Asus högupplösta Zenbook på video

Permalänk

Undrar hur mkt dom kommer att klara spelmässigt. Funderar på att en sådan som lanlaptop å bara ta med skärm å tillbehör.

De tyngsta som är planerat å spela är väl Diablo 3 å kanske Mist of pandaria (WoW)

Annars cs 1.6 som borde gå utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Vad jag läst så finns det bara plats för ett ramminne. Så måste komma 8gb minnen först innan man kan uppgradera.

Vänta va, är minnet bara single-channel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Själva tanken med Ultrabooks är att man ska slippa ha samma modell som fattiga människor. Finns det något värre än när man ser någon pundare sitta med samma modell som dig? Nu när Apple är förstört hade jag hoppats att Ultrabooks blev räddningen.
Okay

HAH!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt fantastisk utveckling det är nu. Det värsta är att om man köper någon av dessa nu så kommer en mer eller mindre perfekt ultrabook komma rätt snart inpå. Själv skulle jag klara mig med en intel i7, 15", max 2 kg + 8 gb DDR3/4 ram plus tillräcklig grafik för att klara av spel på låg upplösning och så skulle denna dator nog hålla för användande i 4-5 år åtminstone. Eller ahh, 13,3" duger faktiskt ändå om man har en 24"-skärm för "stationärt arbete". Smidigare på bussresor och dylikt.

Oavsett; LOOOOVE!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Själva tanken med Ultrabooks är att man ska slippa ha samma modell som fattiga människor. Finns det något värre än när man ser någon pundare sitta med samma modell som dig? Nu när Apple är förstört hade jag hoppats att Ultrabooks blev räddningen.
Okay

Apple gick väl ned sig när dom gick över till Intel? Då blev dom en 100% PC med Mac OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbetheman:

Någon som vet om intel 4000 kommer ha samma problem som sandy bridge hade med HD video uppspelning där det inte riktigt blev x24.

Sägs vara ordnat med Ivy Bridge, men inte bekräftat än vad jag vet i alla fall. Se http://www.anandtech.com/show/5773/intels-ivy-bridge-an-htpc-...

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

någon som har koll på vad 620m klarar? är lite på det oklara vad asus har skapat för maskitn med ux32vd? att den integrerade kretsen i sandy/ivy b inte klarar av spel vet vi men det gör väll inte 620m heller eller har jag fått det om bakfoten?

hade annars varit jäkligt nice att kunna lira bf3 på en dator som nästan är en ultrabook

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

någon som har koll på vad 620m klarar? är lite på det oklara vad asus har skapat för maskitn med ux32vd? att den integrerade kretsen i sandy/ivy b inte klarar av spel vet vi men det gör väll inte 620m heller eller har jag fått det om bakfoten?

hade annars varit jäkligt nice att kunna lira bf3 på en dator som nästan är en ultrabook

Om man endast kollar specifikationerna på pappret så borde 620M prestera lite sämre än 540M.

540M's prestanda kan man se här: http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic...

Så de flesta nya spel borde kunna köras på low/medium utan problem.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem

Hur tror ni att UX31A kommer att prestera med lite mindre grafikintensiva spel så som Dota 2 och indiespel från Steam exempelvis?