Zotac lanserar Geforce GTX 680 med 4 GB minne och Amp! Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Med tanken på att BF3 tar 1,5 gb och det är det mest krävande spelet så räcker 2 gb

Och det kommer inte fler spel efter BF3 eller vadå?

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Och det kommer inte fler spel efter BF3 eller vadå?

Ja det får vi hoppas, men han skrev " Tetris ja, andra spel nej... Dagens alltså. "
Det tog jag som att han mena att tetris kräver 2 GB och alla andra spel mer än 2 GB i dags läget

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Tetris ja, andra spel nej... Dagens alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Med 2-4 skärmar på 1080 eller mer, kanske. Annars, nej allt över 2gb är värdelöst slöseri med kisel.

Framtiden? Du sitter nog inte med ett 680 så många år fram i tiden och om du gör det så är det knappast minnesmängd som kommer vara flaskhalsen.

Permalänk
Avstängd

Vad är skillnaden på 6+6 och 6+8 pins kort? Vill jämföra denna amp med asus kortet

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Moderator
Moderator

"Tre DVI"? Var? :E

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Vad är skillnaden på 6+6 och 6+8 pins kort? Vill jämföra denna amp med asus kortet

bättre strömförsörjning, kort med 6+8 pins är i regel gjorda för att tåla att höja volten på.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rogga67:

bättre strömförsörjning, kort med 6+8 pins är i regel gjorda för att tåla att höja volten på.

okej, för enligt tester jag sett så är zotac kortet mycket snabbare än gigabytes windforce kortet och skillnaden på de är ändå bara 39 skillnad på frekvensen
Jag hoppas att gigabytes kort är snabbare än testerna jag sett samt att den överklockar en aning bättre med tanke på att man kan höja volten utan att oroa sig

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR