Memok lampa lyser, behöver eran hjälp får ej bild

Permalänk
Medlem

Memok lampa lyser, behöver eran hjälp får ej bild

Tjena har nyss köpt alla delar till nya datorn.....Har nyss byggt ihop den , nu löyer memok rött hela tiden och får enbart No signal till skärmen, allt annat funkar som det ska, vad fan är fel ?

MOBO : Asus P8Z77-v PRO
RAM: Corsair vengence 16 GB 1600 mhz 4x4GB..
CPU: Intel core I5 3,3 ghz 2500k
GPU: XFX Radeon 7950 3 GB....

Har provat skärmen i en annan dator och det funkar fint,,, vad kan va fel ? behöver hjälp direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haerj:

Tjena har nyss köpt alla delar till nya datorn.....Har nyss byggt ihop den , nu löyer memok rött hela tiden och får enbart No signal till skärmen, allt annat funkar som det ska, vad fan är fel ?

MOBO : Asus P8Z77-v PRO
RAM: Corsair vengence 16 GB 1600 mhz 4x4GB..
CPU: Intel core I5 3,3 ghz 2500k
GPU: XFX Radeon 7950 3 GB....

Har provat skärmen i en annan dator och det funkar fint,,, vad kan va fel ? behöver hjälp direkt

Kolla så minnena sitter i ordentligt och klickat när du tryckt i dom.
funkar det ändå inte så testa med 1 sticka.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Kolla så minnena sitter i ordentligt och klickat när du tryckt i dom.
funkar det ändå inte så testa med 1 sticka.

Har testat varje sticka för sig, dom sitter riktigt nedtryckta, funkar helt enkelt inte.. har provat allt :/

Permalänk
Medlem

Testat att trycka mem ok knappen?

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Kolla så minnena sitter i ordentligt och klickat när du tryckt i dom.
funkar det ändå inte så testa med 1 sticka.

Skrivet av =)(=:

Testat att trycka mem ok knappen?

Ja x antal gånger ,, den börjar blinka för att tuna minnena. startar om och återgår sedan till att lysa konstant

Permalänk
Hedersmedlem

Finns dina minnen med i denna lista? hittar själv inte corsair vengeance men de har kanske nån annan beteckning.
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/P8Z77-V_PRO/P8Z77...
Om inte så är det nog bara och bita i det sura äpplet och byta till några som är med på listan.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har samma minnen och moderkort och har inga problem.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Fick du löst de här? Jag har samma problem

#12388946