Permalänk
Avstängd

Ok moderkort men ingen boot.

Hej! Idag startade jag min dator men den fastnade i uppstarten (boot loggan) så jag fick tvångsavsluta den och starta om men när jag startade datorn så bootade den aldrig...
Jag testade starta om flera gånger, ingen hjälp. Jag drog ut alla hårddiskar förutom min ssd med system på, inget... Jag testade ta bort grafikkorten men inget pip eller liknande, inget heller när grafikkortet satt i men inte elkabeln.
Alla lapor blinkar som dom alltid har gjort när jag startar min dator. Allt lyser grönt men inget händer.
Jag har testat uppdatera mitt bios, reseta cmos, ta bort cpun o sätta tillbaka den men inget...
Verkar konstigt om moderkortet gick sönder bara sådär, då alla leds lyser och blinkar vid uppstart som vanligt, uppdatering av bios fungerar och memok fungerar oxå...
Jag har testat med två olika grafikkort men ingen bild.
Vad kan felet vara?

Jag har ett asus p9x759 kort.

Tack!

Permalänk
Medlem

Skärmen är alltså svart hela tiden när du försöker starta upp datorn?

Permalänk
Avstängd

Ja. Jag har
Testat skärmen i en annan dator, då fungerar den men när man sätter tillbaka den blir det bara "no signal" och svart

Permalänk
Medlem

Har du testat din SSD/HDD på en annan dator eller bara en HDD på datorn med problemet?

Permalänk
Medlem

Dra ut SSD också, och se om du får bild under Post.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagget? Det kan ha lagt ner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Testade att dra ut alla kablar och sätta in dom igen, testade också att starta datorn utan någon Sata-sak ikopplad men fortfarande samma sak.

Permalänk
Medlem

Du ser inget på ditt moderkort som har tagit skada? som om de små transistorerna har "exploderat" eller något?

Om det bara har dött såhär, så skulle det nog behövas skickas in på service/bytas.

Permalänk
Avstängd

Jag fruktar det... Behöver min dator till jobbet där jag har deadlines snart och det kommer nog ta ett bra tag om den ska RMAas...
Det är så konstigt för mig då alla fläckar fungerar, alla lampor fungerar som dom alltid har gjort och inget indikerar att något är fel, dock så fungerar det inte...

Permalänk
Medlem

Testa med annat nätagg?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Hm... Kan det vara nätagget även om datorn startar osv? Jag får låna nätaggstestaren från jobbet imorn då jag inte har ett annat nätagg att testa med

Permalänk
Medlem

Grafikkort, släng med ett sånt från jobbet också om du kan, eller någon polare. Men det låter som Nätagg, jag fick samma fenomen med 2*HD6950 och ett Corsair 650W nätagg...

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem

ser alla kondensatorer ok ut på ditt mdoerkort? dom som sitter runt cpun? har du testat med ett annat grafikort oxo?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Prova dra ur minnena och stoppa i endast ett och se vad som händer, se till så det klickar i och inte sitter osäkert.. så att säga.
Testa med ett minne i taget.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini