Permalänk
Medlem

MSI Z77A-GD65 Grafik/skärm problem.

Tjena,

Har nyligen skaffat mig ett Z77A-GD65 moderkort och ivy bridge 3770k och har stött på ett problem vid bootup.

Varje gång jag försöker boota med ett vanligt grafikkort[radeon 6950] i blir det bara svart skärm / standby när jag har skärmen kopplat till den.
Men om jag tar ut grafikkortet och kopplar skärmen till moderkortet/cpun så funkar de normalt.

I bios är det mer lr mindre default, gen 3 av, virtu av, initiate graphic adapter=PEG, IGD multi-monitor av.

varit runt och försökt hitta svar på forum och så men ingen tur änså länge. Så tänkte att jag skapar en tråd här och ser ifall nån kan hjälpa.

Permalänk
Avstängd

Har du provat dom andra två Pci_express platserna också?

Har liknande problem men med ett GA kort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyppe:

Tjena,

Har nyligen skaffat mig ett Z77A-GD65 moderkort och ivy bridge 3770k och har stött på ett problem vid bootup.

Varje gång jag försöker boota med ett vanligt grafikkort[radeon 6950] i blir det bara svart skärm / standby när jag har skärmen kopplat till den.
Men om jag tar ut grafikkortet och kopplar skärmen till moderkortet/cpun så funkar de normalt.

I bios är det mer lr mindre default, gen 3 av, virtu av, initiate graphic adapter=PEG, IGD multi-monitor av.

varit runt och försökt hitta svar på forum och så men ingen tur änså länge. Så tänkte att jag skapar en tråd här och ser ifall nån kan hjälpa.

Skumt, PEG = ditt riktiga grafikkort.
Har du testat så grafikkortet inte är defekt?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED