Permalänk
Medlem

Ny kylare till GTX680 ref kort

Hej

Försöker hitta någon kylare som jag kan ersätta min nuvarande på mitt referenskort från Gigabyte.

Självklart är ju Arctic Cooling Accelero Xtreme ett val som borde vara utmärkt, men det går ju inte pga att strömkontakterna sitter verticalt på referens korten.

Har ni något tips på en tyst kylare som kyler ganska bra (kommer överklocka lite, men inte extremt) där strömkontakterna kan vara vertikala, och där kylaren fortfarande har en hyffsad snygg stil (helst lika långt som kortet).

Och finns det några negativa saker med andra kylare i SLI setup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hej

Försöker hitta någon kylare som jag kan ersätta min nuvarande på mitt referenskort från Gigabyte.

Självklart är ju Arctic Cooling Accelero Xtreme ett val som borde vara utmärkt, men det går ju inte pga att strömkontakterna sitter verticalt på referens korten.

Har ni något tips på en tyst kylare som kyler ganska bra (kommer överklocka lite, men inte extremt) där strömkontakterna kan vara vertikala, och där kylaren fortfarande har en hyffsad snygg stil (helst lika långt som kortet).

Och finns det några negativa saker med andra kylare i SLI setup?

http://www.inet.se/produkt/5321958/arctic-cooling-accelero-tw...

Den där ska fungera så vitt jag vet.

Nackdelen är väl att de flesta eftermarknadskylare tar upp 2 expansionsplatser och därmed gör att du behöver ha gott om plats för att få plats med två kort. Dessutom skickar de inte ut luften direkt ur chassit som referenskylaren gör, och det ställer högre krav på bra ventilation i lådan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

http://www.inet.se/produkt/5321958/arctic-cooling-accelero-tw...

Den där ska fungera så vitt jag vet.

Nackdelen är väl att de flesta eftermarknadskylare tar upp 2 expansionsplatser och därmed gör att du behöver ha gott om plats för att få plats med två kort. Dessutom skickar de inte ut luften direkt ur chassit som referenskylaren gör, och det ställer högre krav på bra ventilation i lådan.

Jo jag hade mina misstankar om att den fungerade, men enligt mig är det ju också världens fulaste!

Tack för svaret angående sli alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jo jag hade mina misstankar om att den fungerade, men enligt mig är det ju också världens fulaste!

Tack för svaret angående sli alla fall!

..men effektiv och prisvärd.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

..men effektiv och prisvärd.

För mig är snygghet och prisvärd inom samma nivå typ