Permalänk
Medlem

är det ok?

Hejs..

När jag kör heroes of might and magic 6 på högsta har ja ca 120 fps då i genomsnitt. Och cpun ligger på ca 67 grader, är det normalt eller ska jag göra
byta kylaplasta steget?

har en i5-2500k samt en hyper evo 212

fattas info om cpu kylare
Permalänk
Medlem
Skrivet av 8-bit:

Hejs..

När jag kör heroes of might and magic 6 på högsta har ja ca 120 fps då i genomsnitt. Och cpun ligger på ca 67 grader, är det normalt eller ska jag göra
byta kylaplasta steget?

Du får ju ta och säga vilken CPU + kylare du har, ev chassi... då är det lättare
120 fps är bra och 67 grader är inget farligt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ojdå=) men man skulle väl kunna ligga lite bättre till eller? finns det några system ändringar man göra för sjunka lite i temp?

skärmen kan inte påverka tempen något va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8-bit:

Ojdå=) men man skulle väl kunna ligga lite bättre till eller? finns det några system ändringar man göra för sjunka lite i temp?

skärmen kan inte påverka tempen något va?

ja klart! du kan byta kylpastan till en bättre(dock några grader lägre) du kan förbättra luftflödet i chassiet, flytta på kablar och allt som står i vägen och som påverklar luftflödet, köra fläktarna på max, klocka ner cpu/sänka vcore(lägre temp och ingen fps förlust vid gaming vid 1080p, eftersom allt läggs på gpun) köra med push and pull på kylaren, adda mer fläktar
nej skärmen påverkar inte tempen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 8-bit:

Hejs..

När jag kör heroes of might and magic 6 på högsta har ja ca 120 fps då i genomsnitt. Och cpun ligger på ca 67 grader, är det normalt eller ska jag göra
byta kylaplasta steget?

har en i5-2500k samt en hyper evo 212

Har du användning för 120fps? Annars om du cappar den på 60 så går tempen ner då datorn inte behöver arbeta så mycket. Det visas inte mer än 60FPS på en 60hz skärm t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8-bit:

Ojdå=) men man skulle väl kunna ligga lite bättre till eller? finns det några system ändringar man göra för sjunka lite i temp?

skärmen kan inte påverka tempen något va?

Varför bry sig så mkt om temp när de inte är några skadliga temperaturer? Och du spelar väl inte 24/7 så cpun behöver ju inte få värmeslag under så långa perioder. Visst får du ner tempen till 50 i load så har cpun en livstid på 20 år ist för 15, big deal:p

Skulle varit en annan femma om du ska klocka, då vill man gärna ha så bra utgångsläge som möjligt.