Permalänk
Medlem

Z77 Moderkort

Hejsan, ska nu köpa ett nytt moderkort från inet och med tanke på att de ej har något datum för Asus P8Z77-V Pro är det värt att vänta på detta eller finns det något liknande alternativ när det gäller kvalité för ungefär samma pris?

Permalänk
Medlem

Varför begränsa dig med att handla på Inet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1168004 finns många andra affärer som har kortet på lager

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Varför begränsa dig med att handla på Inet http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1168004 finns många andra affärer som har kortet på lager

köper med montering från inet ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ltt:

Hejsan, ska nu köpa ett nytt moderkort från inet och med tanke på att de ej har något datum för Asus P8Z77-V Pro är det värt att vänta på detta eller finns det något liknande alternativ när det gäller kvalité för ungefär samma pris?

Finns massor av exempel på likvärdiga mobo´s
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1821753/2012-05-19

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Finns guider på nätet hur du bygger ihop din dator och så lär du dig något på vägen också. Samt att du sparar 795kr som du kan lägga på annat. Bättre grafik eller liknande.
När det gäller moderkort så är det en smaksak vilket märke men MSI GD-55/65 eller någon av Gigabyts UDH5 eller 7 kommer att funka lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Finns guider på nätet hur du bygger ihop din dator och så lär du dig något på vägen också. Samt att du sparar 795kr som du kan lägga på annat. Bättre grafik eller liknande.
När det gäller moderkort så är det en smaksak vilket märke men MSI GD-55/65 eller någon av Gigabyts UDH5 eller 7 kommer att funka lika bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Oh, jag vet hur man bygger ihop en dator ^^ Gjort det förut ett antal gånger.
Köper mest monteringen för 1 års extra garanti + att behöva slippa den jobbiga delen av att montera det hela och installera allt ^^
Ingen idé att ta bättre grafik imo då du betalar minst ~1200 för ~4-5 mer fps eller runt ~4k för SLI vilket jag ej behöver ^^
Funderar på att ta GD-65 men folk säger att kvalitén på dem inte är allt för bra?
Skulle ha tagit UD5H om det inte av någon anledning var otroligt överpris på det på inet.

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad du vill ha för funktioner på ditt kort. Är det av någon speciell anledning du vill ha just Asus P8Z77-V Pro?

Sen finns det som sagt andra butiker som bygger ihop datorn åt dig också, t.ex Alina, Komplett (PC i delar)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ltt:

Oh, jag vet hur man bygger ihop en dator ^^ Gjort det förut ett antal gånger.
Köper mest monteringen för 1 års extra garanti + att behöva slippa den jobbiga delen av att montera det hela och installera allt ^^
Ingen idé att ta bättre grafik imo då du betalar minst ~1200 för ~4-5 mer fps eller runt ~4k för SLI vilket jag ej behöver ^^
Funderar på att ta GD-65 men folk säger att kvalitén på dem inte är allt för bra?
Skulle ha tagit UD5H om det inte av någon anledning var otroligt överpris på det på inet.

Dåligt kvalité är det inte på något.... oavsett om du väljer asus, msi eller gigabyte så lär du bli väldigt nöjd hur du än gör.
Enligt mig har msi väldigt kraftfulla komponenter på sina kort som andra tillverkare inte har (military class) till exempel, medans ASUS har ett bättre UEFI, och gigabyte ofta fläskar på med mycket strömfaser men sämst UEFI....
Som sagt, vad du än väljer så kommer du bli nöjd.

Frågan är dock, behöver du verkligen UD5H ? varför inte UD3H ? varför inte GD55 istället för GD65? varför vill du ha asus p8z77v PRO ? dessa kort du kläckt ur dig är som gjorda för SLI och överklockning med bra anslutningsmöjligheter.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Det beror väl på vad du vill ha för funktioner på ditt kort. Är det av någon speciell anledning du vill ha just Asus P8Z77-V Pro?

Sen finns det som sagt andra butiker som bygger ihop datorn åt dig också, t.ex Alina, Komplett (PC i delar)

Har redan lagt ordern på inet så tvivlar på att jag kan ändra mig, är bara att dom sa att dom inte har någon aning om när moderkortet kommer in så dom gav mig chansen att ta ett nytt ^^

Och anledningen till att jag vill ha Asus P8Z77-V Pro är mest för att jag haft Asus moderkort ett antal gånger och dom alltid hållt bra kvalité men är helt klart öppen till alternativa, och finns inga direkta funktioner jag söker. Enda viktiga är att det är ett z77 kort, har support för SLI med duglig-bra mellanrum mellan de två grafikkorten (kommer troligtvis slänga till ett till grafikkort i framtiden) och dugligt för att överklocka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Dåligt kvalité är det inte på något.... oavsett om du väljer asus, msi eller gigabyte så lär du bli väldigt nöjd hur du än gör.
Enligt mig har msi väldigt kraftfulla komponenter på sina kort som andra tillverkare inte har (military class) till exempel, medans ASUS har ett bättre UEFI, och gigabyte ofta fläskar på med mycket strömfaser men sämst UEFI....
Som sagt, vad du än väljer så kommer du bli nöjd.

Frågan är dock, behöver du verkligen UD5H ? varför inte UD3H ? varför inte GD55 istället för GD65?

Okej, tackar för det!
Anledningen till att jag försöker välja ett av de "högre" medelbudgets korten är mest för att få bättre strömfaser.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ltt:

Okej, tackar för det!
Anledningen till att jag försöker välja ett av de "högre" medelbudgets korten är mest för att få bättre strömfaser.

Ahh, om du är ute efter så bra faser som möjligt kan jag dock rekommendera MSI's kort, deras faser är grymma.
Vill du ha absurt många faser så brukar det vara gigabyte som brukar kräma på mest dock är dom inte lika bra
har för mig att msi z77a-gd65 har vunnit priser för överklocknings möjligheterna, tror dom slog världsrekord med ivy bridge?
7ghz eller vad det va

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Ahh, om du är ute efter så bra faser som möjligt kan jag dock rekommendera MSI's kort, deras faser är grymma.
Vill du ha absurt många faser så brukar det vara gigabyte som brukar kräma på mest dock är dom inte lika bra

Okej, då tror jag att jag kör på med MSI GD-65!
Kommer troligtvis köra en duglig OC på IB 3770k, runt ~4.3-4.5ghz
Och ifall jag kommer behöva mer prestanda inom grafik så lär jag köra på ett till gtx 670 för SLI innan 800-serien kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ltt:

Okej, då tror jag att jag kör på med MSI GD-65!
Kommer troligtvis köra en duglig OC på IB 3770k, runt ~4.3-4.5ghz
Och ifall jag kommer behöva mer prestanda inom grafik så lär jag köra på ett till gtx 670 för SLI innan 800-serien kommer.

Det gör du rätt i ! sen har GD65 extremt bra plats mellan grafikkorten också sitter själv på ett z68a-gd65, sjukt likt z77ans gd65 fast uppdaterad jag är sjukt nöjd, har suttit och pillat en hel del med moderkortets volter och kortet verkar inte ens svettas hur jag än gör, jag gått way beyond specs alltså på moderkortet och testat och haft mig, verkar inte gnälla någonting
dessa kort står för stabilitet, det är det dom är inriktade på

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Det gör du rätt i ! sen har GD65 extremt bra plats mellan grafikkorten också sitter själv på ett z68a-gd65, sjukt likt z77ans gd65 fast uppdaterad jag är sjukt nöjd, har suttit och pillat en hel del med moderkortets volter och kortet verkar inte ens svettas hur jag än gör, jag gått way beyond specs alltså på moderkortet och testat och haft mig, verkar inte gnälla någonting
dessa kort står för stabilitet, det är det dom är inriktade på

Det låter ju extremt bra! Har slängt iväg ett mail till inet nu, tack för hjälpen
Perfekt, då antar jag att jag blir nöjd när jag väl får den nya datorn, sitter ju nu på en temporär skit dator som knappt klarar av SC2

Permalänk
Medlem

De två ser ut som två likvärdiga kort ungefär, är riktigt nöjd med mitt Z77 Pro this far och valde det pga. WiFi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

De två ser ut som två likvärdiga kort ungefär, är riktigt nöjd med mitt Z77 Pro this far och valde det pga. WiFi.

Okej, låter ju bra! Borde inte vara allt för mycket skillnad antar jag och jag har 0 användning för wi-fi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ltt:

Det låter ju extremt bra! Har slängt iväg ett mail till inet nu, tack för hjälpen
Perfekt, då antar jag att jag blir nöjd när jag väl får den nya datorn, sitter ju nu på en temporär skit dator som knappt klarar av SC2

http://www.legitreviews.com/article/1868/1/

Läs denna

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

http://www.legitreviews.com/article/1868/1/

Läs denna Där jämnför dom asus P8Z77-V Pro
läs hela

Verkar väldigt lovande