Permalänk
Medlem

Nybygge - GPU/PCI-E problem

Hej, det är nu så att jag satt ihop en dator med följande komponenter:

Asus HD6870 1GB OC (http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd_6870_1gb_oc_%28ea...)

Corsair 8GB Venegeance

OCZ 500W ModXstream

I5 2500k

Gigabyte Z68X-UD3H-B3

Till problemet: Datorn startar, jag har installerat windows utan några problem dock så vägrar datorn ge mig bild med grafikkortet, utan får endast bild med onboard grafikchippet. Jag har testat att gå in i bios och köra både PCI-E16x och PCI-E8x som prioritering, inget av dom fungerar. Testat båda PCI-E lanesen på moderkortet och inte det heller gör någon skillnad. Grafikkortsfläkten snurrar förövrigt och jag har satt i båda 6pinsen för ström.

Någon som har någon aning alls vad det kan vara eller vad jag borde göra?

Permalänk
Medlem

du får gå in i BIOS och ändra vilket av dom den ska ha som primary! står i manualen hur du gör det:) Just nu har du onbord som primary, men du ska ha PCI*** ngt som primary:P (dock inte 100% säker men är så på AMD iallafall)

lite dåligt förklarat, men gå in i bios o kolla, o läs i manualen lite

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har gjort detta, grejen är att man kan välja Auto/Onboard eller PCI-E > Onboard, man kan inte stänga av Onboard helt. Jag har iaf testat med mitt gamla kort och det fungerar, så verkar som kortet helt enkelt är DOA:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Hej, det är nu så att jag satt ihop en dator med följande komponenter:

Asus HD6870 1GB OC (http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd_6870_1gb_oc_%28ea...)

Corsair 8GB Venegeance

OCZ 500W ModXstream

I5 2500k

Gigabyte Z68X-UD3H-B3

Till problemet: Datorn startar, jag har installerat windows utan några problem dock så vägrar datorn ge mig bild med grafikkortet, utan får endast bild med onboard grafikchippet. Jag har testat att gå in i bios och köra både PCI-E16x och PCI-E8x som prioritering, inget av dom fungerar. Testat båda PCI-E lanesen på moderkortet och inte det heller gör någon skillnad. Grafikkortsfläkten snurrar förövrigt och jag har satt i båda 6pinsen för ström.

Någon som har någon aning alls vad det kan vara eller vad jag borde göra?

Undrar om du har likadant progblem fortfarande? För om du kollar in min tråd så har jag sam problem,skulle varit bra om kanske kunde hjälpa mig!:)