Asus Zenbook Prime får 1080p IPS-panel på 12 och 13 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Ska byta ut min UL30VT mot denna :D:D kan inte vänta

Samma här. Min UL30VT har varit grymt bra (valde att stoppa in en 160GB SSD i den vid köp) och i princip helt tyst. Hoppas denna är lika tyst och välbyggd. Blir köp i slutet av sommaren om den har kommit då.

Misstänker att den kommer att komma i lite olika versioner, 128 vs 256 GB och i5 vs i7. Får hoppas på en med 8 GB ram också.

Permalänk

Har varit jättesugen på dessa om de nya tangentborden är tillräckligt bra. Däremot så hade jag hoppats på de nya Thunderbolt chipen som klarar 20 GB/s åt båda håll samtidigt. Bör räcka mer än gott till de flesta high-end grafikkort och då är det bara upp till MSI att släppa ett nytt gfx-chassi.

Hade varit för jävla gött med en så liten och smäcker dator som dessutom går att koppla in i en skärm när man kommer hem och lira BF3 för fullt på

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Enda problemet jag ser med Zenbook:arna är tangentbordet. Är väldigt plastigt och känns billigt rangligt. Inte alls som Macbook Air tyvärr :/

Ok det var lite tråkigt att höra, man får nog ta och känna på en innan man bestämmer sig!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

För er som tvivlar på skärmen kan jag säga att den är grym, vi fick låna en ett tag, ni kan själva se på videon på
http://blogg.atea.se/post/Sneak-Preview-ASUS-Zenbook-Prime.as...

Personligen så måste jag säga att jag är imponerad, inte bara över skärmen utan av hela datorn.
Vill-ha-begäret är stort