Permalänk
Rekordmedlem

Thermalrigh silver arrow passivt?

Jag undrar om det är nån som testar silver arrow med avstängda fläktar eller med bara 1 fläkt igång?
Jag har börjat fundera på hur den presterar med riktigt lågt luftflöde eftersom datorn till 95% av tiden inte går i tung last och silver arrow presterar bra med hög last men har inte sett nått om hur den är fläktlös eller med bara en fläkt på väldigt lågt varvtal, jag har styrningar så det räcker o blir över och kör idag bara med fläkt när det verkligen behövs, nästan hela tiden idag kör jag passivkylt men burken växlar till dammsugare automatiskt om det behövs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar om det är nån som testar silver arrow med avstängda fläktar eller med bara 1 fläkt igång?
Jag har börjat fundera på hur den presterar med riktigt lågt luftflöde eftersom datorn till 95% av tiden inte går i tung last och silver arrow presterar bra med hög last men har inte sett nått om hur den är fläktlös eller med bara en fläkt på väldigt lågt varvtal, jag har styrningar så det räcker o blir över och kör idag bara med fläkt när det verkligen behövs, nästan hela tiden idag kör jag passivkylt men burken växlar till dammsugare automatiskt om det behövs.

Kolla denna Phanteks-recension, de testar flera kylare inklusive Silver Arrow passivt längst ner på denna sidan:

http://www.vortez.net/articles_pages/phanteks_ph_tc14pe_cpu_cooler_review,15.html

4GHz i både idle och load. Även i load funkar dessa massiva kylflänsar passivt rätt bra så länge man har hyfsat flöde i chassit i övrigt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar om det är nån som testar silver arrow med avstängda fläktar eller med bara 1 fläkt igång?
Jag har börjat fundera på hur den presterar med riktigt lågt luftflöde eftersom datorn till 95% av tiden inte går i tung last och silver arrow presterar bra med hög last men har inte sett nått om hur den är fläktlös eller med bara en fläkt på väldigt lågt varvtal, jag har styrningar så det räcker o blir över och kör idag bara med fläkt när det verkligen behövs, nästan hela tiden idag kör jag passivkylt men burken växlar till dammsugare automatiskt om det behövs.

Känns som ett icke problem. De med följande fläktarna låter extremt lite när de är styrda(PWM) att vara på lägst varvtalet.(600) Om jag stänger av chassi fläktarna helt då måste jag i princip sätta huvudet bredvid fläktarna i burkarna för att höra dem, lite överdrivit såklart men låter väldigt lite.

/Johan

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ett ett litet men ändå ett problem när man har en tyst dator om cpukylaren låter, går det att undvika rörliga delar så gör jag gärna det, hårddiskar är det enda som egentligen får röra sig, men helst ska det vara nätverkslagring.
Ev kan man ha en 500rpm fläkt inuti datorn, men inte mera vid normalt bruk, det är ljudlöst som gäller för mig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.