Permalänk

FX-6200 Temp?

Tjo,

Vad bör en FX-6200 ligga på för temp i idle respektive load?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

lite svårt och veta men under 60 grader i load är rekomenderat så länge den håller sig under det så är det ok att köra på ett tag men fortsätta och hålla koll på temperaturer

btw vad har du för kylare ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

lite svårt och veta men under 60 grader i load är rekomenderat så länge den håller sig under det så är det ok att köra på ett tag men fortsätta och hålla koll på temperaturer

btw vad har du för kylare ?

Ok min bara rasar iväg i idle över 70 grader och det är fort, köpte en tornkylare med en 120mm fläkt idag som jag inte vet namnet på men det är nog inget fel på monteringen då kopparrören även de blir glödheta det går inte känna på dem med fingret... Fattar inte vad felet kan vara:(

Permalänk
Medlem

kika över så den inte överklockar sig själv i bios på min egna dator så har jag en freezer 13 pro kyler upp mot 300W (lite ) och den är inte hörbar i min burk om jag inte drar på max på fläktarna på den kylaren den ska kosta 295 kr om jag minns rätt på webhallen visst det tillgår ju frakt också men ändå värt priset och enkel att installera (den är ganska stor men mkt pris/prestanda kan jag gott och väl säga :3)

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/130634-arctic_cooling...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

kika över så den inte överklockar sig själv i bios på min egna dator så har jag en freezer 13 pro kyler upp mot 300W (lite ) och den är inte hörbar i min burk om jag inte drar på max på fläktarna på den kylaren den ska kosta 295 kr om jag minns rätt på webhallen visst det tillgår ju frakt också men ändå värt priset och enkel att installera (den är ganska stor men mkt pris/prestanda kan jag gott och väl säga :3)

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/130634-arctic_cooling...

Tack för svar och tips, nu har jag monterat tillbaka stockkylaren och då ligger den på ca 43 grader idle.... Verkligen märkligt

Permalänk
Medlem

låer som att det är fel på kylaren du köpt articcoolings som jag länkade är en med kvalitet som verkligen funkar min när jag belastar den (har klockat upp min till 3.5 ghz just nu på 1.4 v i spänning på cpun (se mina specs så ser du cpu osv det står 3.6 men det blev instabilt efter ett tag och jag ville hålla volten så lågt jag kunde)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb