Permalänk
Inaktiv

HD3000 "extreme edtition"?

Hej! Jag har en liten fråga angående processorer/grafikkretsar.
Jag och mina kompisar har 'fått' bärbara datorer av vår skola och de är renutsagt värdelösa speldatorer.
Det laggar extremt i alla typer av spel oavsett vad. Processorn är en i3 U380 1.33GHz med HD3000. Som sagt så är jag inte förvånad över att det laggar. Det är ju inte precis någon speldator.

När jag testkör mina egna Amnesia script på datorn så laggar det skit på det absolut lägsta grafikinställningarna och en upplösning på 640x480 men när min kompis kör på en exakt likadan (skol-) dator så kan han köra på high och upplösningen 1366x768.
Ingen av mina andra kompisar kan heller köra på lägsta utan extrem lagg.

Hur är detta möjligt? Båda har ju usla processorer med mycket dåliga integrerade grafikkretsar.
Kan det verkligen vara så står skillnad mellan två stycken exemplar av exakt likadana processorer?

(datorerna har endast integrerad grafik)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Hej! Jag har en liten fråga angående processorer/grafikkretsar.
Jag och mina kompisar har 'fått' bärbara datorer av vår skola och de är renutsagt värdelösa speldatorer.
Det laggar extremt i alla typer av spel oavsett vad. Processorn är en i7 U380 1.33GHz med HD3000. Som sagt så är jag inte förvånad över att det laggar. Det är ju inte precis någon speldator.

När jag testkör mina egna Amnesia script på datorn så laggar det skit på det absolut lägsta grafikinställningarna och en upplösning på 640x480 men när min kompis kör på en exakt likadan (skol-) dator så kan han köra på high och upplösningen 1366x768.
Ingen av mina andra kompisar kan heller köra på lägsta utan extrem lagg.

Hur är detta möjligt? Båda har ju usla processorer med mycket dåliga integrerade grafikkretsar.
Kan det verkligen vara så står skillnad mellan två stycken exemplar av exakt likadana processorer?

(datorerna har endast integrerad grafik?

nej, det är fel på din dator.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av norowner:

nej, det är fel på din dator.

Så du menar att det är fel på min och alla andra utom en enda? O.o

EDIT: OBS jag menade såklart en i3 processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Så du menar att det är fel på min och alla andra utom en enda? O.o

EDIT: OBS jag menade såklart en i3 processor.

men då e det klart att i3an e bättre?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!