Windows 8 Release Preview släpps i juni

Permalänk
Medlem

Mata han inte mer än nödvändigt. Han hör bara det han vill höra/tar åt sig av.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemongen:

Hur funkar det med drivrutiner? Funkar alla som funkar på W7 på W8?

VIA ljuddrivrutiner fungerar inte i win8.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Verkar som att Steam för Linux kan vara på gång till hösten: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=valve_linu...

Skrivet av the squonk:

Om Valve nångång släpper sin Steam-klient för Linux(som varit på gång länge) och portar så många spel som möjligt att fungera under Wine på en gång utan trixande så behöver i alla fall inte jag Windows.
(de flesta spel fungerar "i sig" under Wine, det brukar vara diverse kringprogram som piratkopieringsskydd och liknande som gör att just det spelet inte fungerar - oavsett så har jag till sist fått igång alla spel som jag trixat tillräckligt med - fast jag har inte testat på ett tag - Fallout New Vegas var nyaste spelet som jag körde i Linux och det flöt på hur bra som helst och såg exakt likadant ut som i Windows).

Jag har Windows-datorer bara för spel och htpc, annars skulle jag inte ha det. Men Windows 8 blir i alla fall bra mycket roligare att köra på en Tablet än Android eller IphoneOS, det är den mest spännande(enda) aspekten av Windows 8 = Windows 8 tablets(som man kan installera Linux på )

Permalänk

windows 8

windows 8 ser så fult ut så även om w8 kommer ut så kommer jag hålla mig till windows7 trivs med det

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på CP och RP?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är skillnaden på CP och RP?

Release Preview är förmodligen "klar" funktionsmässigt.
Dvs den innehåller allt som retail versionen innehåller.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Win 8 RP ska ju självklart testas lite när det dycker upp, och man kan ju koppas på att MS har lyssnat lite på den massiva kritiken angående Metro m.m, men har inga större förhoppningar.
Om inte annan så kanske dom börjar fundera när dom flesta väljer att inte skaffa Windows 8, med åtföljande kraftigt vikande försäljning av retail.
Det är jag övertygad om kommer ske.
Ska bli intressant hur märkesbyggarna kommer hantera det hela också, när dom får 10.000 tals arga kunder på sig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Tror jag hoppar över den här releasen. Känner inte riktigt att den ger mig ngt som jag saknar.

Permalänk
Medlem

Blir samma upprepning som för fyra år sedan för mig. Windows 8 kan ta sig där solen inte når.

2008: Windows XP vs Vista -> XP
2012: Windows 7 vs Windows 8 -> 7

Permalänk

jag gillar inte det nya gränssnittet i win8 och de har anpassat det åt surfplattorna och mobila enheter. Det bör finnas en val som någon här har nämnt på att man kan själv får välja hur komponenterna samt gränssnittet skall installeras.

Permalänk
Inaktiv

Windows 7 är här för att stanna hos mig, kan göra allt med det operativsystemet.
Service Pack 2 för Windows 7 är nog det jag ser fram emot mest.

Windows 8 känns inte användbart för fem öre, usch usch..

Permalänk
Medlem

Jag tänker iaf köpa mig en W8 tablet när det kommer i november. Kör just nu Consumer Preview på min desktop, gillar metron när man väl har vant sig med den.