Permalänk
Medlem

Bananer

jag har hört att man kan lägga bananer i frysen och sen stoppa in dem i fläkten så blir den kall o funkar länge, fibrerna i bananen tror jag kyler ner den! Smart eller hur? Ska testa de då jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ska du få in bananen i fläkten? Eller är det de små skumbananerna du pratar om?

Permalänk
Medlem

Jag är mycket skeptisk till att någon form av frysta fruktslamsor skulle bidra med ökad livslängd på elektronik...

Permalänk
Medlem

Lol är det här ett skämt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nånting känns fel med att stoppa en banan i datorn...

Permalänk
Medlem

Testa på bara xD bara så länge du rapporterar tillbaka hit om du hittat något kylnings genombrott...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

haha kan se scenen framför mig då någon sitter med en banan i handen framför insugfläkten i fronten och sakta trycker in den medans fläkten kastar små bananskivor på grafikkortet!

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem

wait what? vilken fläkt menar du nu?
hört att man kan hänga nå kallt mot metall gallret på de lite större golvfläktar så fläktar det svalt (eller ja tills de tinar igen) är det något sånt du menar?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

så länge du rapporterar tillbaka hit om du hittat något kylnings genombrott...

Precis, och våga inte rapportera hit igen utan bilder. This thread is nothing without pictures!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Precis, och våga inte rapportera hit igen utan bilder. This thread is nothing without pictures!

Pic or it did'nt happen!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Det är inte så dumt egentligen. Bäst effekt hade du fått genom att göra isbitar och placera framför fläkten. Men eftersom du inte vill ha en pöl vatten i datorn efter någon timme så fungerar nog frukt bättre.

Fibrerna i bananen håller förmodligen bara ihop den så att fruktslamsor inte sugs in och sprids över komponenterna.

Annars skulle nog en kylklamp fungera bra, placera den i luftflödet från en fläkt så kommer luften att kylas och om den är välriktad kyla dina komponenter. Se till att samla upp kondensvattnet någonstans bara

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Entusiast

Haha, man klickar in på Swec på morgonkvisten och det första man får se är "Bananer", tack för ett gott skratt!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

jag tror trådskaparen troligen rökt dom där bananerna

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

jag tror trådskaparen troligen rökt dom där bananerna

xD +1

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

jag har hört att man kan lägga bananer i frysen och sen stoppa in dem i fläkten så blir den kall o funkar länge, fibrerna i bananen tror jag kyler ner den! Smart eller hur? Ska testa de då jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerar men ökar risken att apor fastnar i chassit tyvärr :\

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

jag har hört att man kan lägga bananer i frysen och sen stoppa in dem i fläkten så blir den kall o funkar länge, fibrerna i bananen tror jag kyler ner den! Smart eller hur? Ska testa de då jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Och när sen bananen har skivats så fortsätter du med äpplen, apelsin och kiwi. Vid dagens slut kan du använda din burk som fruktskål. Glöm inte glassen bara:)

Edit: Glöm inte att lägga till Chiquita i din signatur sen heller

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch