Permalänk

Tips på kylare till Phenom II 955

Håller på och uppgraderar från mitt gamla Socket 939 system och fick tag på en Phenom II 955 på Ebay, dock följde det inte med någon kylare.
Vilken CPU kylare ska jag köpa? Vet inte riktigt vad som gäller idag, var flera år sedan jag köpte kylarprylar. Kommer inföskaffa ett

Har tänkt mig max runt 350-400 kr

Kommer skaffa ett AM3+ moderkort, har inte bestämt exakt vilket än men blir antingen Asus eller Gigabyte.

Permalänk
Medlem

tänkte själv köpa en cooler master evo 212, riktigt bra kylare har jag hört !

Finns billigt på cdon : http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_hyper_212_evo_-_cp...

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Jo, rekommenderar även 212 EVO däremot är den krånglig att sätta på.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Jo, rekommenderar även 212 EVO däremot är den krånglig att sätta på.

Verkar som om man ska skruva fast den på moderkortet av vad jag fåttt fram genom lite sökning på nätet. Verkar ju inte alltför avancerat, är som de flesta kylare jag kört med.

Är det nån som vet hur mycket fläkten låter? Tips på annan kylare mottages ocks så man har lite att jämföra med om nån annan har nåt annat förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fairyland:

Verkar som om man ska skruva fast den på moderkortet av vad jag fåttt fram genom lite sökning på nätet. Verkar ju inte alltför avancerat, är som de flesta kylare jag kört med.

Är det nån som vet hur mycket fläkten låter? Tips på annan kylare mottages ocks så man har lite att jämföra med om nån annan har nåt annat förslag.

Att skruva fast gör man med alla kylare. Jag menade att du måste ta bort moderkortet för att montera kylarens backplate om du inte har ett chassi som är öppet.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Som tidigare har skrivit rekommenderar jag 212 EVO, speciellt för din budget.

Permalänk

Kör en 212 EVO, de som klagar på att de är svåra att montera måste ha tummen mitt i handflatan!

Hur mycket fläkten låter är upp till var och en. Personligen är jag relativt känslig och tycker att ljudnivån är klart acceptabel.

Visa signatur

WOLOLO