PAN Vision tar mekaniska tangentbord från Ducky till Sverige

Permalänk
Medlem

Men finns det ingen som tar in med MX Clear!?
Annars är det jättebra med mer att välja på

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Snusfri

Underbart.
Ett stilrent mekaniskt tangentbord utan massa bös

Blir nog ett Shine Mech Brown med vita leds i slutet av månaden

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ja inte en massa bös, det gillar vi. Och inte har dom totalt förstört tangentebordet som Steelseries gjort genom att ta bort den vänstra Windows-tangenten, iaf av vad jag kan se från bilderna.

Enda som är synd är att det inte finns tenkeyless (utan numpad). Det skulle jag aldrig gå tillbaka till idag.

Permalänk
Medlem

Mitt drömtangentbord, men har inte 1400 jävla spänn o lägga på ett

Permalänk
Medlem

Ducky vs Filco

Jag ska köpa ett nytt tangentbord med MX brown och tenkeyless. Är det värt att vänta på att tenkeyless-varianten av Ducky kommer i juni-juli eller ska man slå till på ett Filco (http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=939) nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Saknar dock cherrys egna kompaktvariant som har numpad men som är lika brett som ett tenkeyless.
Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte exakt vilket tangentbord du menar, men vet att Deltaco håller ett ganska bra sortiment av Cherry-tangentbord. Varav de har ett som är ett Cherry kompaktbord med FTSC-switchar (inte äkta mekaniska), men det är kanske inte den du tänker på?

För i sådana fall är det bara att hitta en affär som har Deltaco som grossist, i annat fall är det nog ingen svårighet att få Deltaco ut börja ta in de modellerna då de brukar vara smidiga att ha och göra med.

Permalänk
Skrivet av makkesk8:

Ut med skiten igen om återförsäljarna inte kan ha vettiga priser. Ett ducky shine går på 700 kr importerat så varför ska jag betala det dubbla för?

Varför ska du hindra alla andra att köpa bara för att inte priset passar dig..... Kommunist.

OnT;
Gillar inte tekniska tangentbord men gillar det stilrena i detta.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk

Kan det inte komma tangent bord med Buckling spring brytarna? finns inga bättre

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Lite OT. Men Brown switch är som Blue switch, men utan ljud "typ"?
Kom inte ihåg om det var Brown eller Red som påminde om Blue mest

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skogga:

Nu vet jag inte exakt vilket tangentbord du menar, men vet att Deltaco håller ett ganska bra sortiment av Cherry-tangentbord. Varav de har ett som är ett Cherry kompaktbord med FTSC-switchar (inte äkta mekaniska), men det är kanske inte den du tänker på?

För i sådana fall är det bara att hitta en affär som har Deltaco som grossist, i annat fall är det nog ingen svårighet att få Deltaco ut börja ta in de modellerna då de brukar vara smidiga att ha och göra med.

Jag tänker på Cherry G81-1800, men med andra än svarta brytare och med äkta svensk teckenuppsättning. Inget lullull, bara ett stabilt och bra tangentbord som håller länge och som är väldigt lättjobbat. Se tråd nedan.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1093645-t...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Kan inte någon ta in unicomp tangentbord, jag orkar fan inte beställa från USA.
Sen förstår jag inte meningen med tenkeyless, varför verkar så många tycka om det?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Kan inte någon ta in unicomp tangentbord, jag orkar fan inte beställa från USA.
Sen förstår jag inte meningen med tenkeyless, varför verkar så många tycka om det?

För det är litet och stilrent. Spelar man inte spel som använder numpad eller använder den för uträkningar är det ju ingen större mening att ha den där?

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zheryn:

Jag ska köpa ett nytt tangentbord med MX brown och tenkeyless. Är det värt att vänta på att tenkeyless-varianten av Ducky kommer i juni-juli eller ska man slå till på ett Filco (http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=939) nu?

Ifall belysning inte ær ett krav så hade jag kørt på ett filco direkt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

För det är litet och stilrent. Spelar man inte spel som använder numpad eller använder den för uträkningar är det ju ingen större mening att ha den där?

Stilrent?
På vilket sätt skulle det vara mer stilrent att inte ha de tangenterna?

Du vinner ju inget på att inte ha den mer än att du då kan eventuellt spara in några centimeter på bredden men har man så jävla trångt att man inte har plats för ett vanligt tangentbord så kanske man bör se över sin skrivbordsyta.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xfmimd:

Kan det inte komma tangent bord med Buckling spring brytarna? finns inga bättre

Unicomp har väl buckling spring.
http://pckeyboard.com/
Priserna var inte så farliga heller. 84 dollar för ett bord med svenska tecken. Lyckas inte hitta vad frakten går på dock men det borde ju inte vara mer än ett par hundra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Unicomp har väl buckling spring.
http://pckeyboard.com/
Priserna var inte så farliga heller. 84 dollar för ett bord med svenska tecken. Lyckas inte hitta vad frakten går på dock men det borde ju inte vara mer än ett par hundra.

Såg riktigt intressant ut!

Skanar mitt gamla modell M

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkesk8:

Ut med skiten igen om återförsäljarna inte kan ha vettiga priser. Ett ducky shine går på 700 kr importerat så varför ska jag betala det dubbla för?

Hum. Vart köper du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Jag tänker på Cherry G81-1800, men med andra än svarta brytare och med äkta svensk teckenuppsättning. Inget lullull, bara ett stabilt och bra tangentbord som håller länge och som är väldigt lättjobbat. Se tråd nedan.

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1093645-t...

Hmm, Deltaco har två olika modeller på dessa kompaktbord G81-1800LUMSF-2 (Svensk layout) och G84-5200LCMSF-2 (Svensk layout) och när jag räknar från deras inpriser, vet ju inte elfas påslag, så hamnar de i den prisklassen som elfa hade. Men det kan ju som sagt vara olika brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Stilrent?
På vilket sätt skulle det vara mer stilrent att inte ha de tangenterna?

Du vinner ju inget på att inte ha den mer än att du då kan eventuellt spara in några centimeter på bredden men har man så jävla trångt att man inte har plats för ett vanligt tangentbord så kanske man bör se över sin skrivbordsyta.

Det handlar om ergonomi för de flesta skulle jag tro.

Musen hamnar närmare mus handen vilket gör att man inte behöver sprida armarna lika mycket. Armarna blir mer formade som ett A istället för ett V.
Personligen så skaffade jag det just på grund utav detta och för att jag inte använder numpad utanför jobbet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skogga:

Hmm, Deltaco har två olika modeller på dessa kompaktbord G81-1800LUMSF-2 (Svensk layout) och G84-5200LCMSF-2 (Svensk layout) och när jag räknar från deras inpriser, vet ju inte elfas påslag, så hamnar de i den prisklassen som elfa hade. Men det kan ju som sagt vara olika brytare.

Ibland är det lättare än man tänkt sig.. dock fel brytare, black funkar inte att skriva på för mig så det får bli ett totalt switchbyte. Inget som är ogörbart men kan jag få rätt brytare från början för några hundralappar extra så är det värt det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Löjliga priser, blir nog svårt att konkurrera med MK-50 och 6gV2. Ett filco från thekeyboardco kostar ju till och med mindre.

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Stilrent?
På vilket sätt skulle det vara mer stilrent att inte ha de tangenterna?

Du vinner ju inget på att inte ha den mer än att du då kan eventuellt spara in några centimeter på bredden men har man så jävla trångt att man inte har plats för ett vanligt tangentbord så kanske man bör se över sin skrivbordsyta.

Som Moriquende säger så handlar det främst om att det är mer ergonomiskt. Det gjorde faktiskt rätt stor skillnad i jämförelse med mitt förra tangenbord som hade numpad. Brukade ha ont i nacke/axel på min högra sida innan jag skaffade ett tenkeyless.
Tangentbordet blir placerat mer i mitten av skärmen vilket är bra när man skriver så att man slipper vrida huvudet och musen kan man också placera närmare vilket också är en fördel när det kommer till ergonomin.

I min mening så ser ett tenkeyless mycket bättre ut också, gillar den slimmade, inga onödiga funktioner-approachen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Stilrent?
På vilket sätt skulle det vara mer stilrent att inte ha de tangenterna?

Du vinner ju inget på att inte ha den mer än att du då kan eventuellt spara in några centimeter på bredden men har man så jävla trångt att man inte har plats för ett vanligt tangentbord så kanske man bör se över sin skrivbordsyta.

Det är en smaksak? Är du verkligen så inskränkt att du inte förstår att alla inte delar din smak?
Jag tycker det ser "renare" ut. Du kanske tycker att man ska fylla ut hela ytan på skrivbordet med monstertangentbord? Vad vet jag.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

För det är litet och stilrent. Spelar man inte spel som använder numpad eller använder den för uträkningar är det ju ingen större mening att ha den där?

Det vore underbart. Spelar TFGH istället för WASD för att kunna ha tangentbordet i en viss vinkel. Dessutom ska man ha musen rakt fram nästan från axeln och inte 4 dm till höger om sig, det är mest ergonomiskt med "rak" arm. Prövat det själv, får ALDRIG musarm men det är ju pga TFGH jag kan ha så

Nu har jag vant mig men när jag började ha armen på det här sättet hade jag gärna skippat numpaden, fanns inget shysst tangentbord då (var man 14 ville man ha Lycosa )

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Jag skulle vilja ha:

Tenkeyless med röda eller bruna switchar
Gärna svart, "stilrent/enkelt" chassi utan massa krafs. (Filco ser bra ut)
Ingen bakgrundsbelysning (driver bara upp priset)
Double shot tangenter
Pris som MK-50 eller G6V2.

Permalänk
Medlem

Föredrar också tenkeyless. Jag gillar dock att ha numpad för vissa operationer varför jag har en usb-numpad till höger om min mus. Ligger faktiskt riktigt behagligt.

Permalänk
Medlem

Vilken brytare smäller högst när man skriver?
Älskar ljudet som jag hade på mina gamla keytronics-bord.
Går det att få liknande från någon av dessa?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Vilken brytare smäller högst när man skriver?
Älskar ljudet som jag hade på mina gamla keytronics-bord.
Går det att få liknande från någon av dessa?

Dom blåa har ett högt klickljud.

http://www.youtube.com/watch?v=zzX0MnVzEAU

Permalänk
Medlem

Sweet!
Kommer bli de blåa switcharna helt klart!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivet av Kingofmoon:

Varför ska du hindra alla andra att köpa bara för att inte priset passar dig..... Kommunist.

Tvärtom, det är det som är det fina med en väl fungerade marknadsekonomi. Man kan köpa sin vara hos valfri åf. Personligen så har jag slutat betala svenska svinpriser för länge sedan, det mesta är billigare i Tyskland, England, eller USA.
(sist jag kolla så var iofs datorkomponenter billiga i Sverige, men allt annat är dyrare...)

Visa signatur

Förvirrad...