Permalänk

överclockning radeon hd6650m

tjena tjena tänkte kolla hur mycket jag kunde överklocka min dator vet inte o alla specs på datorn behövs så jag skriver dom jallafall
processor:AMD Phenom(tm) 2 n660 dualcore 3.00GHz
RAM:8gb
grafikkort AMD radeon HD 6650m och ett inbyggt i mitt mode kort inbyggda e en AMD m880g med ati mobility radeon hd4250
1024 dedikerat grafikminne hoppas på snabbt svar jo kanske ska tillägga det e en laptop hp pavilion dv6

Permalänk
Medlem

Varför ens överklocka en laptop?

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av Mikkey:

Varför ens överklocka en laptop?

för att jag vill spela bf 3 men 60fps istället för 20fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XxXD4dyXxX:

för att jag vill spela bf 3 men 60fps istället för 20fps

tror du seriöst du kommer få ut 60fps upp från 20? i bästa fall kan du komma till 30 med en duktig överklockning, och då tvekar jag på om din kylning räcker till om du inte har en ganska fet laptop

Dessutom har du en dualcore cpu..... BF3 gillar quadcores

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

tror du seriöst du kommer få ut 60fps upp från 20? i bästa fall kan du komma till 30 med en duktig överklockning, och då tvekar jag på om din kylning räcker till om du inte har en ganska fet laptop

Dessutom har du en dualcore cpu..... BF3 gillar quadcores

jag kan spela det på stadiga 35-40fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XxXD4dyXxX:

men om du inte tänker hjälpa så kan du sluta skriva jag vill ha hjälp inte bli rättad av en idiot

Du kan inte klocka upp till 60fps från 20fps på en laptop. Speciellt inte eftersom att den suger och är utdaterad. Du måste göra typ 500% OC, och det är _omöjligt_.

Menmen, om du vill bränna ditt grafikkort; MSI afterburner heter programmet. Processorn kommer du antagligen inte ens kunna klocka, då BIOS sätter stop för det.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxXD4dyXxX:

tjena tjena tänkte kolla hur mycket jag kunde överklocka min dator vet inte o alla specs på datorn behövs så jag skriver dom jallafall
processor:AMD Phenom(tm) 2 n660 dualcore 3.00GHz
RAM:8gb
grafikkort AMD radeon HD 6650m och ett inbyggt i mitt mode kort inbyggda e en AMD m880g med ati mobility radeon hd4250
1024 dedikerat grafikminne hoppas på snabbt svar jo kanske ska tillägga det e en laptop hp pavilion dv6

Din dator är inte bra nog för BF3, hur mycket du än överklockan. Det faktum att du har en fjuttig tvåkärnig processor till en laptop gör att du är fast i låg FPS.

Köp ny dator eller nytt spel.

Permalänk
Medlem

Lugn och fin nu allihopa, hjälper ju inte att kalla varandra en massa saker.

Jag har aldrig testat att överklocka en laptop men du kan ju testa att ladda ner MSI Afterburner (finns på MSI's hemsida) och se om du kan öka frekvensen på grafikkortet.

Ett varningens finger dock: Laptops blir generellt väldigt varma när man spelar, om du även lyckas överklocka den kommer datorn bli ännu varmare. Se till att datorn står välventilerat (har du den i knät kommer du nog bränna dig), helst kanskedu skulle ha den på någon typ av kylplatta (finns massor med varianter).

Blir datorn för varm kan den även gå sönder och bli obrukbar.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Lugn och fin nu allihopa, hjälper ju inte att kalla varandra en massa saker.

Jag har aldrig testat att överklocka en laptop men du kan ju testa att ladda ner MSI Afterburner (finns på MSI's hemsida) och se om du kan öka frekvensen på grafikkortet.

Ett varningens finger dock: Laptops blir generellt väldigt varma när man spelar, om du även lyckas överklocka den kommer datorn bli ännu varmare. Se till att datorn står välventilerat (har du den i knät kommer du nog bränna dig), helst kanskedu skulle ha den på någon typ av kylplatta (finns massor med varianter).

Blir datorn för varm kan den även gå sönder och bli obrukbar.

tack nån som sa det jag ville jag har haft msi afterburner men kunde inte ställa in så mycket på den och jag har beställt en kylplatta redan med 20cm fläkt så den borde nog inte ha så mycket problem att va lite ventilerad jallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxXD4dyXxX:

för att jag vill spela bf 3 men 60fps istället för 20fps

hahahahahahahahahahhaha lycka till om du inte sänker ner hela datorn i kväve:)

Permalänk
Skrivet av markus9090:

hahahahahahahahahahhaha lycka till om du inte sänker ner hela datorn i kväve:)

läs vidare kanske kan spela spelet med 35-40fps men jag vill ha dom där 10-15 till

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxXD4dyXxX:

tack nån som sa det jag ville jag har haft msi afterburner men kunde inte ställa in så mycket på den och jag har beställt en kylplatta redan med 20cm fläkt så den borde nog inte ha så mycket problem att va lite ventilerad jallafall

meningsuppbyggnaden är katastofal, är inte svårt att använda komma (,) eller punkt(.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxXD4dyXxX:

läs vidare kanske kan spela spelet med 35-40fps men jag vill ha dom där 10-15 till

vad mäter du med då? ögonen eller?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av XxXD4dyXxX:

läs vidare kanske kan spela spelet med 35-40fps men jag vill ha dom där 10-15 till

Registrerad: Maj 2012.
Namn: XxXD4dyXxX.
Ålder: 7 år.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Registrerad: Maj 2012.
Namn: XxXD4dyXxX.
Ålder: 7 år.

roger:)

Permalänk
Medlem

Mitt tips är: Skaffa ett sommarjobb och tjäna ihop några tusen och köp en ny dator. Den du har nu kommer inte kunna köra bf3 i 60fps och klocka grafikkortet kommer nog bara leda till att datorn går sönder och du inte kan använda den alls.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

För att överklocka din grafikkrets så behöver du RivaTuner samt GPU-Z. Sen får du googla lite på resten så slipper jag vara den som blir pajkastad pga en bränd laptop

Redan nu dock så kan jag säga att du inte kommer få något vidare lyft, precis som de flesta här redan försökt säga.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

meningsuppbyggnaden är katastofal, är inte svårt att använda komma (,) eller punkt(.)

Lika svårt som det är för dig att stava rätt. Sluta trolla nu för tusan, det är ju inte bara i denna tråd man ser mönstret upprepa sig.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Lika svårt som det är för dig att stava rätt. Sluta trolla nu för tusan, det är ju inte bara i denna tråd man ser mönstret upprepa sig.

Åh, dog lite där. <3

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av XrOo:

För att överklocka din grafikkrets så behöver du RivaTuner samt GPU-Z. Sen får du googla lite på resten så slipper jag vara den som blir pajkastad pga en bränd laptop

Redan nu dock så kan jag säga att du inte kommer få något vidare lyft, precis som de flesta här redan försökt säga.

tackar men jag tänkte att det skulle höja lite granna jallafall för min kompis fick sin laptop att köra spelet i 50fps när han inte överklockat den det bara ligger i 20-25fps

Permalänk
Avstängd

Tråden har spårat ur fullständigt med förolämpningar och offtopic.

*tråd låst och rensad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB