unlock på cores men datorn vill inte boota upp

Permalänk

unlock på cores men datorn vill inte boota upp

testade att låsa upp min phenom 555 dual core prolle men då vill inte windows boota.. och har läst att man ska höja volten lite, men jag kan inte det.. det står bara auto så jag kan inte pilla på det någon som har en aning om vad man kan göra?

cpu: 555 phenom
mobo: 870A-g54 msi

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Avstängd

Man kan inte höja volten men man kan höja spänningen Learn the differense!

Om den inte är stabil vid spännings höjning så tror jag du inte har nått stort hopp :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Man kan inte höja volten men man kan höja spänningen Learn the differense!

Om den inte är stabil vid spännings höjning så tror jag du inte har nått stort hopp :/

same shiit different names.. haha ne vet skillnaden men skrev fel haha, ne problemet e ju att jag inte kan höja spänningen.. det står bara på auto vilket e grymt störande..

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Learn the differense!

Learn to spell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infinity08:

Learn to spell

Go to hell nä skämt o sido Min stavning har aldrig varit bra

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Alla processorer går inte att låsa upp...

Permalänk
Skrivet av kaimor:

Alla processorer går inte att låsa upp...

nej jag vet.. men vill kunna ändra volten och det kan jag ju inte... vilket är fett störande.. det står bara auto...

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem

Använd +/- i BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Man kan inte höja volten men man kan höja spänningen Learn the differense!

Om den inte är stabil vid spännings höjning så tror jag du inte har nått stort hopp :/

Volt = spänning....

Permalänk
Skrivet av Liqqan:

Använd +/- i BIOS.

testade faktiskt det men det stod inte att det ökade... är det bara + man ska klicka på och inget mer ?

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Babianen:

Volt = spänning....

Jasså! ska vi öka metern på metspöt nu då?! ska vi öka grammet på tyngden?! ska vi öka året på livstids domen?! lär dig svenska...no offence men jag börjar bli trött på alla latmaskar som inte orkar säga rätt hela tiden!! vist jag tolererar att man stavar fel och så för det gör jag själv ganska ofta men att använd självaste språket fel är bara ren okunskap/lathet!!! SKÄRP ER!

Tillbaka till ämnet...Har du prövat ändra på spänningen alls? eller går det bara att välja auto på vcore? testa att höja den till typ 1,4 om du kan för att få lite sprätt på den

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jasså! ska vi öka metern på metspöt nu då?! ska vi öka grammet på tyngden?! ska vi öka året på livstids domen?! lär dig svenska...no offence men jag börjar bli trött på alla latmaskar som inte orkar säga rätt hela tiden!! vist jag tolererar att man stavar fel och så för det gör jag själv ganska ofta men att använd självaste språket fel är bara ren okunskap/lathet!!! SKÄRP ER!

Eller så använder folk språket som man alltid gjort i alla tider och effektiviserar, alla förstår vad folk menar när man säger ökar volten även om det är en förkortning/omskrivning och ska man nu vara löjligt petig så ändrar du inte spänningen iaf, du ställer in ett önskat voltvärde som hårdvaran sedan försöker matcha genom att reglera spänningen där.

Det finns ingen mening med att vara språkpolis iom att språkregler styrs av hur språket används, därav ändras ords betydelser och användning, undantag inom grammatik uppstår och det enda som faktiskt spelar roll är om person A kan förmedla information till person B och person B förstår vad person A menar.

Sedan inte för att vara sådan, men vad du "tolererar" tror jag inte direkt spelar in på hur andra personer online uttrycker sig ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Eller så använder folk språket som man alltid gjort i alla tider och effektiviserar, alla förstår vad folk menar när man säger ökar volten även om det är en förkortning/omskrivning och ska man nu vara löjligt petig så ändrar du inte spänningen iaf, du ställer in ett önskat voltvärde som hårdvaran sedan försöker matcha genom att reglera spänningen där.

Det finns ingen mening med att vara språkpolis iom att språkregler styrs av hur språket används, därav ändras ords betydelser och användning, undantag inom grammatik uppstår och det enda som faktiskt spelar roll är om person A kan förmedla information till person B och person B förstår vad person A menar.

Sedan inte för att vara sådan, men vad du "tolererar" tror jag inte direkt spelar in på hur andra personer online uttrycker sig ^^

Och vem bryr sig ärligt tala om den svenska språket? vi kan ju för fan kasta det och börja grymta som apor? eller så kan vi hoppa på English tåget ? Var nånstans sa jag att det är jag som bestämmer om hur folk får uttrycka sig? jag sa bara min personliga åsikt, eller är det bara du som har svårt att förstå riktig svenska?

heter fortfarande spänningsvärde...

(på uselt humör...)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Och vem bryr sig ärligt tala om den svenska språket? vi kan ju för fan kasta det och börja grymta som apor? eller så kan vi hoppa på English tåget ? Var nånstans sa jag att det är jag som bestämmer om hur folk får uttrycka sig? jag sa bara min personliga åsikt, eller är det bara du som har svårt att förstå riktig svenska?

heter fortfarande spänningsvärde...

(på uselt humör...)

Om folk kunde förstå grymtningar och det gick snabbare så varför inte? "English tåget" är ett logiskt steg att ta iom att det ökar möjligheterna att göra sig förstådd av en större mängd personer? Jag sa aldrig att du påstått att du sagt att bestämmer det?

Och när man pratar om spänningsvärde är det fortfarande mer effektivt att korta av det till det faktiskt värdet samt måttenheten man pratar om iom att folk ändå förstår vad det är man hänvisar till?

(På ganska bra humör...)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

På mitt asus moderkort så finns det iaf nåt som heter "unleashing mode". Där kan du slå på och stänga av extra kärnor (om det finns). Prova att mixtra lite själv där om det alternativet finns.

Det som är lite roligt med mitt moderkort (m5a78l-m/usb3) och min procesor (AMD phenom 1055t) är att jag kan "slå på upp till 8 kärnor" vilket skulle rätt så konstigt om det funkade men det gör det inte såklart.

Tillbaks till huvudämnet igen. Har du ändrat CPU overclocking till manual? Annars så borde det funka att bara gå till rätt ställe och bara trycka +/- på numpad:en.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Det som är lite roligt med mitt moderkort (m5a78l-m/usb3) och min procesor (AMD phenom 1055t) är att jag kan "slå på upp till 8 kärnor" vilket skulle rätt så konstigt om det funkade men det gör det inte såklart.

Enligt mitt ASUS mobo så kan jag låsa upp min 555 till 6 kärnor hade varit en rolig prestandakick

Till TS: Om inte du kan växla mellan +/- i bios hittar du någon funktion som låser upp spänningshöjning? Det måste ju gå...
Låter mycket konstigt att det inte skulle. Testa annars att bara låsa upp till x3 ifall det kan vara att den sätter ett så rejält stopp vid x4, kan vara möjligt att den vill då.