The Elder Scrolls Online på gång 2013

Permalänk
Medlem

Trist.. Mmo suger pung. Alla onlinespel kan slängas på sophögen. Ser fram mot Baldurs gate HD!

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Om det som det sägs är ett klassbaserat, themeparkmmo i tredjeperson så känns det inte som det är ett elder scrolls spel direkt. Alla fans av serien kommer förmodligen att hata det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Vad jag vet så äger Interplay licensen för ett fallout mmo så oavsett om bethesda vill eller inte så får dom inte göra ett.

Ursäkta, jag som inte hade uppfriskat minnet på ett tag.
Interplay höll på med ett Fallout: Online, Bethesda fick rättigheterna till Fallout p.g.a. Interplay kunde inte nå upp till ett mål, varav det påbörjade "Fallout: Online" får skrotas eller ev. annat.
:/

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Nåt nytt och nyskapande kommer det inte att vara. Varför då? Jo för att få investor-pengar så måste man göra nåt som är beprövat, dvs en WoW-klon etc. Så det kommer precis vara som WoW et al men med Tamriel-namn på allting. Många kommer säkert spela det, precis som med WoW et al. Men spelas som Skyrim? Icke. Det kommer kännas som att spela WoW et al. Investorer ger inte pengar till något nytt och oprövat, de vill satsa pengar på säkra kort. Så vi får ännu en WoW-klon.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mejjan:

om det är utan månadskostnad så äre givet köp

Nej. Om det HAR månadskostnad är det ett givet köp. Jag är av den åsikten att F2P spel har sämre support och kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Sandbox annars fail enligt mig.

+100 inge jävla level wow-clone game á la GW2 och all annan dynga. Skyrim var kul och bra, men detta kommer suga episkt. Inte för att det kommer att vara episkt dåligt, men för att det kommer att vara som alla andra skitspel man har provat i 8-10 år nu efter superspelet SWG (Pre-CU).

Permalänk
Medlem

Finns det något sandbox-MMO som nått över 1 miljon subs? Jag menar inte att de är dåliga, men de verkar inte riktigt nå samma kundkrets som de största themepark-MMO:a gör.

Permalänk
Medlem

http://www.ibtimes.com/articles/337278/20120504/elder-scrolls...

Snacka om att göra bort sig. De satsar på att göra en kopia av WoW i Swtor stil med Hero Engine. De började visserligen utvecklingen 2007 när det kanske verkade som en bra idé, men det är ju kört redan innan spelet kommer ut nu ifall de inte gör om spelet. Elder Scrolls spelen är ju singleplayer sandbox spel och att då vända sig emot alla sina fans och hoppas på något magiskt vis att de ska få nya spelare som gillar WoW och liknande och som inte bryr sig om Elder Scrolls spelen är ju fullständigt absurt.

Gissar på största fiaskot i MMO-historien, tom. före Swtor. Enda fördelen de har är väl att spelet inte kommer vara hypat alls eftersom de redan går ut och säger att det kommer vara uselt och inte tilltala fans av TES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Gissar på största fiaskot i MMO-historien, tom. före Swtor. Enda fördelen de har är väl att spelet inte kommer vara hypat alls eftersom de redan går ut och säger att det kommer vara uselt och inte tilltala fans av TES.

SWTOR har en licens som kostar mycket, så jag tror inte det kan bli lika stort ekonomiskt bakslag.

Permalänk
Medlem

Från artikeln:

Citat:

Players will not be able to transform themselves into werewolves or vampires and there will be no flying mounts, player housing, non-playable character (NPC) romance or marriage, and no dragons in the upcoming game.

"The Elder Scrolls Online needs to be comfortable for people who are coming in from typical massively multiplayer games that have the same control mechanisms,"

Bwahahahaham vad var det jag sa?

Citat:

Howard said according to DSOGaming.com, "but also has to appeal to Skyrim players."

Eh? De tror att om man klistrar ett Skyrim-skin på WoW så kommer alla som spelat Skyrim älska det? Jaja, de kanske får tillräckligt med spelare för att få tillbaka investeringen, men ett bra spel blir det ju inte.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Inget KotOR 3 och nu inget Fallout 4.
Testade att spela Star Wars The Old Republic, men jag är så jävla kass på MMO's. Tröttnar. :/

Usch SWTOR! SKulle ta i det med tång ens. Alla jag vet som var dumma nog att börja spela det, slutade efter 1-2 månad.
Det skeppet sjönk fort vill jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Players will not be able to transform themselves into werewolves or vampires and there will be no flying mounts, player housing, non-playable character (NPC) romance or marriage, and no dragons in the upcoming game.

"The Elder Scrolls Online needs to be comfortable for people who are coming in from typical massively multiplayer games that have the same control mechanisms,"

Dom tar ju bort mycket av det passiva och aktiva i Skyrim som man tyckte var bra. :-/ Varför inte bara göra en Skyrim co-op á la Left for Dead eller nått. Många som ville ha det, vill jag minnas. Det skulle vara kul att bara spela med 1-3 polare i Skyrim och göra det roligare.

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Usch SWTOR! SKulle ta i det med tång ens. Alla jag vet som var dumma nog att börja spela det, slutade efter 1-2 månad.
Det skeppet sjönk fort vill jag säga.

Dum och dum. Du kan inte sitta och leva i förakt hela livet lol.
Tog reda på att det var dåligt på rätt sätt.

Fast ärligt, så tänker jag nog kanske lira det sen ändå. Enbart för storyn dock. Det var ganska nostalgiskt att springa bland ruinerna på Taris.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Har velat ha TES online ända sedan jag spelade Morrowind för10 år sedan. Men orka hotkeys.

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk
Medlem

Först lät det som en bra idé, men efter lite tänkande så känns det som om att det kommer bli otroligt svårt för Bethesda att lyckas med detta, även om möjligheten finns.

Permalänk
Medlem

Ville ha multiplayer till TES, men inte MMO
Typ 4st spelare.
Hoppas de gör vakterna mer seriösa, och goda/onda gärningar mer uppenbara. Spelade ingen roll vad man gjorde i Skyrim, väldigt besviken på den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Usch SWTOR! SKulle ta i det med tång ens. Alla jag vet som var dumma nog att börja spela det, slutade efter 1-2 månad.
Det skeppet sjönk fort vill jag säga.

Akta dig för att skriva så om det spelet. Jag fick en varning för det
"Hej!

Jag har tagit bort ditt inlägg "Gör som jag, avinstallera skiten och säg upp abonnemanget. Skitspel verkligen" i tråden https://www.sweclockers.com/forum/sh....php?t=1107246. Eftersom den typen av inlägg uppfattas som mycket provocerande och inte för diskussionen framåt över huvud taget tillåter vi inte dem (se bl.a. § 1 i reglerna). Vänligen undvik den typen av inlägg i fortsättningen.

Med vänlig hälsning"

Nu får jag väl en till misstänker jag

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Vill bara nämna lite saker om detta spelet.

Vad jag har uppfattat det som kommer detta vara en klon och inte skilja sig alls från västvärldens "mainstream" MMOs. En utvärdering gjord av Sandboxer.org nämner även att detta spelet kommer nog inte defineras som ett sandbox spel.
http://sandboxer.org/?p=912

Jag hade höga förhoppningar när jag först hörde dessa rykten, och mina fantasier om vad spelet skulle kunna uppnå skenade iväg. När jag tillslut har läst på lite angående vilka planer Zenimax har för spelet, tar jag två enorma steg bakåt.

Jag tänker inte gå i närheten av detta spelet. Hoppas hellre på en Skyrim Online mod som låter oss spela Skyrim världen med andra spelare.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara kunna spela Skyrim tillsammans med en polare istället för den korkade AI-kompisen man har som följer med. Hur svårt ska det vara för dom att bara fixa coop...

Permalänk
Medlem

I en ny artikel på GI säger Zenimax Online att de inte använder Hero Engine, utan bara började med den för att komma igång.
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/25/why...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Bara man kan rida på drakarna är jag nöjd.

Det kommer ej att hända tyvärr

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lucce11:

Det kommer ej att hända tyvärr

Oj, det var längesen det skrevs ^^

Nej, självklart kommer det inte hända. Lika självklart som att spelet kommer att floppa, därav kommentaren.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Oj, det var längesen det skrevs ^^

Nej, självklart kommer det inte hända. Lika självklart som att spelet kommer att floppa, därav kommentaren.

La inte märke till datumet haha.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Nu kan man ansöka för att få vara med när betan släpps
http://en.signup.elderscrollsonline.com

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Inaktiv

Den viktigaste frågan kvar står! Är det någon som vet om det kommer att kosta i månaden?

*edit

What payment model will The Elder Scrolls Online use?

We have not yet announced the business model for The Elder Scrolls Online .
When we do, we'll be sure to share the news on our website and social channels

dame dame dame! :/ som jag tolkar det som blir det månadsavgift. aja blir la till att lätta på plånboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxVoB:

Nu kan man ansöka för att få vara med när betan släpps
http://en.signup.elderscrollsonline.com

From Friday, January 10th at 6:00PM EST
Until Sunday, January 12th at 11:59PM EST

Betan är igång, jag är med. :3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

From Friday, January 10th at 6:00PM EST
Until Sunday, January 12th at 11:59PM EST

Betan är igång, jag är med. :3

6:00 PM EST är väl efter midnatt i svedala?

Permalänk

Ingen som har en beta key till övers??