Spela Wolfenstein 3D gratis i webbläsaren

Permalänk
Medlem

I stort sett max vad min första dator, 486SX33, orkade med...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 3D är också gratis på App Store för tillfället. Så har man en iPad/iPhone/iPod är det bara att tanka.

Tyvärr så har ju iOS versionen "förbättrad" grafik, men spelet i säg är lika skoj som alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_amal:

Håller inte med dig, men det där med illamåendet får jag också av Wolfenstein och även gamla Decent, kunde bara spela en stund sen snurrade huvudet och man fick ett lätt illamående.
Undrar vad det beror på, har aldrig fått det i modernare spel.

Synd att webversionen inte gick att köra i helskärm, men har det i Dosbox så det är inga problem för mig.

Det finns faktiskt ett syndrom som kallas DIMSS (Doom Induced Motion Sickness Syndrome). Iofs är det ingen officiellt syndrom men ändå ett verkligt problem. Detta kom sig av den relativt låga FPS'en (runt 15-20fps) som mjukvarurendreringen kunde mäkta med på den tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimlite:

Wolfenstein 3D är också gratis på App Store för tillfället. Så har man en iPad/iPhone/iPod är det bara att tanka.

Tyvärr så har ju iOS versionen "förbättrad" grafik, men spelet i säg är lika skoj som alltid.

Lite för jobbig styrning, men lite skoj var det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Lite för jobbig styrning, men lite skoj var det

nja styrning precis som i de gammla spelen var piltangenter, en skjutknapp, activate knapp och en strafe knapp var samma i gammla doom också var ganska lång in på 90talet som fps spelen fick musstöd ordentligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

I stort sett max vad min första dator, 486SX33, orkade med...

Äh, körde det på en 386:a och det funkade fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Det beror nog på att du hade en såndär tjock datorskärm med sånt elektromagnetiskt fält som fick fåglarna att ändra riktning..
Jag kom ihåg att jag var alldeles knallröd (som ögonfluss) efter 5 timmars Heroes of might and magic 2 spelande..

Det var på den goda tiden då alla nördarna var solbrända

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Wolfenstein 3D är också gratis på App Store för tillfället. Så har man en iPad/iPhone/iPod är det bara att tanka.

Tyvärr så har ju iOS versionen "förbättrad" grafik, men spelet i säg är lika skoj som alltid.

Det finns även Duke Nukem 3D för de som är sugen.....

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

nja styrning precis som i de gammla spelen var piltangenter, en skjutknapp, activate knapp och en strafe knapp var samma i gammla doom också var ganska lång in på 90talet som fps spelen fick musstöd ordentligt.

Tror faktiskt att Quake 3 var det första spelet jag spela med mus ^^ Kommer inte ihåg om Quake 2 hade mus support men jag tyckte möss va så slöa

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk

html

Fan va sjukt dom har gjort allt med div:ar,css och javascript ingen canvas alltså! lite ineffektiv och krångligt sätt att göra det på men jag antar att det fungerar i IE då också.

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Funkar MIL fusket fortfarande?

MIL-F? Wut?

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Tror faktiskt att Quake 3 var det första spelet jag spela med mus ^^ Kommer inte ihåg om Quake 2 hade mus support men jag tyckte möss va så slöa

Quake (1) fungerade utmärkt med mus, och naturligtvis allt därefter, men när det var nytt (och jag ung) så spelade jag också utan mus och tittade upp och ned med pageup/pagedn när det krävdes. För mycket att hålla reda på på den tiden med KB+Mus

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Skrivet av tramsgar:

MIL-F? Wut?

Du höll in MIL så fick du alla vapen och nycklar.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Du höll in MIL så fick du alla vapen och nycklar.

inte för att verka dum, men vad är "MIL"?:) en liten förklaring önskas:)

onT: riktigt ballt spel måste jag säga, hade gärna kört det på min android:):D
äntligen ett spel som inte kräver en uppdatering av datorn för att maxa:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Minns att jag installerade detta i min (datalärare -93) datasals alla nio 386:or.
Välkommet brejk från AutoCad-utlärningen, Omnomnom.

Permalänk
Skrivet av bourne94:

inte för att verka dum, men vad är "MIL"?:) en liten förklaring önskas:)

onT: riktigt ballt spel måste jag säga, hade gärna kört det på min android:):D
äntligen ett spel som inte kräver en uppdatering av datorn för att maxa:P

Höhö, det kanske inte framkom så klart eftersom jag inte skrev det tydligt, men man håller in de tre tangenterna M-I och L samtidigt (:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Höhö, det kanske inte framkom så klart eftersom jag inte skrev det tydligt, men man håller in de tre tangenterna M-I och L samtidigt (:

HEHE:)
Nu när du säger det, så var jag nog lite trött förut:P

EDIT: funkade inte, är jag dum fortfarande?:P och ska man hålla inne dom hela tiden?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

HEHE:)
Nu när du säger det, så var jag nog lite trött förut:P

EDIT: funkade inte, är jag dum fortfarande?:P och ska man hålla inne dom hela tiden?:P

Alltså, det var så det var i originalet. Det funkar inte i denna fusk version :/
Det ska gå att strafe också i originalet..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

nja styrning precis som i de gammla spelen var piltangenter, en skjutknapp, activate knapp och en strafe knapp var samma i gammla doom också var ganska lång in på 90talet som fps spelen fick musstöd ordentligt.

Det jag menade var att det är lite för jobbigt att styra med touch på ett effektivt sätt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Alltså, det var så det var i originalet. Det funkar inte i denna fusk version :/
Det ska gå att strafe också i originalet..

haha, och jag var ju väldigt trött idag då:P nu hänger jag med:P inte konstigt att det inte funkade:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tramsgar:

MIL-F? Wut?

Skrivet av MyZk0:

Du höll in MIL så fick du alla vapen och nycklar.

Skrivet av bourne94:

inte för att verka dum, men vad är "MIL"?:) en liten förklaring önskas:)

onT: riktigt ballt spel måste jag säga, hade gärna kört det på min android:):D
äntligen ett spel som inte kräver en uppdatering av datorn för att maxa:P

Man tryckte på M, I och L samtidigt så fick man alla vapen, nycklar etc. samt full hälsa.

Permalänk
Skrivet av Slagt:

hahaha det var på den tiden det stod "low radiation" på skärmarna och efter 1 dags spelande så hade man åldrats 5 år i ansiktet

dammet flyttades från skärmen till ansiktet .. askgrå hy efter 12 timmar, och mörkröda ögon..