Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Är inte pittbull och amstaff samma ras liksom boxer och bulldog?

Inte samma ras men alla är besläktade med bulldog, pit och amstaff har terrier i sig och har inte bulldogens korta nos.
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av cr1ll3:

boxer och bulldog är inte "samma ras" inte pitbull och amstaff heller amstaffen är avlad från pitbull för att vara mindre hundaggresiv och för att vara en utställningshund/familjehund

Generellt sett så är väll Pitbullen lite mindre än Amstaffen också, Pithanar "ska inte" överskrida 30kg och Amstaff hanar är det inte ovanligt med 30-35kg typ.

Permalänk
Medlem

Roligt att alla tror att de "muskulösa" hundarna som används som kamphundar osv är instabila och osäkra bland folk/barn...

Golden retriver är en utav dom mest instablia och agressiva hundraserna då dom är så sjukt inavlade och detta anväds flitigt som en "familjehund"

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Roligt att alla tror att de "muskulösa" hundarna som används som kamphundar osv är instabila och osäkra bland folk/barn...

Golden retriver är en utav dom mest instablia och agressiva hundraserna då dom är så sjukt inavlade och detta anväds flitigt som en "familjehund"

Har herrn någon källa att backa detta påstående med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Har herrn någon källa att backa detta påstående med?

Inget som är sant iaf
-
"Pictured are the two most deadly dog breeds in America: pit bull terriers and rottweilers. Research from DogsBite.org shows that during the 7-year period from 2005 to 2011, these two breeds accounted for 74% of the total recorded fatal attacks.1 By compiling U.S. and Canadian press accounts between 1982 and 2011, a report by Animal People shows that pit bulls (215) and rottweilers (81) and their mixes accounted for 64% of the total recorded fatal attacks (466)."

(Källa: http://www.dogsbite.org/)

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Har det i ett dokument på datorn, kommer dock inte ihåg länken.
"Golden retriever as so horribly inbred that its impossible to find a good one. And Flat-coats are, too. Goldens are just yellow flat-coats that have been bred to another standard."

Hittade detta på en hemsida med statistik över sånt då jag kollade upp vilken hund jag skulle införskaffa första gången.

edit: King Charles Spaniel är för övrigt också sjukt inavlade.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Är det en tollare?

Permalänk
Avstängd

Min och sambons 2 hundar.. 1 rottweiler och en amstaff!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Kan inte göra annat än att hålla med. Min staff är lugn som en filbunke och älskar barn. En staff är inte farligare än någon annan hund, den har fått ett dåligt ryckte i Sverige p.g.a. okunskap och dåliga ägare. En hund ska aldrig bita en människa oavsett storlek eller ras. Varken staff (som är fram avlad från pitbull) eller pitbull är genetiskt tränade att vara aggresiva och då speciellt mot människor. Är som vanligt fördommar och åsikter baserade på vad som skrivs i skvaller tidningar...

Skickades från m.sweclockers.com

Fel fel fel pitbull är inte genetiskt "tränade" avlade för att vara aggresiva mot människor.. Utan mot hundar.. Pitbulls som är aggresiva mot människor skjuts på plats.. Manbiters som de även kallas är INTE välkomna till världen och staffen kommer inte från pitbull utan från bulldogg och terrier

Skrivet av fesen:

Generellt sett så är väll Pitbullen lite mindre än Amstaffen också, Pithanar "ska inte" överskrida 30kg och Amstaff hanar är det inte ovanligt med 30-35kg typ.

Yepp runt 24-27kg ligger de på

Detta är en google pitbull Blandras på amstaff/pitbull/ambull etc kallad bully

Detta är en renrasig pitbull från sverige

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Ser ut som hunden har någon suspekt fetisch

Permalänk

Ett par kort till på våran lilla kille....
Jag visste inte att korvbröd växte på träd?????

Sommarbild

Vinterbild

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Fin

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

Tackar, är en liten muskelbit på 45kg :-):-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Gillar de lite starkare raserna, många fina var här!

Nu fick vi hem en schäferhane (15 veckor) som kompis till oss och vår tik och efter tre dagar är de äntligen vänner!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Du var bara tvingad att slänga iväg en så pantad kommentera? Det där är inte rasrelaterat... man ska inte lämna små barn ensamma öht! Om man nu absolut måste göra det så ska det inte göras med en hund som är osäker eller instabil, oavsett vad det är för ras.

Min staffemix är nog säkrare bland barn än 90% av alla andra hundar i detta avlånga land. En trygg och säker staffe/amstaff kan faktiskt vara bättre bland barn delvis för att de har en mycket högre smärtgräns. Ett litet barn som klättrar på och/eller nyper en hund... en staffe/amstaff bryr sig eventuellt inte om det medans en annan hund kanske försvarar sig.

Håller med dig eftersom jag har en långhårig collie som är väldigt "vaktig" mot mat och vad som skulle hända om en krypande bebis "snodde" mat från hans skål medan han är där vågar jag inte tänka på.

Så nej det beror inte på hundrasen utan snarare kynnet/uppväxten på hunden. Nu är jag medelålders och inga barn i hans närhet så det är ett ickeproblem men om så vore så skulle jag inte släppa han lös i en sån situation.

Vad jag vill ha sagt? Jo att ingen hundras är barnsäker utan att du kollat just den hundens personlighet/uppväxt för som människor är även hundar personligheter med svaga och dåliga sidor utanför rasbeskrivningen (hört talas om Homo Sapiens & Homo Sapiens Neanderthalensis?).

Permalänk
Skrivet av olirc:

Håller med dig eftersom jag har en långhårig collie som är väldigt "vaktig" mot mat och vad som skulle hända om en krypande bebis "snodde" mat från hans skål medan han är där vågar jag inte tänka på.

Så nej det beror inte på hundrasen utan snarare kynnet/uppväxten på hunden. Nu är jag medelålders och inga barn i hans närhet så det är ett ickeproblem men om så vore så skulle jag inte släppa han lös i en sån situation.

Vad jag vill ha sagt? Jo att ingen hundras är barnsäker utan att du kollat just den hundens personlighet/uppväxt för som människor är även hundar personligheter med svaga och dåliga sidor utanför rasbeskrivningen (hört talas om Homo Sapiens & Homo Sapiens Neanderthalensis?).

Allt handlar om fördomar, vår hund är hur snäll som helst trots att hans första år inte var så bra hos hans första ägare. Misshandel och när han inte ville bita andra hundar så tejpa dom igen hans mun och lät andra hundar kampa på honom. Trots detta så älskar han människor och andra djur. Då har vi även försökt att provocera fram "ett felaktigt beteende" för att se om han tagit skada av sitt tidigare liv. Något som absolut inte syns på honom när man ser och träffar honom. Helt underbar hund som älskar barn & alla djur. Dock så är det katterna som bestämmer här hemma...;) Allt handlar om rätt ägare till rätt hund och även kunna träna & hantera sin hund.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Passar på att kasta in en bild till:

Är man stor måste man vara snäll:

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Haha hundar alltså

Riktigt söta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Detta är en google pitbull Blandras på amstaff/pitbull/ambull etc kallad bully
http://freeimagesarchive.com/data/media/49/4_pitbull.jpg

Så synd att dessa "pitbulls" ska ha så, eller ha fått så dåligt ryckte. Respektingivande djur. Tycker själv att dom är fruktansvärt stiliga.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Så synd att dessa "pitbulls" ska ha så, eller ha fått så dåligt ryckte. Respektingivande djur. Tycker själv att dom är fruktansvärt stiliga.

Problemet är att blandraser av amstaff & pitbull har så lite värde. I sthlm kan du köpa en valp för 500:-. Därför kan många skaffa dem utan kunskap & erfarenhet. Något som är väldigt bra att ha, då de behöver aktiveras mer än enklare raser. Gör man inte det så kommer de att testa gränser och tar man inte tag i problemen direkt så får man det jobbigt.

En renrasig staff/ pitbull med bra stammtavla och seriös uppfödare säljer dem dyrt och inte till vilken idiot som helst.

Problemet är alla blandraser med lågt värde och fel ägare sticker ut och skapar ett dåligt ryckte som raserna inte förtjänar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Problemet är att blandraser av amstaff & pitbull har så lite värde. I sthlm kan du köpa en valp för 500:-. Därför kan många skaffa dem utan kunskap & erfarenhet. Något som är väldigt bra att ha, då de behöver aktiveras mer än enklare raser. Gör man inte det så kommer de att testa gränser och tar man inte tag i problemen direkt så får man det jobbigt.

En renrasig staff/ pitbull med bra stammtavla och seriös uppfödare säljer dem dyrt och inte till vilken idiot som helst.

Problemet är alla blandraser med lågt värde och fel ägare sticker ut och skapar ett dåligt ryckte som raserna inte förtjänar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill lägga till att oseriösa ägare (kanske inte i Sverige) brukar avla fram så aggressiva och biffiga hundar som det bara är möjligt.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Tar och slänger upp en bild på Chess när han ligger och gottar sig på altanen. Kanske kommer ett par andra i morgon där resten av katten syns.

Permalänk
Medlem

Lite bilder

Här är då min hund som jag har postat tidigare. Lyckades knäppa lite kort medans han sov lite

Nyvaken hund!

Permalänk
Medlem

När jag var yngre hade var och varannan doberman, fast nu ser jag de nästan aldrig. Däremot är pitbull/amstaff/rottweiler väldigt vanliga numera. Är doberman svårare att hantera kanske? Fina bilder allihop.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Yepp runt 24-27kg ligger de på

Haha det är ganska roligt måste jag säga, om man söker på Pitbull på google så är det bara massa annat som absolut inte är en pitbull som kommer upp, tror inte det är en renrasig pit på första 50-100träffarna...

Skrivet av DasBoot_swe:

Problemet är att blandraser av amstaff & pitbull har så lite värde. I sthlm kan du köpa en valp för 500:-. Därför kan många skaffa dem utan kunskap & erfarenhet. Något som är väldigt bra att ha, då de behöver aktiveras mer än enklare raser. Gör man inte det så kommer de att testa gränser och tar man inte tag i problemen direkt så får man det jobbigt.

En renrasig staff/ pitbull med bra stammtavla och seriös uppfödare säljer dem dyrt och inte till vilken idiot som helst.

Problemet är alla blandraser med lågt värde och fel ägare sticker ut och skapar ett dåligt ryckte som raserna inte förtjänar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag har alltid sagt det, dessa hundar kostar kaffepengar och det är allt som oftast idioter som köper som tror att hänga upp dom i träd en vända i skogen är tillräckligt med aktivering...våran staffe är snart 10år och börjar bli rätt slö men han måste man köra på bra med för att han ska bli trött.
Lånade en bekants amstaff för någon sommar sen och var ute och gick i 2timmar, skinande sol och hundfan hade en stoooor pinne i munnen och han var inte ens trött efteråt, vår staffe hade fått hjärtinfarkt av samma aktivering

Nej det måste till hårdare regler mot dom som säljer för annars kommer problemen inte upphöra, strängare mot blandras aveln tex och nej jag har inget emot blandraser men det är just blandraser som blir problemhundarna då dom landar hos problemägarna.
Dom kommer inte sluta föda upp hundarna och sälja dom vidare för några hundralappar, dom som är flitigast kan göra sig en rejäl hacka, skattefritt dessutom eftersom ingen har koll.

Sen kan tyckas att det är lite fjantigt att dra in USA statistik i det hela, USA är ett jävla U-land med getton som får Rosengård att likna ett överklassamhälle...hade alla pitbulls i USA haft vettiga ägare så hade det knappast varit något dödsfall, det hade varit som i Sverige dvs någon enstaka hund som blivit dödad eller skadad men det händer oavsett vad för hundraser man har.
Vet själv vår staffe, skulle aldrig bita någon vet inte ens om han skulle bita förövaren om man vart överfallen han fungerar super med småbarn som brukar leka med honom, går att pilla i både vatten och mat utan att han blir kinkig osv osv.

Skrivet av Buio:

När jag var yngre hade var och varannan doberman, fast nu ser jag de nästan aldrig. Däremot är pitbull/amstaff/rottweiler väldigt vanliga numera. Är doberman svårare att hantera kanske? Fina bilder allihop.

Håller med om att man knappt ser en Dobberman längre, dom jag vet som haft sån hund är idag för gamla för att ha hund alls speciellt en Dobberman som är väldigt krävande hundar. Dom andra hundarna skulle jag nog inte påstå är väldigt vanliga, kanske i förorterna i dom större städerna men jag ser knappt någon av dessa raser när jag är ute och går, däremot finns det en jävla massa små skithundar som borde klassas som råttor och lika många som dom ouppfostrade skithundarna finns det sketna ägare...finns ett par som jag brukar stöta på när jag går ut med hunden och en liten skäller konstant och sträcker kopplet och vad göra ägaren? "sluta, tyst" sen har det hänt att dom tar upp hunden i famnen...fan hur svårt är det att trycka ner en hund på 1-2kg och ta lite kommando?! och förra sommaren var vi på loppis så satt en Chihuahua i en barnvagn och min morsa frågade ägaren om hon fick klappa, hon sa ja och handen åkte fram och hunden gjorde utfall och ägaren garvade och gick vidare...helt efterblivet. Den dagen vår hund visar minsta lilla tendens till människoaggressivitet så avlivas han direkt men jag tvivlar starkt (är 1000% säker) på att fallet aldrig kommer bli så då han älskar allt och alla människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

När jag var yngre hade var och varannan doberman, fast nu ser jag de nästan aldrig. Däremot är pitbull/amstaff/rottweiler väldigt vanliga numera. Är doberman svårare att hantera kanske? Fina bilder allihop.

Svårare att hantera är de nog inte. Tror att det där med hundras går som en trend fram och tillbaka, Dobermann är ovanliga i kretsarna förutom en kille här som går med tre st

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag ser dem dagligen och har en vän som är uppfödare och tränar http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Grenar/ipo.asp?menuinde...

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Såg en valp igår också. Men som h0psi sa, så går det väl lite i populäritetstrender. Gillar rasen, ser schysst ståtliga ut.

Permalänk

Vår nyaste katt som min mamma hittade i fredagsmorse.

bilderna funkade inte
Permalänk
Medlem

Kattungar är mysiga. Är den så liten så att ena ögat inte öppnat sig ännu, eller är den enögd?