Köpa moderkort för Trifire + Hur varm blir egentligen Ivy Bridge?

Permalänk

Köpa moderkort för Trifire + Hur varm blir egentligen Ivy Bridge?

Hejsan,

Kommer inom en, kanske inte snar, men kommande, framtid skaffa mig ett nytt moderkort för att kunna köpa mig ett tredje 7970.
Då detta eventuellt kommer bli min första burk med mer än 2 GPUer så kommer många frågor med det.

- Vilket format på moderkort ska jag ha? Antagligen så stort så möjligt i hopp om att få lite plats mellan korten för att de inte ska blir överhettade.

- Vilken sorts 7970 ska jag köpa? Referensmodellen känns ju given för att inte tillföra så mycket extra värme i chassit, men å andra sidan måste jag väl klocka ner mina andra kort då referens inte klarar så mycket överklockning(?), och då känns det ju helt onödigt att ha lagt ut pengar på XFX's Ghostkylare överhuvudtaget. Är kanske vattenblock på ett av korten en bättre lösning?

Sen har jag funderat lite på om man skulle skaffa en ny processor så småning om, då en 6kärning skulle vara väldigt trevligt då jag renderar videos rätt mycket, och sen vore en CPU som går att klocka inte helt fel heller. Men då kommer ju frågan om man i så fall skulle skaffa en Ivy Bridge eller om Sandy Bridge är ett bättre val? Eller är det bara helt onödigt att byta upp sig från min nuvarande i7 2600?

Många frågor som jag vore tacksamt om någon hade svar på

Allt detta är mest spekulationer om hur jag kommer göra i framtiden, TROR inte att något kommer inhandlas i nuläget, men man vet ju aldrig

EDIT: Känns alltid så oroväckande när man ser att 52 pers glott på tråden utan att skriva ett ord xD Ni får skrika till om frågorna är idiotiskt ställda och ni inte begriper ett ord!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hej!
Ser ingen nytta för dig att köra 3st 7970? Du klarar redan alla spel på marknaden ju;)
Men om vi tänker OM du endå vill skaffa ett till skulle jag köra vattenkylning på alla korten.
Men enda scenarier jag kan se för att du ska skaffa ett till är om du kör på extrem upplösning (flera skärmar)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Hej!
Ser ingen nytta för dig att köra 3st 7970? Du klarar redan alla spel på marknaden ju;)
Men om vi tänker OM du endå vill skaffa ett till skulle jag köra vattenkylning på alla korten.
Men enda scenarier jag kan se för att du ska skaffa ett till är om du kör på extrem upplösning (flera skärmar)

Som jag sa är det detta mest för att veta för framtiden Jo, vatten är kanske bäst, har dock noll kunskap om vad som krävs för det, eller om det ens får plats i chassit

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast

Som jag förstått det av alla tester på IB så skulle det kännas väldigt ovärt att köpa en 3570k eller 3770k. Klocka upp din 2600k till ~4.6 eller mer. 4.6 bör den nog klara?

Dock är väl PCI-E 3.0 bra när man kommer upp i mer än två grafikkort, vilket Z77 och IB är lämpat för? Några såna siffror vågar jag dock inte presentera då jag inte fördjupat mig.

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Som jag förstått det av alla tester på IB så skulle det kännas väldigt ovärt att köpa en 3570k eller 3770k. Klocka upp din 2600k till ~4.6 eller mer. 4.6 bör den nog klara?

Dock är väl PCI-E 3.0 bra när man kommer upp i mer än två grafikkort, vilket Z77 och IB är lämpat för? Några såna siffror vågar jag dock inte presentera då jag inte fördjupat mig.

Hade dock i så fall tänkt mig 3930K eller liknande, sen har jag som sagt inte 2600k, utan 2600, var ju ute efter en CPU som GÅR att klocka, och som dessutom har 6 kärnor för mina renderingar (antar att det inte påverkar något för spel)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Hade dock i så fall tänkt mig 3930K eller liknande, sen har jag som sagt inte 2600k, utan 2600, var ju ute efter en CPU som GÅR att klocka, och som dessutom har 6 kärnor för mina renderingar (antar att det inte påverkar något för spel)

Trodde det eftersom det står "@ 4Ghz i din signatur"...

Well ska inte komma med mer råd då renderingar och liknande inte är min liga. Finns många andra som kan komma mer bättre förslag

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Trodde det eftersom det står "@ 4Ghz i din signatur"...

Well ska inte komma med mer råd då renderingar och liknande inte är min liga. Finns många andra som kan komma mer bättre förslag

Jo, men 4GHz är med intels turbo boost

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Btw, kom just att tänka på en sak, jag har ju nu http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650757#info moderkort,
och de har ju stöd för PCI-e 3.0, och för det krävs väl en IB CPU? Borde inte mitt nuvarande mobo stödja t.ex 3930K i så fall? D:

EDIT: Never mind, såg nu att det finns IB CPUer med 1155 socket, och 3930K är ju inte en av dem :C

Men gällande moderkort igen; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657521#extra vad sägs om detta?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Good luck med Trifire...synnerhet med tanke på hur bra AMD´s drivrutiner funkar i Crossfire...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Good luck med Trifire...synnerhet med tanke på hur bra AMD´s drivrutiner funkar i Crossfire...

Funkar rätt bra nu faktiskt, och lär ju inte bli värre med tiden Som sagt är frågorna om ett tredje grafikkort för att veta hur jag ska göra i framtiden, och inget som är speciellt aktuellt just nu, är mer moderkort och framför allt CPU som skulle komma först i så fall

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men 4GHz är med intels turbo boost

Är det inte 3.8 på en 2600?

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Är det inte 3.8 på en 2600?

På pappret, ja, men tydligen varierar det lite från processor till processor.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Btw, kom just att tänka på en sak, jag har ju nu http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650757#info moderkort,
och de har ju stöd för PCI-e 3.0, och för det krävs väl en IB CPU? Borde inte mitt nuvarande mobo stödja t.ex 3930K i så fall? D:

EDIT: Never mind, såg nu att det finns IB CPUer med 1155 socket, och 3930K är ju inte en av dem :C

Men gällande moderkort igen; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657521#extra vad sägs om detta?

Du kan inte köra en 3930K på det moderkortet du har då den processorn har LGA2011 sockel. Jag skulle inte råda dig till att köra tre grafikkort heller på det kortet då den nedre x16 platsen bara är kopplad för x4 v2.0. Så även om du byter till en IB processor så kommer det nedre kortet inte hänga med lika bra. Du kommer ju inte att få lika bra resultat som i grafen nedan (länkad från techpowerup) då den sloten delar bandbred med allt annat i Z68-chipet (t.ex. SATA)

Det LGA2011 kortet du lagt till ska klara tre kort utan problem men de får bara ta upp två PCI-e slotar per styck.

Redigering kring rampage.
Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Du kan inte köra en 3930K på det moderkortet du har då den processorn har LGA2011 sockel. Jag skulle inte råda dig till att köra tre grafikkort heller på det kortet då den nedre x16 platsen bara är kopplad för x4 v2.0. Så även om du byter till en IB processor så kommer det nedre kortet inte hänga med lika bra. Du kommer ju inte att få lika bra resultat som i grafen nedan (länkad från techpowerup) då den sloten delar bandbred med allt annat i Z68-chipet (t.ex. SATA)

http://tpucdn.com/reviews/Intel/Ivy_Bridge_PCI-Express_Scalin...

Snälla läs mitt första inlägg igen, och det du just citerade

EDIT: Äh, jag förklarar bara istället; När jag skrev "Never mind, såg nu att det finns IB CPUer med 1155 socket, och 3930K är ju inte en av dem :C"
Så menade jag att jag märkte att det både fanns IB-CPUer med 2011 socket och 1155 socket, och att 3930k var en 2011 socket, och alltså inte funkar med mitt nuvarande mobo.

Då jag i första posten skrev att jag ville ha hjälp med att hitta ett nytt moderkort att köra Trifire på så menade jag alltså inte på mitt nuvarande, tänker köpa nytt just för att tredje PCIe sloten går i 4x hastighet. Efter det föreslog jag ett moderkort som kanske skulle bli en bra ersättare till mitt nuvarande, har du några synpunkter på moderkortet jag länkade, eller har du förslag på något bättre?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Snälla läs mitt första inlägg igen, och det du just citerade

Redigerade mitt inlägg lite. Jag började innan du hade redigerat...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Redigerade mitt inlägg lite. Jag började innan du hade redigerat...

Oj, såg det nu efter jag skrivit mitt svar xD

Jo, mina nuvarande kort tar bara upp 2 slots var, men är fortfarande orolig att det kommer bli alldeles för varm?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen

Angående format på moderkort skulle jag säga E-ATX.

Angående modell på grafikkort vill jag säga att mitt 7970 referens aldrig är kallare än 60 °C (idle) om man ska ha en någotsånär rimlig ljudnivå, så referenskylare är inget jag spontant kan rekommendera. (Jag har också HAF X btw.) Däremot kanske det helt enkelt krävs referenskylare för att få ut värmen ur chassit, men du kommer inte få sitta och surfa i lugn och ro.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Angående format på moderkort skulle jag säga E-ATX.

Angående modell på grafikkort vill jag säga att mitt 7970 referens aldrig är kallare än 60 °C (idle) om man ska ha en någotsånär rimlig ljudnivå, så referenskylare är inget jag spontant kan rekommendera. (Jag har också HAF X btw.) Däremot kanske det helt enkelt krävs referenskylare för att få ut värmen ur chassit, men du kommer inte få sitta och surfa i lugn och ro.

Aha, så 3930K är alltså Sandy Bridge? D: Eller? Förvirringen är nu total som du säkert märker.

Hm, märkte nu att du tog bort den delen av din kommentar, så var det inte så ändå? xD

Mjo, känns som att referens is the only way to go, för antar att vattenkylning inte får plats i HAF X?
Tycker någon tillverkare av eftermarknadskylare borde kommit på idén att göra en bättre "referenskylare", alltså en som blåser ut varmluften där bak.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Aha, så 3930K är alltså Sandy Bridge? D: Eller? Förvirringen är nu total som du säkert märker.

3930K är SB-e. SB som grundarkitektur men utökad för att vara mer high end.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

om du ska byta till sandy bridge-E, trifire, vattenkylning och överklockning så blir det inte billigt om man ska ha det optimalt för ditt chassi. la ihop ett paket med ungefär de delar jag tror att du skulle behöva dock kan någon mer kunnig inom vattenkylning vara vänlig att redigera det (lägga till saker jag missat och ta bort onödiga saker jag lagt till i paketet) http://www.inet.se/kundvagn/visa/1771436/2012-05-07
EDIT: du kan styra fläktarna (be quiet) och pumpen till vattenkylningen med fläktstyrningen från nzxt, de två coolermaster fläktarna är för toppen av ditt chassi, moderkortet har extra ström för flera grafikkort via molex och jag la till ett bättre nätagg än det du har du kan dock ta ett billigare nätagg med ca 1000w för att få de anslutningar för grafikkorten du behöver

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

om du ska byta till sandy bridge-E, trifire, vattenkylning och överklockning så blir det inte billigt om man ska ha det optimalt för ditt chassi. la ihop ett paket med ungefär de delar jag tror att du skulle behöva dock kan någon mer kunnig inom vattenkylning vara vänlig att redigera det (lägga till saker jag missat och ta bort onödiga saker jag lagt till i paketet) http://www.inet.se/kundvagn/visa/1771436/2012-05-07

Tackar, men som sagt är det framför allt moderkort och CPU som är aktuellt just nu, men är ändå bra att veta!

Vad är alla extra fläktar för, förresten?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lasergurka:

Aha, så 3930K är alltså Sandy Bridge? D: Eller? Förvirringen är nu total som du säkert märker.

Hm, märkte nu att du tog bort den delen av din kommentar, så var det inte så ändå? xD.

3930K är Sandy Bridge-E, men jag blev osäker och tog därför bort det stycket.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

3930K är SB-e. SB som grundarkitektur men utökad för att vara mer high end.

Aha, men kan du, eller någon annan, svara på om skillnaden mellan i7 2600 och 3930K är så stor att det skulle vara värt att uppgradera?

Skulle ju vara trevligt att kunna överklocka, och sen känns det som att 6 kärnor skulle snabba på min rendering (vet dock inte om detta stämmer eller inte)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

3930K är Sandy Bridge-E, men jag blev osäker och tog därför bort det stycket.

Okej, så då slipper man kanske oroa sig över allt snack om hur IB är så varm? Eller gäller det SB-E också?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Aha, men kan du, eller någon annan, svara på om skillnaden mellan i7 2600 och 3930K är så stor att det skulle vara värt att uppgradera?

Skulle ju vara trevligt att kunna överklocka, och sen känns det som att 6 kärnor skulle snabba på min rendering (vet dock inte om detta stämmer eller inte)

En 6 kärnig SB-E brukar skala bra vid t.ex. rendering, de är dock dyra.

Skrivet av Lasergurka:

Okej, så då slipper man kanske oroa sig över allt snack om hur IB är så varm? Eller gäller det SB-E också?

SB-E går självklart mycket varm den också, då det helt enkelt är en mer kraftigare processor. Bra kylning är nödvändigt vid överklockning. Vad har du för CPU kylare nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, men som sagt är det framför allt moderkort och CPU som är aktuellt just nu, men är ändå bra att veta!

Vad är alla extra fläktar för, förresten?

be quiet fläktarna är till radiatorerna och cooler master fläktarna till toppen av ditt chassi. du har ett väldigt bra chassi för vattenkylning, 140mm radiator med fläkt bak 360mm radiator med fläktar under taket och 2st 200mm över taket, 3st 120mm under radiatorn och de 2st 200mm över radiatorn ger push´n´pull.
valde även delar för ett snyggt tema med ditt chassi och efter tidigare sökningar på internet så vet jag att alla fläktarna och radiatorerna ska passa i haf x

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

En 6 kärnig SB-E brukar skala bra vid t.ex. rendering, de är dock dyra.

SB-E går självklart mycket varm den också, då det helt enkelt är en mer kraftigare processor. Bra kylning är nödvändigt vid överklockning. Vad har du för CPU kylare nu?

Står i sign, Antec Kuhler H2O 920

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

be quiet fläktarna är till radiatorerna och cooler master fläktarna till toppen av ditt chassi. du har ett väldigt bra chassi för vattenkylning, 140mm radiator med fläkt bak 360mm radiator med fläktar under taket och 2st 200mm över taket, 3st 120mm under radiatorn och de 2st 200mm över radiatorn ger push´n´pull.
valde även delar för ett snyggt tema med ditt chassi och efter tidigare sökningar på internet så vet jag att alla fläktarna och radiatorerna ska passa i haf x

Nice! Dock har jag redan 2st 200mm i taket

Exakt de du föreslog faktiskt
Kostar ju en rejäl slant, men kommer jobba rätt mycket i sommar, så får väl se hur mycket resurser det finns, vore faktiskt skitkul att prova på att bygga ett system med vattenkylning

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej, så då slipper man kanske oroa sig över allt snack om hur IB är så varm? Eller gäller det SB-E också?

IB blir varm SB-E har inte det problemet och de 6 kärnorna lönar sig vid videoredigering, rendering och vid användning av trifire

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nice! Dock har jag redan 2st 200mm i taket

då kan du ta bort dem från mitt paket men be quiet behövs eller en annan 140mm och 3st 120mm
Glömde bort att jag hjälpe till i din tråd om din förra uppgradering

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear