Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni om detta paketet?

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha datorn till? Spel?

Sen är chassit mATX och MB ATX..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Jag hade i alla fall tatt ivy bridge istället för 150kr mer

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med datorn?
Rendera?
Ha ton med film?
Spela?
Ska du sätta ihop den själv?
Är det en uppgradering?
Ska du inte ha grafikkort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mooter:

Jag hade i alla fall tatt ivy bridge istället för 150kr mer

Ingen gillar ivy, så nope :/

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk

jag skuller kanske köra på en 3570k istället 700 billigare och ungefär lika snabb samt 22nm.

Från SWEC recension:

Fördelar
Högre prestanda än Sandy Bridge
Låg energiförbrukning
Uppgraderad grafikprocessor

Nackdelar
Omogna drivrutiner för grafikprocessorn
Långsammare grafikprocessor än AMD A8-serien
Svårkyld vid högre spänning

Så skall du överklocka över 4,6 eller högre så kanske 2700K är bättre.

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Vad ska du göra med datorn?
Rendera?
Ha ton med film?
Spela?
Ska du sätta ihop den själv?
Är det en uppgradering?
Ska du inte ha grafikkort?

Har redan grafikkort o sånt, ska rendera, spela och ja, det är en uppdatering

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Ingen gillar ivy, så nope :/

ingen gillar ivy säger du.. Varför köpa ett ivy kort då?

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Du ska med andra ord överklocka massivt, kanske med vattenkylning? för annars finns ju ingen större anledning att välja det gamla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbane78:

jag skuller kanske köra på en 3570k istället 700 billigare och ungefär lika snabb samt 22nm.

Från SWEC recension:

Fördelar
Högre prestanda än Sandy Bridge
Låg energiförbrukning
Uppgraderad grafikprocessor

Nackdelar
Omogna drivrutiner för grafikprocessorn
Långsammare grafikprocessor än AMD A8-serien
Svårkyld vid högre spänning

Så skall du överklocka över 4,6 eller högre så kanske 2700K är bättre.

Köper 2700k för att jag ska köra hyperthreading

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oaky:

ingen gillar ivy säger du.. Varför köpa ett ivy kort då?

Hahah 2700k är inte ivy

Visa signatur

Black Ops 2 steam key säljes! (400kr via paypal)

Datan: Force GT120 | HDD 500GB | i7 3770K | SSD 120GB | ATI Radeon HD 4870 | 16GB | AX750 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | BenQ 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Hahah 2700k är inte ivy

du kommer gilla 2700K har en själv o bytte mig från min varma Ivy bridge 3770K den var inte alls lika kul.
det är bättre o vänta på haswell eller broadway cpu som kommer runt 2013 med 22-14nm teknik då kan man börja uppgradera sig..

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laxaee:

Ingen gillar ivy, så nope :/

Fånigaste jag har läst idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av laxaee:

Ingen gillar ivy, så nope :/

Så hoppar alla framför ett tåg så gör du också det?

Anledningen till att alla inte gillar ivy är för att den blir ganska varm när man klockan den lite mer åt det extrema och med tanke på dina kunskaper så tror jag inte du kommer att ge dig på att klocka processorn men skulle du få tag på en billig Sandy bridge så köp det men är det bara 150kr som skiljer så är det bara dumt att köpa Sandy och eftersom du kommer att köra på det inbyggda grafikkortet så är ivy ett bättre val för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

du kommer gilla 2700K har en själv o bytte mig från min varma Ivy bridge 3770K den var inte alls lika kul.
det är bättre o vänta på haswell eller broadway cpu som kommer runt 2013 med 22-14nm teknik då kan man börja uppgradera sig..

Finns ingen anledning att köpa en sandy bridge om du inte ska överklocka väldigt mycket, fattar inte varför du tjatar om DIN upplevelse i alla dessa trådar du sprider bara massa skitsnack.

Permalänk

150 spänn lär man ju ändå tjäna in med råge på strömförbrukning, ska man inte klocka högt är det en ickefråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:
Skrivet av laxaee:

Hahah 2700k är inte ivy

http://www.inet.se/produkt/1902226/asrock-fatal1ty-z77-perfor...

Nääs det vet jag men kortet du länka till är ivy.. Isf kan du lika gärna köpa en sb bräda om du nu aldrig kommer köpa ivy som är så kass i dina ögon.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

Eftersom chassit bara tar matx så byt moderkortet mot ett http://www.inet.se/produkt/1902228/asrock-fatal1ty-z77-profes...
Eller byt chassi

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunkFunk:

150 spänn lär man ju ändå tjäna in med råge på strömförbrukning, ska man inte klocka högt är det en ickefråga.

Skickades från m.sweclockers.com

150 kr = ca 100 kWh om det skiljer 10w på strömförbrukning snackar vi 10 000 h innan du är ifatt. En normal användare kanske har igång burken 5h per dag det ger 2000 dagar. Innan dess har man nog bytt CPUn.

Nu vet jag inte hur mkt det skiljer på ib och sb men energiförbrukningen rent ekonomiskt är inget jättetungt argument.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga korspostning.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?