Permalänk
Medlem

ett av fläktbladen paj, obalans?

jag köpte en r3 när jag köpte ny dator och då fick jag den där medföljande fläkten, jag råkade röra den en gång när den rörde på sig och då gick ett fläktblad av och det verkar som att det skapat vibrationer i chassit så jag kan höra små klick typ, tror inte att garantin täcker detta men vad tykcer ni jag ska göra? går det att fixa?

tror det är denna http://www.inet.se/produkt/6308619/fractal-design-140mm-silen...

Permalänk
Inaktiv

Köp en ny dom är ju inte så dyra, om du inte stör dig på oljuden är de bara köra på !;)

Permalänk
Medlem

Epoxy lim, och sen hoppas att det funkar bra

Permalänk
Medlem

Verkligen inga pengar....så antingen köpa ny, limma eller skita i det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Bryt av en bit av bladet på motsatt sida så borde du få balans igen... Annars är det bara att köra tills den pajar helt, eller köpa ny om du stör dig på ljudet. Du kommer inte få en ny på garantin.

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Medlem

Som sagt, lika bra att köpa en ny fläkt. Men är du säker på att det är en 140mm fläkt du ska ha? Till R3 verkar det följa med två 120mm fläktar, och det verkar bara finnas 120mm-platser fram och bak. På sidan, toppen och botten av chassit finns dock 140mm-platser. Om det är till fram eller bak så är det en sån här du ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Som sagt, lika bra att köpa en ny fläkt. Men är du säker på att det är en 140mm fläkt du ska ha? Till R3 verkar det följa med två 120mm fläktar, och det verkar bara finnas 120mm-platser fram och bak. På sidan, toppen och botten av chassit finns dock 140mm-platser. Om det är till fram eller bak så är det en sån här du ska ha.

det var ett erbjudande, 140mm fläkt på köpet fast det är inte kvar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydallas:

Bryt av en bit av bladet på motsatt sida så borde du få balans igen... Annars är det bara att köra tills den pajar helt, eller köpa ny om du stör dig på ljudet. Du kommer inte få en ny på garantin.

De flesta fläktarna har ett ojämnt antal, alltså inget på "motstående sida"