EVGA gör Geforce GTX 680 "For The Win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

En på ingång!

Skrivet av Absurd:

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

Skrivet av Marcusk:

Det var en vattenkyld version de pratade om.

Skrivet av Burks:

svarade på ett citat

"En på ingång!"

"Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

Skrivet av Absurd:

...och det var fortfarande prat om HC, dvs Hydro Copper, men andra ord vattenkylning

Läs igen. Det var snack om den vanliga gtx 680 från evga.

Jag började skriva att jag hade en vanlig på ingång. sen kommenterar du och skriver i hc som inte har något med saken att göra. Antog att du skrev fel.

Med andra ord så är inte denna diskutionen om hc utan evga gtx 680 ftw.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

men har de gjort nåt med pcbn? eller är det fortfarande referens?

Det ska inte vara referens då dom utöver 8+6 pin har 8 faser istället för 4

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Näst ut, 4GB hydrocopper, kom till pappa!

Skrivet av Zaptoit:

Menade då 4GB Hydrocopper (: mitt fel för missförståndet

Skrivet av Burks:

En på ingång!

Skrivet av Burks:

Läs igen. Det var snack om den vanliga gtx 680 från evga.

Jag började skriva att jag hade en vanlig på ingång. sen kommenterar du och skriver i hc som inte har något med saken att göra. Antog att du skrev fel.

Med andra ord så är inte denna diskutionen om hc utan evga gtx 680 ftw.

För det första så var det inte jag som började prata om HC, så varför du är på mig om det förstår jag inte, för det andra så handlade det jag svarade på OM HC

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

svarade på ett citat

"En på ingång!"

"Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

Han citerade inte bara dig, det var uppenbart att han pratade om HC versionen. Du svarade på det han skrev med att den vanliga fanns, vilket jag påpekade inte var HC versionen.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Och detta funkar till mitt kort även fast det är Gigabyte?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

HC Classified kommer med 4GB. http://www.evga.com/articles/00669/#GTX680HydroCopper

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Ååååh, tänk vad fint det skulle vara att ha det kortet i mitt Corsair Carbide 500R. :'(

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Och detta funkar till mitt kort även fast det är Gigabyte?

/S

Så länge den är utav referens modell så ja

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Och detta funkar till mitt kort även fast det är Gigabyte?

/S

Om det är denna du har:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1185914

så fungerar den utmärkt. Den passar alla GTX 680 referenskort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av F.Fairlane:

Tack, äntligen ett svar på det som var min fråga

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Äntligen! Vad billigt det kommer att bli när man slår till på två kort, ~14 lax =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

För det första så var det inte jag som började prata om HC, så varför du är på mig om det förstår jag inte, för det andra så handlade det jag svarade på OM HC

För att du drog in mig i det. och jag pratade inte om hc.

"Citat:
Ursprungligen inskrivet av Burks

En på ingång!

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

Skrivet av Marcusk:

Han citerade inte bara dig, det var uppenbart att han pratade om HC versionen. Du svarade på det han skrev med att den vanliga fanns, vilket jag påpekade inte var HC versionen.

Citerar mig själv

"Jag började skriva att jag hade en vanlig på ingång. sen kommenterar du och skriver i hc som inte har något med saken att göra. Antog att du skrev fel."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

För att du drog in mig i det. och jag pratade inte om hc.

"Citat:
Ursprungligen inskrivet av Burks

En på ingång!

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

Citerar mig själv

"Jag började skriva att jag hade en vanlig på ingång. sen kommenterar du och skriver i hc som inte har något med saken att göra. Antog att du skrev fel."

Att GTX 680 4G är på gång är väl knappast något du behövde tala om i tråden, det står ju i artikeln

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Att GTX 680 4G är på gång är väl knappast något du behövde tala om i tråden, det står ju i artikeln

vad snackar du om? det enda som nämner något med gtx 680 4gb i det inlägget är ett citat från dig.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Om det är denna du har:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1185914

så fungerar den utmärkt. Den passar alla GTX 680 referenskort.

Tack tack! Då blir det ett sånt

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

vad snackar du om? det enda som nämner något med gtx 680 4gb i det inlägget är ett citat från dig.

Är det? Det är ju vad du sagt till mig hela tiden medan jag svarat på om HC som du inte alls har snackat om, så om du varken har snackat om HC eller GTX680 4GB...vad har du då snackat om?

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Är det? Det är ju vad du sagt till mig hela tiden medan jag svarat på om HC som du inte alls har snackat om, så om du varken har snackat om HC eller GTX680 4GB...vad har du då snackat om?

Är du trög eller? I inlägget #42 så framgår ordet "4gb" endast 1 gång. Och det är ett citat av dig. alltså inget jag har sakt.

en liten recap så att du kanske förstår

Jag lägger upp en kommentar (observera att här snackar jag om det luftkylda kortet hela tiden).

Citat:

En på ingång!

Får svar av dig

Citat:

Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid

Jag förstog inte helt vad du menade men antog att du gjort ett skrivfel med hc till mig.

Jag kommenterar med länkar till ftw korten

En annan användare kommenterar

Citat:

Det var en vattenkyld version de pratade om.

svarade på ditt svar om att det var vattenkylda kort du snackar om fast du citerade mig om dom luftkylda korten.

Citat:

svarade på ett citat

"En på ingång!"

"Bevis på det? EVGA har inget om att ett 4GB HC är på g och de brukar informera om sin "på gång" saker i god tid"

beviset fick du i 2 länkar högre upp

Citat:

Du är fortfarande inne på vattenkylning

...och det var fortfarande prat om HC, dvs Hydro Copper, men andra ord vattenkylning

och här. det är fortfarande inte vattenkylning jag snackar om.

Så blanda inte in mig i ditt hc prat....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Är du trög eller? I inlägget #42 så framgår ordet "4gb" endast 1 gång. Och det är ett citat av dig. alltså inget jag har sakt.

en liten recap så att du kanske förstår

Jag lägger upp en kommentar (observera att här snackar jag om det luftkylda kortet hela tiden).

Får svar av dig

Jag förstog inte helt vad du menade men antog att du gjort ett skrivfel med hc till mig.

Jag kommenterar med länkar till ftw korten

En annan användare kommenterar

svarade på ditt svar om att det var vattenkylda kort du snackar om fast du citerade mig om dom luftkylda korten.

beviset fick du i 2 länkar högre upp

och här. det är fortfarande inte vattenkylning jag snackar om.

Så blanda inte in mig i ditt hc prat....

Du får backa konversationen längre tillbaka för att du ska hänga med i så fall, till inlägg #12 och läsa därifrån

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Du får backa konversationen längre tillbaka för att du ska hänga med i så fall, till inlägg #12 och läsa därifrån

Det framgår gtx 4gb där ja.. Men vad har det med med något som helst av det här att göra?

Permalänk

Kommer man tjäna något på en 4GB variant ?
kortet borde väl blir väl lite mer framtidssäkert om inte annat ?
Tänkte byta ut mitt 5970 i sommar och då blir det troligen ett 680.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Det framgår gtx 4gb där ja.. Men vad har det med med något som helst av det här att göra?

Tja, det är vad jag frågar dig då det var du som började opponera dig på något jag svarade på

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Tja, det är vad jag frågar dig då det var du som började opponera dig på något jag svarade på

jag ger upp. förstår inte varför du vägrar att fatta. jag har skrivit "händelsebeloppet" 2 gånger och förklarat det grundligare, men ändå ska du fortsätta kommentera. eller leker du bara dum?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

jag ger upp. förstår inte varför du vägrar att fatta. jag har skrivit "händelsebeloppet" 2 gånger och förklarat det grundligare, men ändå ska du fortsätta kommentera. eller leker du bara dum?

Det är snarare du som inte fattar eftersom du har gett svar på absolut helt fel saker och hoppat på mig när jag ställde en fråga (som jag har fått svar på av den jag ställde den till) som inte ens var riktad till dig, du har endast konstaterat vad som står i artikeln som var helt oväsentligt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är snarare du som inte fattar eftersom du har gett svar på absolut helt fel saker och hoppat på mig när jag ställde en fråga (som jag har fått svar på av den jag ställde den till) som inte ens var riktad till dig, du har endast konstaterat vad som står i artikeln som var helt oväsentligt

Den var ju riktad mot mig. Varför annars skulle du ha citerat mig? Jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Den var ju riktad mot mig. Varför annars skulle du ha citerat mig? Jag

Den var inte riktad mot någon, bara en sammanställning av ett uppenbart missförstånd

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

ser ut som en gammal vhs tycker jag ^^

Permalänk

Hur i hela världen orkar ni?

För mycket fritid eller vad?