Permalänk
Medlem

GTX670

Funderar på att uppgradera grafikkortet på min HP dator från nuvarande GTX 260 till nya GTX 670. Tycker ni de är en bra idé? Och tror ni de kommer bli flaskhals med en oklockad I7 860?

Datorn
Märke : HP
CPU : I7 860 (oklockad)
Moderkort : MSI MS-7613
Grafikkort : nVidia Geforce GTX 260 1792MB OEM
RAM : 6GB Elpida 1333MHz
PSU : Delta 460W (okänd modell). Kommer naturligtvis att köpa ett starkare nätaggregat om jag köper ett nytt grafikkort

Vad jag kommer göra med datorn är att spela inte så värst krävande spel.

Tackar för svar

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Antielefant

Det är en bra idé överlag, och du kommer att märka en enorm skillnad direkt out of box.
Ironiskt nog borde ett Delta 460W-agg klara det galant med tanke på att ett 670 drar mindre ström än ett 260.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Nja är inte riktigt säker om de kommer flaska men du skulle ju alltid kunna klocka processorn och om du inte märker någon markant skillnad så är det ingen flaskhals

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det är en bra idé överlag, och du kommer att märka en enorm skillnad direkt out of box.
Ironiskt nog borde ett Delta 460W-agg klara det galant med tanke på att ett 670 drar mindre ström än ett 260.

Nja men agget har bara en pci-e 6-pin kontakt - och de har mitt nuvarande gtx 260 också (ej referens pcb på kortet)

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Nja är inte riktigt säker om de kommer flaska men du skulle ju alltid kunna klocka processorn och om du inte märker någon markant skillnad så är det ingen flaskhals

Har tyvärr ingen aning hur man överklockar processorn på en dator xD de ända jag vet är att man går in i bios o gör de
så vågar inte ge mig in i bios o råka ändra något :/
Och btw så tror jag inte de går att klocka processorn eftersom de är en märkesdator men jag kanske har fel

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk

Nytt nätagg kommer du nog inte behöva, så plånboken behöver inte bli allt för ledsen.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Nja men agget har bara en pci-e 6-pin kontakt - och de har mitt nuvarande gtx 260 också (ej referens pcb på kortet)

Men om du har många molex/sata över så kan du köra ström genom dem till grafikkortet, och troligtvis följer det med någon sorts adapter till det grafikkortet eftersom det ligger i en lite högre prislapp

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Men om du har många molex/sata över så kan du köra ström genom dem till grafikkortet, och troligtvis följer det med någon sorts adapter till det grafikkortet eftersom det ligger i en lite högre prislapp
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqE54dCrEyczdOYNSqSv...

Skrivet av RakatKadaver:

Nytt nätagg kommer du nog inte behöva, så plånboken behöver inte bli allt för ledsen.

för inte så längesen satte jag dit en extra hårddisk i datorn och varge gång jag slog på strömmen gick säkringen nere i tvättstugan........Jag misstänkte att de var en säkerhet i nätagget som gör att de slår ut säkringen för att agget inte ska ta skada för överbelastning..eller kanske de var själva hdd'n som var konstig bara.

men tror nog de värt o slänga en tusenlapp på ett nyare o startkare nätagg för säkerhets skull

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Skrivet av Franne:

för inte så längesen satte jag dit en extra hårddisk i datorn och varge gång jag slog på strömmen gick säkringen nere i tvättstugan........Jag misstänkte att de var en säkerhet i nätagget som gör att de slår ut säkringen för att agget inte ska ta skada för överbelastning..eller kanske de var själva hdd'n som var konstig bara.

men tror nog de värt o slänga en tusenlapp på ett nyare o startkare nätagg för säkerhets skull

Absolut, det är säkrast.
Har hört att äldre nätagg kan påverka modermodemet negativt, det är ju själva hjärtat i hårddisken.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

Funderar på att uppgradera grafikkortet på min HP dator från nuvarande GTX 260 till nya GTX 670. Tycker ni de är en bra idé? Och tror ni de kommer bli flaskhals med en oklockad I7 860?

Datorn
Märke : HP
CPU : I7 860 (oklockad)
Moderkort : MSI MS-7613
Grafikkort : nVidia Geforce GTX 260 1792MB OEM
RAM : 6GB Elpida 1333MHz
PSU : Delta 460W (okänd modell). Kommer naturligtvis att köpa ett starkare nätaggregat om jag köper ett nytt grafikkort

Vad jag kommer göra med datorn är att spela inte så värst krävande spel.

Tackar för svar

tjenare! Fick du det löst till slut? För jag har lite samma problem däremot köpte jag en gtx 670 innan jag hade kollat upp det riktigt.

Gissar på att datorn du har är en HP Elite, jag har nämligen en HPE 345sc, samma spec på moderkortet och nätaggregator. Problemet jag stötte på var att PSU'n inte hade tillräckligt med PCI-e kablar, så kortet fungerade inte. Fanns inte ens tillräckligt med kablar för min SSD disk jag köpte heller.

Så nu har jag köpt en 650w corsair power supply, kommer inte ihåg exakt vilken modell. Men ska varit släppt ungefär samma datum som ditt inlägg.

Will it blend?

Permalänk
Skrivet av RakatKadaver:

Har hört att äldre nätagg kan påverka modermodemet negativt, det är ju själva hjärtat i hårddisken.

LOL, ROFL, LMFAO osv :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av papasmurph:

LOL, ROFL, LMFAO osv :).

Jag fnissade faktiskt till lite.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H