Permalänk
Medlem

behöver hjälp med slangdragning!! :)

Hej!

Håller på att dra slang till min uppgraderade vattenkylning, men har ett litet problem :/
Slangen som ska gå mellan pumpen och 280 raden i fronten vet jag inte hur jag ska dra för det ska bli snyggt? (se bild nedan)

Dold text

Vill inte slangen ska täcka reservoaren som den gjorde innan:/ (se bild nedan)
Tar gärna imot förslag hur jag kan dra det för det ska bli så snyggt som möjligt!

Dold text

Och vill gärna slippa köpa 10 vinklar mm för att få det bra ngn förlängning+ vinkel kan jag klart tänka mig att köpa!
Tack på förhand

EDIT: Där är är 3 st radiatorer i chassit

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Du vill väl ha kvar alla radiatorer uppåt-vända så det blir enklare för luften att åka ut?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Du vill väl ha kvar alla radiatorer uppåt-vända så det blir enklare för luften att åka ut?

Eller så vänder man bara datorn 90grader de få gånger man behöver få ut luften ;<

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hej!

Håller på att dra slang till min uppgraderade vattenkylning, men har ett litet problem :/
Slangen som ska gå mellan pumpen och 280 raden i fronten vet jag inte hur jag ska dra för det ska bli snyggt? (se bild nedan)

Vill inte slangen ska täcka reservoaren som den gjorde innan:/ (se bild nedan)
Tar gärna imot förslag hur jag kan dra det för det ska bli så snyggt som möjligt!

Och vill gärna slippa köpa 10 vinklar mm för att få det bra ngn förlängning+ vinkel kan jag klart tänka mig att köpa!
Tack på förhand

Pump -> Radiator i toppen -> cpu-block -> radiator i fronten -> reservoar -> pump -> endlessLOOP! -> ??? -> profit?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Pump -> Radiator i toppen -> cpu-block -> radiator i fronten -> reservoar -> pump -> endlessLOOP! -> ??? -> profit?

+1

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Pump -> Radiator i toppen -> cpu-block -> radiator i fronten -> reservoar -> pump -> endlessLOOP! -> ??? -> profit?

Ska jag dra en slang från bottnen av chassit från pumpen till taket till raden där? vill det ska se bra ut mm,o vill gärna inte ha slangar som går tvärs över hela chassit:/ kommer inte se så bra ut.
Sen glömde du raden i bakkanten på chassit. har 3 st

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galarix:

10'000 kronors frågan: Vet du varför SweClockers införde 'gilla'-knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Du vill väl ha kvar alla radiatorer uppåt-vända så det blir enklare för luften att åka ut?

Radiatorerna ska sitta som dom gör

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan du inte dra den snyggt bakom radiatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Ska jag dra en slang från bottnen av chassit från pumpen till taket till raden där? vill det ska se bra ut mm,o vill gärna inte ha slangar som går tvärs över hela chassit:/ kommer inte se så bra ut.
Sen glömde du raden i bakkanten på chassit. har 3 st

Du kan inte dra slangarna till alla komponenter om inte slangarna går fram och tillbaks....
Annars hade jag nog kört pump-(till vänster om pumpen)>övre radiatorn->cpu block->radiator bak->radiator fram->reservoar
det blir visserligen fram och tillbaks med slangarna (...) men du kommer undan med att "samla" slangarna vid samma yta och sprider inte ut dem över hela chassit iaf..
jag antar att den övre radiatorn kopplas in ovanför 5.25"s baysen?

eller, som du sa, koppla den direkt till pumpen i framkant, men då får du likförbannat en slang som går från främre radiatorn till de bakre.. du kommer inte undan.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Liknande som jag varit inne på. Där ska sitta 2 st fläktar på den andra sidan med (p&p) så jag tänkte på att kanske dra det vid sidan om fläktarna ist för framför som den hamnar i ditt förslag?

Lite dåligt förklarat,men hoppas du förstår

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Kan du inte dra den snyggt bakom radiatorn?

där kom du på ngt

Har ju kopplingar på båda sidorna av den raden:)

Kanske kan gå o dra det på ngt vänster

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

kanske så här? "SayZk" fick mig att komma på att jag kan dra det till "baksidan" av raden.
hoppas ni ser hur jag menar

Vrider alltså pumpen 45 grader till vänster och kopplar på 2 st 90 graders vinklar sen drar den på baksidan och upp till kopplingen på andra sidan av raden som jag med får sätta en 90 graders vinkel i.
sen har jag markerat resterande kabel hur jag tänkte den skulle dras.
Tror ni detta funkar o skulle va snyggt?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

kanske så här? "SayZk" fick mig att komma på att jag kan dra det till "baksidan" av raden.
hoppas ni ser hur jag menar

Vrider alltså pumpen 45 grader till vänster och kopplar på 2 st 90 graders vinklar sen drar den på baksidan och upp till kopplingen på andra sidan av raden som jag med får sätta en 90 graders vinkel i.
sen har jag markerat resterande kabel hur jag tänkte den skulle dras.
Tror ni detta funkar o skulle va snyggt?

Annars kanske du kan göra något liknande detta om du vill få ner slangen på sidan av fläktarna på framsidan av radiatorn, att sätta 2st 90* adaptrar på radiatorn och sedan en L koppling nere vid pumpen som jag skrev innan:

Dold text

Och sedan dra slangarna såhär:
http://img593.imageshack.us/img593/8521/780201220948a929d.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Annars kanske du kan göra något liknande detta om du vill få ner slangen på sidan av fläktarna på framsidan av radiatorn, att sätta 2st 90* adaptrar på radiatorn och sedan en L koppling nere vid pumpen som jag skrev innan:

Och sedan dra slangarna såhär:
http://img593.imageshack.us/img593/8521/780201220948a929d.jpg

Behöver sätta en 1cm förlängning mellan dom 2st 90 graders vinklarna i raden isf, annars kommer det gå rakt ner i fläkten som ska sitta där:P
ja står nog mellan ditt förslag eller om man ska göra så som jag kom på
Vilket tror du hade blivit bäst/snyggast?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com