Permalänk
Medlem

Lite plats för minnen bredvid CPU-kylaren

Hej!
Jag köpte en Thermalright Archon till min 2500K på P8P67pro som har en fläkt i push på den samt chassifläkten(Arc midi) bakom som pullar ut från chassit. Jag köpte dumt nog Corsair Vengeance(1600mhz/CL9) minnena med enorma kylflänsar(typ 5-6cm höga totalt). Jag får plats med mina 2x4GB utan problem men nu vill jag ha mer minne då jag är en multitasker utan dess like och tänkte lägga till minst 2x4GB men om jag köper dessa minnen är det på någon millimeter att de inte får plats brevid/under fläkten som sitter på Archon.

Blir det dumt att köra fläkten på andra sidan archon? Har rätt bra kylt chassi men är rädd att förlora kylning på CPU/minnen/etc om jag flyttar fläkten och blir ju 2 fläktar i rad då i princip(direkt på archon och sen chassifläkten några cm ifrån. Ett annat alternativ vore att köpa till 2 LP minnen men vet inte om det går att blanda även om jag skulle köra Corsair? Som jag tror har ett par LP i vengeance serien. Sen var ju inte minnena så dyra så om de föregående alternativen låter dumt så får jag väl köpa helt nya.

Tacksam för kloka tankar

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem att blanda vanliga med LP. Det enda som skiljer dem åt är ju utseendet.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Tack, vad bra! Synd att de inte finns i 2x8GB bara men man kanske klarar sig med 16GB tills DDR4 kommer 2014(kanske) ^^