Corsair introducerar fläktar i Air-serien

Permalänk
Skrivet av Schlopp:

Du lever då upp till ditt användarnamn, det är det enda jag är säker på just nu vad gäller denna tråd.
Ha en bra dag.
Schlopp!

Satt här och tänkte samma sak..

Skrivet av Drygo:

Jag kan stå för att vara en gubbjävel, jag har ju trots allt ett litet försprång vad gäller livserfarenhet, men du kan inte stå för att vara kid, enligt svensk lag är du det fram till 25

Sa inte att du kan få en trasig fläkt, men de kan gå sönder, för övrigt (även om jag tror att dessa är bra) så håller jag mig till mina Noctua-fläktar, de är tysta och gör ett förträffligt jobb...och har lång garanti ifall något skulle hända, har iofs även 2st 140mm Corsair fläktar som satte i chassit när jag köpte det och de suger ut bra och är tysta, så jag tvivlar absolut inte på dessa

Boxed-product Weight: 308 g står det att den väger oxå, ett paket över 250 g kostar 80:- att skicka från Sverige och utanför gränserna, så du tjänar 1:- på att beställa därifrån

Om du köper tre, köp med en till, blir fortfarande billigare än att köpa i Sverige, gör en i sönder, ersätt med den extra fläkten du köpte, som jag sa så orkar jag inte starta upp garantiärende för en fläkt som kostar 108kr..

Förstår inte riktigt vart du vill komma med dina argument? jag har ju sagt vad JAG ska/kommer att göra, du har än så länge bara klämt ut dina egna åsikter utan att ge några konstruktiva svar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schlopp:

Du lever då upp till ditt användarnamn, det är det enda jag är säker på just nu vad gäller denna tråd.
Ha en bra dag.

Schlopp!

Det är bara bra att du tycker det, det är mitt mål här tills jag bliv avstängd igen, men då startar jag bara en ny användare, så ni blir inte av med mig hur de än försöker, jag har en jätte bra dag, det är sånna som ni som förgyller den

Skrivet av edasvangen:

Satt här och tänkte samma sak..

Om du köper tre, köp med en till, blir fortfarande billigare än att köpa i Sverige, gör en i sönder, ersätt med den extra fläkten du köpte, som jag sa så orkar jag inte starta upp garantiärende för en fläkt som kostar 108kr..

Förstår inte riktigt vart du vill komma med dina argument? jag har ju sagt vad JAG ska/kommer att göra, du har än så länge bara klämt ut dina egna åsikter utan att ge några konstruktiva svar.

Jag gav dig ett VÄLDIGT konstruktivt svar där du tjänar 1:-, ska du köpa 2 så bliv vikten 316 g och då stiger portot till 150:-, då tjänar du ynka 11:-, men eftersom du tycker dig göra en bättre affär i alla fall så go for it, jag skiter fullkomligt i vad du köper och var, gav dig bara lite fakta, du presenterade bara ett billigare pris utan att räkna med alla kostnader runtomkring

Permalänk
Medlem

Har två corsairfläktar i mitt chassi - båda är begränsade till 40% hastighet, för går de snabbare kan jag inte höra något ifrån högtalarna.

Kan ju hoppas att Corsair har lärt sig, men tvivlar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Drygo:

Det är bara bra att du tycker det, det är mitt mål här tills jag bliv avstängd igen, men då startar jag bara en ny användare, så ni blir inte av med mig hur de än försöker, jag har en jätte bra dag, det är sånna som ni som förgyller den

Jag gav dig ett VÄLDIGT konstruktivt svar där du tjänar 1:-, ska du köpa 2 så bliv vikten 316 g och då stiger portot till 150:-, då tjänar du ynka 11:-, men eftersom du tycker dig göra en bättre affär i alla fall så go for it, jag skiter fullkomligt i vad du köper och var, gav dig bara lite fakta, du presenterade bara ett billigare pris utan att räkna med alla kostnader runtomkring

Du får gratis frakt som jag nämnde i mitt första inlägg som du citerade.. och allt jag har skrivit sen dess har baserats på det, gratis frakt och 108kr per fläkt, hur blir det dyrare? säg att du behöver tre, det blir då 324kr, köper du till en till blir det totalt 432kr för fyra stycken(återigen, frakten är gratis), köper du däremot tre i Sverige hamnar det på 567kr och du får då tre fläktar.

Nu pratar du om garantin igen, är just garantin det allra viktigaste för dig så köp då fläktarna dyrare från någon svensk sida.

Jag säger ju att jag hellre köper en extra om fläkten skulle bli trasig så garantin är inte relevant för mig.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edasvangen:

Du får gratis frakt som jag nämnde i mitt första inlägg som du citerade.. och allt jag har skrivit sen dess har baserats på det, gratis frakt och 108kr per fläkt, hur blir det dyrare? säg att du behöver tre, det blir då 324kr, köper du till en till blir det totalt 432kr för fyra stycken(återigen, frakten är gratis), köper du däremot tre i Sverige hamnar det på 567kr och du får då tre fläktar.

Nu pratar du om garantin igen, är just garantin det allra viktigaste för dig så köp då fläktarna dyrare från någon svensk sida.

Jag säger ju att jag hellre köper en extra om fläkten skulle bli trasig så garantin är inte relevant för mig.

Du kanske skulle lära dig antingen engelska eller geografi lite bättre, det stå "Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery", så vitt jag vet så bor vi i Sverige och är inte en del utav UK

Permalänk
Skrivet av Drygo:

Du kanske skulle lära dig antingen engelska eller geografi lite bättre, det stå "Delivered FREE in the UK with Super Saver Delivery", så vitt jag vet så bor vi i Sverige och är inte en del utav UK

"Eligible European Destinations
(Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Andorra, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Vatican city and Poland.)"

Kan även välja det som fraktsätt, kommer vidare ända till checkout, har använt samma GRATIS fraktsätt på andra varor förr.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av edasvangen:

"Eligible European Destinations
(Belgium, Denmark, Luxembourg, Netherlands, Andorra, Finland, Gibraltar, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Liechtenstein, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Vatican city and Poland.)"

Kan även välja det som fraktsätt, kommer vidare ända till checkout, har använt samma GRATIS fraktsätt på andra varor förr.

Notera att man måste köpa minst tre fläktar för att få gratis frakt. Du missade att kopiera att man måste köpa för minst £25 för att få gratis frakt till Sverige.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Notera att man måste köpa minst tre fläktar för att få gratis frakt. Du missade att kopiera att man måste köpa för minst £25 för att få gratis frakt till Sverige.

Ja, jag är mycket väl medveten om det, därför använde jag just tre fläktar som exempel.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

snygga, kommer definitivt prövas när jag skaffar min nya dator

min nuvarande dator har jag mätt till 60db när jag spelade mw3!! så tror det är dags för uppgradering, tur att man spelar ed hörlurar på :S

Permalänk
Skrivet av Drygo:

LOL, du är ABSOLUT en kid och du är INTE äldre än mig, jag skulle t.o.m kunna vara din far (åldersmässigt), jag är 18 år äldre än dig, sen får du räkna själv

Svårt att tro när du argumenterar som en 10-åring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Svårt att tro när du argumenterar som en 10-åring.

Jag lär ju gå ner till er nivå så ni barn förstår mig, det är inte så svårt som småbarnsförälder att bemöta er på er nivå

Permalänk
Skrivet av Drygo:

Jag lär ju gå ner till er nivå så ni barn förstår mig, det är inte så svårt som småbarnsförälder att bemöta er på er nivå

Du är mycket dålig på att lägga ut punkter på rätt ställe. Din nivå är nog lägre än våran.

Skrivet av Drygo:

Led hör till billiga fläktar som inte satsar så mycket på kvalitén och de tilltalar bara kids, det är bara de som vill bygga ett rymdskepp som lyser och blinkar helt meningslöst, de som tänker mer på funktionalitet skiter i lampor och satsar på helt andra saker, men det är klart, bygger kids en tyst dator så hittar de väl den inte, så då är det väl bra om man ser var den är...och LED är ingen funktionalitet, fläkten strömmar luft även i mörker

Räkna sedan in frakten och allt strul IFALL det skulle bli ett garantiärende, då kostar de plötsligt mer

Inlägget ovan är ett exempel på hur du använder kommatecken efter kommatecken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simplified:

Du är mycket dålig på att lägga ut punkter på rätt ställe. Din nivå är nog lägre än våran.

Inlägget ovan är ett exempel på hur du använder kommatecken efter kommatecken.

Så det är, dit,t för.sva!r near ,du iNthe har. någåt Bättre a:tt kohomma mäd

Permalänk
Skrivet av Drygo:

Så det är, dit,t för.sva!r near ,du iNthe har. någåt Bättre a:tt kohomma mäd

Du ska inte tro att din ålder gör dig visare. Översittar attityden som du besitter är hög.

Jag kan upplysa dig om att jag är snart klar med mitt andra år som civilingenjörsstudent (Datateknik). Att klassificera mig som en "kid" är otroligt patetiskt.

Någon gammal gubbdjävul är du nog inte. Du är nog snarare "kalle, 15år".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simplified:

Du ska inte tro att din ålder gör dig visare. Översittar attityden som du besitter är hög.

Jag kan upplysa dig om att jag är snart klar med mitt andra år som civilingenjörsstudent (Datateknik). Att klassificera mig som en "kid" är otroligt patetiskt.

Någon gammal gubbdjävul är du nog inte. Du är nog snarare "kalle, 15år".

Du får tro vad du vill, det är trots allt en demokrati där man får tycka och tänka vad man vill, men jag struntar fullkomligt i vad du snart tagit din examen i, livserfarenhet och sunt förnuft kan du i alla fall inte plugga dig till, om du nu är så smart så borde du veta att du är ungdom fram till 25 oavsett vad du påstår, det är klubbat av regeringen sedan länge, så kid är du...och "gammal" gaubbjävel är iofs att ta i, gubbjävel kan jag gå med på, men har 1 år kvar till 40, så jag är inte mycket äldre eller yngre än din far skulle jag tro.

Men för att återgå till ursprunget så är LED i fläktar varken snyggt, coolt, saknar total funktion och ingen blir imponerad

Permalänk
Medlem

Drygo, med ditt resonemang är jag rena geniet eftersom du är en pojkvasker om vi skall jämföra åldrar.
1. Du har INTE rätt att tycka o tänka vad du vill i en demokrati. Det BORDE du veta med din enorma livserfarenhet.
2. Du uppför dig verkligen barnsligt och verkar inte alls vara en dag över 15 år. Väx upp så dina barn slipper skämmas över dig.
3. Lär dig använda punkt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Sakta i backarna^^ Får man inte tycka att det är snyggt med leds om man nu gillar sånt^^? Ni old timers som har shakat loss på 70-80talet borde ju gilla disco!

Nä men skämt å sido sluta argumentera massa onödigt tjafs och låt folk bygga sina burkar hur de vill, med eller utan discobelysning eller vindtunnel.

Permalänk
Medlem

Ok ser mig överbevisad i det fallet

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygo:

Jag kan stå för att vara en gubbjävel, jag har ju trots allt ett litet försprång vad gäller livserfarenhet, men du kan inte stå för att vara kid, enligt svensk lag är du det fram till 25

Kid betyder barn på engelska.
Svensk lag statuerar inte att man är barn fram til 25. Ungdom däremot, det är en helt annan sak än barn.

OT:
Fläktarna ser ju helt OK ut designmässigt men man får väl se hur de presterar. Sen är det underligt att de inte har grön som färg. Blir lite tendens mot det röda laget för folk som vill ha färgkoordinering intern i burken om man t.ex. har fönster.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Youjimbo:

Kid betyder barn på engelska.
Svensk lag statuerar inte att man är barn fram til 25. Ungdom däremot, det är en helt annan sak än barn.

Du skriver tyvärr ut i tomma luften där, han/den/det är avstängd sedan igår

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Aha OK =P
Bra det. Hade väl fått Fängelse i den där amrikanska delstaten som förbjudit Troll.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch