En fråga om vattenkylning (är EK Waterblocks h30 240LTX kit ett bra köp)

Permalänk
Avstängd

En fråga om vattenkylning (är EK Waterblocks h30 240LTX kit ett bra köp)

http://www.coolingstuff.se/p/513/ek-kit-h3o-supreme-ltx-240-c...

Har kollat runt en hel del och av vad jag kan hitta både bland svenska, europeiska och amerikanska återförsäljare så verkar detta vara det bästa kylningskitet jag kan hitta för ca 1500kr.

Men jag tänkte kolla med er här om ni har några råd att ge innan jag ger mig på ett köp.

Planen är att överklocka en 2700k, något grafikkort kommer inte vara med i denna loop.
Chassit som allt kommer installeras i är ett 650D

Har försökt se vad det skulle kosta om jag plockade ihop ett kit själv men kan ej komma under 1500kr med likvärdig radiator, pump och vattenblock.

Permalänk

Det är ett bra kit för vad det kostar, inget snack om saken.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Kör med det i en av mina burkar, kyler riktigt bra.
Har bilder i mitt Galeri

Permalänk
Avstängd

Anekdoter säger mig ingenting, vad jag skulle vilja veta är saker såsom;

  • Är Cooling Stuff en återförsäljare med bra anseende?

  • Finns det någon annan återförsäljare som kan klå priset?

  • Finns det någon annan tillverkare som producerar vattenkylningskit i samma prisklass och kvalitet som är bättre?

Sen om ni vill komma med tips på hur jag kan montera radiator och fläktar i mitt chassi så är det välkommet också.
Såg ditt galleri, du hade de två fläktarna i taket blåsandes luft i motsatta riktningar, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

http://i.imgur.com/nBnTs.png

Anekdoter säger mig ingenting, vad jag skulle vilja veta är saker såsom;

  • Är Cooling Stuff en återförsäljare med bra anseende?

  • Finns det någon annan återförsäljare som kan klå priset?

  • Finns det någon annan tillverkare som producerar vattenkylningskit i samma prisklass och kvalitet som är bättre?

Sen om ni vill komma med tips på hur jag kan montera radiator och fläktar i mitt chassi så är det välkommet också.
Såg ditt galleri, du hade de två fläktarna i taket blåsandes luft i motsatta riktningar, varför?

I mitt tycke så är EK ett av de mest prisvärda märken på marknaden. Dvs bra kvalite/pris.
Ett anat märke som jag även har varit nöjd med är XSPC. Vet ej om det finns någon ÅF i vårt kära land. Jag köper mina saker ifrån http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=in...

Anledningen till att jag monterade fläktarna som du nämner är att det kylde bäst så i just DET chassit.

Permalänk
Skrivet av Brillmongot:

http://i.imgur.com/nBnTs.png

Anekdoter säger mig ingenting, vad jag skulle vilja veta är saker såsom;

  • Är Cooling Stuff en återförsäljare med bra anseende?

  • [/*]

  • Finns det någon annan återförsäljare som kan klå priset?

  • [/*]

  • Finns det någon annan tillverkare som producerar vattenkylningskit i samma prisklass och kvalitet som är bättre?

  • [/*]

Sen om ni vill komma med tips på hur jag kan montera radiator och fläktar i mitt chassi så är det välkommet också.
Såg ditt galleri, du hade de två fläktarna i taket blåsandes luft i motsatta riktningar, varför?

Coolingstuff är en riktigt bra återförsäljare. Handlade därifrån nyligen. Artur är riktigt schysst och delar gärna med sig av sin kunskap!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Inga problem med coolingstuff här heller, men det är ju en kille som har ett "riktigt" jobb vid sidan om. Det får man ta med i beräkningen när man ställer krav på support, leveranstid etc.

Vad gäller priset på produkten så tror jag inte du kommer spara några stora summor på att leta runt... i sådana fall får du gå ner ett snäpp och köpa ett färdigt system, typ corsair h100 ..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Tror inte heller man kan hitta nått som är mer prisvärt, och prestandan lär vara rejält bättre än valfritt färdigt slutet system

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Beställde H30 240LTX kitet förresten, kommer bli kul att installera allt när det kommer fram.

citat