att kolla på andra alternativ då det har fungerat smärtfritt (förutom Thomson skiten då).
Betalar i dagsläget 789:- i månaden för detta. Vad tycker ni? Är det värt att tänka över?

Om du kan välj bahnhof - kör 100/10 för 259:- gjort det i 3 år och inte haft problem...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Det hör till deras (och många andra operatörers) sätt att "churn;a" en kund. När du säger upp avtalet tar alltid en speciell grupp över ärendet och försöker vända en uppsägning. (Telenor har en egen avdelning för just detta t.ex.)

Men jag håller med, hade 200mbit tåt i väggen här och det funkade crap. Snurrar nu på mobilt bredband medan jag väntar på ADSL istället.

Sånt är förjävligt, de försöker medvetet uttrycka sig otydligt så man ska gå med på det för att sen få böja sig framåt och ta den i tvåan när avtalet kommer i brevlådan. Men sånt är livet, tänker aldrig använda mig av Comhem i fortsättningen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Bor i centrala Örebro, nån som kan ge feedback på pålitligheten här ute?

Lättast är att fråga någon bekant i närområdet. Dock är ju Örebro inte ett område man ser återkommande på forumet. Lär fungera bra där. Naturligtvis kanske det inte fungerar direkt då du kopplar in grejjerna för man vet ju inte om ditt specifika uttag har något fel men då får ju en tekniker komma ut och fixa såklart.

Alt lånar du ett modem av någon bekant som har comhem och hyffsad speed. Modemen är inte bundna till specifik adress.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Rekordmedlem

Som vanligt så är det här en lokal sak, så fort man blandar in x-dsl eller tv så skiljer det mera på det lokala nätet än ispn, vad andra upplever rent tekniskt går inte att jämföra, priser och kundtjänst är jämförbart men inte stabilitet eller hastighet eftersom det sällan har med ispn att göra i de här fallen, de som har moderna kabelnät har snabba o stabila datanät, kör man med ett gammalt kabeltvsystem där man knappt bytt returfiltren så blir det uselt, för att få vettiga svar om hur det funkar lokalt så fråga grannarna, hur det funkar i andra kabelnät säger inget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Var bor du? Något sånär geografiskt och om i tätbebyggt område eller inte.
Hur levereras de olika alternativen? Via stadsnätsfiber, kabeltvnät eller annat?
Vad har du för latency idag?
Vad får du för övriga värden på bredbandskollen.se idag?

Ta emot filer: 33.06 Mb/s
Skicka filer: 9.20 Mb/s
Sitter med 60/40 BBB, och så klart Viasat Guld som snor lite bandbredd. Är det ok tro?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Om du kan välj bahnhof - kör 100/10 för 259:- gjort det i 3 år och inte haft problem...

Kan iofs göra det, har dock inte den blekaste hur deras tv-tjänst fungerar. Gillar att ha allt på samma faktura för enkelhetens skull

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Ta emot filer: 33.06 Mb/s
Skicka filer: 9.20 Mb/s
Sitter med 60/40 BBB, och så klart Viasat Guld som snor lite bandbredd. Är det ok tro?

Fortfarande spelar det roll om BBB är med ADSL eller stadsnät. Har du grannar du kan fråga om ComHem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Kan iofs göra det, har dock inte den blekaste hur deras tv-tjänst fungerar. Gillar att ha allt på samma faktura för enkelhetens skull

Om TV-signalen strular är det samtidigt kanske omöjligt att ringa kundtjänst eller komma in på deras hemsida för info om driftstörningar... Alla ägg i en korg.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MartenKL:

Om TV-signalen strular är det samtidigt kanske omöjligt att ringa kundtjänst eller komma in på deras hemsida för info om driftstörningar... Alla ägg i en korg.

Om tv bilden strular kan det ju bero på sista biten i kablenätet som ibland ägs av en samfällighet som husägarna i området själva driver, det är ganska vanligt att man själva äger infrastrukturen inom ett bostadsområde, felet ligger då efter den punkt som ispn överlämnar signalen till fasthetsägarna så det är kundens utrustning som strular även om det inte är prylarna efter vägguttaget som bråkar, det är det här som gör att kabeltv och x dsl nät är så svåra att jämföra.
Vanliga nätverk har mycket mer stabilt uppträdande och oftast är de inte beroende av äldre kablage.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Allmänt om Com hem
Com hem är en historia för sig själv. Sedan de tog över UPC's nät i vår fastighet så har mycket gått fel.
Men min uppfattning är att Com hem, tidsvis har bra erbjudanden med prisvärda tjänster som så länge de fungerar, är bra.

Problemen uppstår när något inte fungerar som det ska, då blir det jobbigt.
Om jag inte missminner mig så fick Com hem bland annat följande utmärkelse:

Northern Europe's worst customer service in 2009

Förhoppningsvis så har de förbättrat sig sedan dess, men helt bra är de nog fortfarande inte.

Till T.S.
Om du känner att erbjudandet är bra, och inte ser några direkta problem som kan uppstå så går det nog bra med Com hem.

Men om du känner att du skulle behöva support eller tror att problem kan uppstå, och du helst vill slippa vänta 9 månader på att Com hem åtgärdar det, så kanske du skall välja ett annat alternativ.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Beslöt mig för att stanna hos BBB. Ringde och hörde med dom nyss och dom sa att en utbyggnad av nätet är på gång och att det (förhoppningsvis) innan årsskiftet ska komma 100/100 till mitt område. Får väl helt enkelt hoppas att dom talar sanning, tycker dock det är konstigt att dom ännu inte kan leverera högre hastighet...bor typ 5min från centrum så. Lyckades också sänka månadskostnaden med 130/mån vilket blir ca 1600:- om året. Så jag är nöjd i slutändan Tack för all feedback och tips!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Fortfarande spelar det roll om BBB är med ADSL eller stadsnät. Har du grannar du kan fråga om ComHem?

AdSL, via telejacket

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

AdSL, via telejacket

Då skulle jag ta ComHem om du spelar online eftersom det har en betydande påverkan på latency.

Permalänk

Jag kan säga ett fåtal saker om ComHem.
1. De har inte mer än 10Mb uppåt, vilket jag avskyr.
2. Får en jävla massa "Port Scans" som ddosar ner mitt internet då och då. IP Adressen letade jag upp och det visa sig att det var nån ComHem sak som håller på o jävlas med mig för att "Port Checka"
.... Varför dom nu gör det.... Rätta mig om jag har fel
3. Deras DNS dör 24/7

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag kan säga ett fåtal saker om ComHem.
2. Får en jävla massa "Port Scans" som ddosar ner mitt internet då och då. IP Adressen letade jag upp och det visa sig att det var nån ComHem sak som håller på o jävlas med mig för att "Port Checka"
.... Varför dom nu gör det.... Rätta mig om jag har fel

Jag tvivlar att de gör en ddos mot dig, portscanna kan de kanske göra, men knappast ddos.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Jag kan säga ett fåtal saker om ComHem.
1. De har inte mer än 10Mb uppåt, vilket jag avskyr.
2. Får en jävla massa "Port Scans" som ddosar ner mitt internet då och då. IP Adressen letade jag upp och det visa sig att det var nån ComHem sak som håller på o jävlas med mig för att "Port Checka"
.... Varför dom nu gör det.... Rätta mig om jag har fel
3. Deras DNS dör 24/7

3. Jag kan varmt rekommendera googles DNS'er för de som har struliga operatörsDNS'er.
Primär 8.8.8.8
Sekundär 8.8.4.4